Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Beste vriendjes :mrgreen:

Ik heb besloten om dit weekend eens even m'n kleppendeksel pakking te gaan en neem dan meteen de pakkingen van het gasklephuis en inlaat mee.
Maar ik zie momenteel steeds meer van die mooi MAT zwarte inlaatjes voorbij komen en nu wil ik ook eens iets bazigs onder de kap :lol:

Echter is mijn vraag:

1. Zelf spuiten? En dan eerst primer, en hittebestendige lak? (aanbevelingen)
2. Poedercoaten? Welke behandeling nodig? (chemisch reinigen of stralen?) evt adresjes in Hengelo/Enschede?

Kwa prijs zal het niet zoveel schelen lijkt me maar ben bang dat zelf spuiten niet mooi wordt of snel gaat bladeren #-o

Graag jullie mening hierover :mrgreen:
Ja ook hittebestendige primer :P

Ik heb ff een zaakje hier in Hengelo gebeld. Die konden hem chemisch reinigen en coaten.
Kosten waren zo'n 40euro zonder bon :wink:

Misschien tips om het lekker vetvrij te krijgen? Materialen en middeltjes uit oma's kast? Of wellicht de bouwmarkt

thx
Als je een mooi mat zwart klepdeksel wilt, zou ik van een latere VR6 't klepdeksel halen van kunststof.
Mooie bijkomstigheid is ook dat die meer geluid dempt (van klepstoters en de ketting etc.)
Gaat ook nooit meer oxideren dan. ;)
Hey ! Als je hem met hittebestendig zwart gaat spuiten heb je geen primer nodig ;)

Ik heb evt. ook een kunststof zwarte kleppendeksel voor je of een gepolijst. En inlaat gepolijst heb ik ook liggen 2.8 & 2.9. Deel polijsten deel zwart kan allemaal ;)

Kan ook wel een zwart gespoten aanbieden maar dat is ook makkelijk zelf te doen xD
DoppieVr6 schreef:Hey ! Als je hem met hittebestendig zwart gaat spuiten heb je geen primer nodig ;)

Ik heb evt. ook een kunststof zwarte kleppendeksel voor je of een gepolijst. En inlaat gepolijst heb ik ook liggen 2.8 & 2.9. Deel polijsten deel zwart kan allemaal ;)

Kan ook wel een zwart gespoten aanbieden maar dat is ook makkelijk zelf te doen xD
Mike, hoeveel wil je voor de kleppendeksel hebben? :mrgreen:

Ik heb opzich wel zin om de inlaat te spuiten maar weet niet hoe het resultaat zal zijn!
Moet kwa kleur natuurlijk wel hetzelfde zijn als de kleppendeksel :)
Heb je al zo'n gespoten inlaat liggen dan? Zit daar al een prijsje aan? :lol:
marcel schreef:ik heb mijn klapdeksel gewoon goed ontvet en matzwart gesoten met een knikker bus
nu rij ik wel niet feel met mijn auto maar het zit er nog steets op en laat niet los sutata.gif
jij bent ook gewoon een beunhaas haha :mrgreen:
grapje kerel maar neem die telefoon eens op :D

Ik neem denk ik de kleppendeksel van Mike over als hij akkoord gaat.
Is dat klaar en moet ik alleen nog ff de inlaat in dezelfde kleur zien te spuiten :mrgreen:

@Marcel zou je nog even willen kijken of je die motorafdekplaat nog hebt liggen? (K)