Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door ate-vr6-
Krijg de achterste rij minder snel zuurstof dan de voorste bank maar meer weet ik niet erover
Door Jochem
sub optimaal... maar je moet vaak wel..

ik heb er nokken uit een AFP motor ingezet... dat is een vr6 12v motor (Amerikaanse type) met zo'n VSR als de 24v heeft. die nokken zijn asymmetrisch, omdat je met de vsr een stuk van de inlaatlengtecompensatie inlevert.
Dus dan loopt hij al een hoop stabieler.

maar 't is meer alsof je alles aan past aan de zwakste schakel, dus het zou nooit zou goed lopen als een motor in balans.

met compressor houden mensen vaan het originele spruitstuk.

p.s. als je echt top-power wilt, dus maximaal koppel bij 7000 tpm, dan pas wordt zo'n short-intake interessant. maar zonder turbo of compressor lever je vooral in.
ja, waar het mij vooral om ging,
ik heb het blok turboklaar. maar wil hem eerst omkeuren in originele staat, de golf 2,
hij is zover klaar.. maar hij schommelt enorm in de toeren met dat spruitstuk echt tussen de 500tpm en de 4500 tpm.
dus dat kan dus door het spruitstuk komen?
Door Jochem
tussen de 500 en 4500?? nee, dat klopt niet

klinkt eerder als iets mis met de stationairregeling of LMM. Of valse lucht oid.

onbalans dat de motor erg trilt/schud... doordat de even bank een andere kracht op de krukas uitoefent dan de oneven bank. Maar niet dat hij in toeren varieert.
Door Northpole
helemaal eens met Jochem's diagnose dat is iets met de afstelling van lucht/ LMM/ stationair of zelfs de lambda die roet in het eten gooit en als je pech hebt kan het zelfs de ontsteking zijn ( doet me erg denken aan een rotorblok met een slecht werkende krukas sensor)