Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Beste forum leden

ik heb laast mijn luchtfilter maar is beken die was geplaatst achter de voor bumper

Ik had nog geen 5.000 km gereden maar was al zo vies dat ik heb besloten daar komt die niet meer te hangen.

Maar nu wil ik een nieuwe filter(liefst cold air intake wat wel egt vermogen toe namen geeft)

Ik heb al een paar merken bekeken zoals

Carbonia,forge,K&n,apexi, enz enz

Maar heeft iemand voor mij egt een goeie cold air intake of tip wat egt iets aan vermogen zou kunnen leveren :shock:

Dus tips zijn welkom :D
Laatst gewijzigd door mk3r32 op 28 feb 2012, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulusB schreef:Ik weet niet beters dat er 9 van de 10 keer een BMC CDA word gemonteerd. ICM met chip en uilaat.

Afbeelding

http://www.bmcairfilters.com/

Google link http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bmc+cda+golf+r32

Bedankt Paulus

Die naam had ik al eerder wat van gehoord enige wat alleen zo jammer aan dat filter is DE PRIJS VAN 250 euro :shock:

Maar dat filter levert inderdaad misschien wel een 3 a 5 pk

Nog meer ideeën ??

Allen wil ik hem niet meer chippen want dat is me auto al
Jochem schreef:verwacht er geen wonderen van.

Ik verwacht er ook zeker geen wonderen van

Maar ja moet toch nieuw filter dus ja als dan nieuw filter haal wil wel goed doen :D

En me set-up is vw r32 met Standaard 241 pk dit is al door middel van ouwe cold air intake (wat geen goeie cold air intake was) 3 inch uitlaat systeem en chip tuning van tvs op 263 pk

maar vind het beetje tegen vale ik hoor van vele dat het niet zo bijzonder vermogen is 263 pk

En 3 inch uitlaat systeem is overdreven maar toen dacht ik nog aan turbo of compressor

Dus ja ik hoop aan alle kante ietsje vermogen winnen zal minimaal zijn maar alle beetjes helpen
Standaard luchtfilterbox met K&N inleg filter doet al net zoveel.
Alleenmaar omdat het filter meer lucht foor kan laten, betekend dat nog neit dat de motor het ook nodig heeft. Je hebt 't nog steeds maar over een atmosferisch blok immers. (Bij een VR6T oid word het al iets anders. )
Zo'n inlegfilter laat al maar lucht door als zo'n blok ooit nodig heeft.

Dus ik zou niet eens een CAI er in zetten, maar gewoon 't originele filter gebruiken met inleg filter.
En als je echt per-se een inlaat vanaf de voorbumper moet hebben, let je die slang toch mooi zelf aan? ;) (iets van een stofzuigerslang met een diameter van 10cm is ruim voldoende.)
ik heb een bmc cda 85-150 op mn vr6 zitten
voorheen een grote green filter waar die voor geen meter op liep. ook wel eens een k&n er op gehad maar hij rijd en presteert het beste met de bmc cda.
blok loopt gewoon veel lekkerder betere performance iets meer trek kracht
en het geluid is kwalitatief subliem te noemmen!
kwa vermogen merk ik het nog niet mijn 6 is niet gechipt. [-X
Die van mij zat er al onder. Toevallig gisteren gereinigd en geolied. Merk is een Pilot??!! Zegt mij niets in ieder geval. Leuk geluid en hij rijdt er niet beroerd mee. Dat is voor mij het belangrijkst. Als de motor er last van zou hebben zet ik er een origineel filter in.