Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Dat ziet er wel goed uit deruiter. Maar past dat hitteschild ook een de motorruimte van een Corrado? Montage punten van een Mk3 VR6 en een Corrado zullen namelijk wel anders zijn. Zou het passen vind ik dat wel een heel net setje!
Heb wel 1 crapy telefoon pic.
Heb er helaas geen filmpjes van.
Afbeelding

Ik weet eerlijk gezegt niet of deze ook in de motor ruimte van de corrado past.

Er zijn trouwens wel setjes voor de corrado, maar daar zit geen hitteschild bij volgens mij..
http://www.awesome-gti.co.uk/section.ph ... 86&xPage=2
Laatst gewijzigd door deruiter op 02 jan 2012, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk aan, als het geklemd zit moet het ook wel passen in mijn Corrado denk ik. Boren wil ik namelijk ook niet. Zo'n Neuspeed filter incl. hitteschild lijkt mij in ieder geval de beste oplossing. Zo'n BCM CDA filterbox vind ik namelijk erg prijzig. ;)

Waar heb je jou Neuspeed filter gekocht deruiter?
zeker een net setje!! zit er ook wel over te denken om hem aan te schaffen.

hij is wel voor een golf 4 cabrio maar volgens mij is dat allemaal het zelfde( basis van een golf 3)

vroeg me alleen af dat kleine filtertje, gaat die op een zwart mond stukje halverwege aan de de voorkant van het blok?

een poosje geleden zag ik al een aansluiting op de orginele airbox maar kon niet plaatsen waar hij voor was tot dat ik het front er af had liggen.

klopt het dat er orgineel een slang van de airbox naar die compressor loopt?
op dit moment zit er namelijk niks op, kan dit kwaad?
Laatst gewijzigd door flakfazer op 02 jan 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis-Mash schreef:Kijk aan, als het geklemd zit moet het ook wel passen in mijn Corrado denk ik. Boren wil ik namelijk ook niet. Zo'n Neuspeed filter incl. hitteschild lijkt mij in ieder geval de beste oplossing. Zo'n BCM CDA filterbox vind ik namelijk erg prijzig. ;)

Waar heb je jou Neuspeed filter gekocht deruiter?
Dennis, ik heb mijne gekocht bij Awsome GTI (site waarvan ik linkte).
Het heeft ongeveer 14 dagen geduurt voor die binnen was en heb ongeveer 15€ invoer recht moeten betalen.
flakfazer schreef:zeker een net setje!! zit er ook wel over te denken om hem aan te schaffen.

hij is wel voor een golf 4 cabrio maar volgens mij is dat allemaal het zelfde( basis van een golf 3)

vroeg me alleen af dat kleine filtertje, gaat die op een zwart mond stukje halverwege aan de de voorkant van het blok?

een poosje geleden zag ik al een aansluiting op de orginele airbox maar kon niet plaatsen waar hij voor was tot dat ik het front er af had liggen.

klopt het dat er orgineel een slang van de airbox naar die compressor loopt?
op dit moment zit er namelijk niks op, kan dit kwaad?
Rij je ook met een VR6?
Het kleine filtertje is voor de carter ontluchting.
Deze zit bij de VR6 links achter op de motor.
Origineel zit er een slang vanaf de carter ontlucting naar de inlaat (vlak voor de gasklep).
Thx! Dat is goed om te weten.
ik vraag me alleen nog af waarom er voor op de airbox een aansluitbuisje Zit,icm met de aansluiting op de luchttcompressor?

Ik heb idd een golf 4 cabrio met een dis vr6 blok. de ombouw is in het verleden door ferit gedaan. Mischien een bekende van het forum?

Ik heb nog wel een link van het vw forum. Zal binnen kort hier ook is een profiel aanmaken;-)

http://www.vwforum.nl/post1096543.html#p1096543
Laatst gewijzigd door flakfazer op 03 jan 2012, 07:42, 2 keer totaal gewijzigd.
flakfazer schreef:Thx! Dat is goed om te weten.
ik vraag me alleen nog af waarom er voor op de airbox een aansluitbuisje Zit,icm met de aansluiting op de luchttcompressor?

Ik heb idd een golf 4 cabrio met een dis vr6 blok. de ombouw is in het verleden door ferit gedaan. Mischien een bekende van het forum?

Ik heb nog wel een link van het vw forum. Zal binnen kort hier ook is een profiel aanmaken;-)

http://www.vwforum.nl/post1096543.html#p1096543
Wat bedoel je met aansluiting op de airbox en aansluiting op de luchtcompressor?
Heb je daar misschien foto's van? Ik kan me er zo nu niets bij voorstellen.

Wel hele nette auto trouwens zeg. Complimenten =D> .
Door gurby
klamath schreef:Dennis, Begin eens met die flexibele tuit uit je luchtfilter box te halen. (LMM even los halen, dan trek je die er zo uit, en schroef je de LMM weer op de plek. )
Wie o wie wil eens duidelijk vertellen, liefst met foto's, wat die 'flexibele tuit' precies is.
Gister heb ik bij m'n 94-er namelijk de LMM losgehad en de luchtfilterbak open maar ik zie geen flexibele tuit? Graag wat plaatjes bij de praatjes :mrgreen:
Als je de LMM er uit haalt, en achter in de filterbox kijkt, kijk je in een zwarte buis, je zit dus niet direct de bovenkant van het filter.
Deze buis zal er in zitten om de directe lijn tussen de aanzuig opening en de LMM weg te halen (wan't zo'n "line of sight" verbinding laat ja erg veel geluid door.) Ook is die buis/tuit een beetje flexibel. zullen ze wel gedaan hebben om extra geluid te dempen.
Op m'n Vaders Corrado hebben we de box gezet die 100% origineel was. op mijn Corrado zit er een waar die tuit een paar cm is ingekort. Uit mijn filterbox komt toch duiderlijk meer geluid.

Even op dennis z'n topic terug komend. als je die buis al weg gehaald hebt, heb je buiten de auto toch al virj veel geluid lijkt me. (klinkt door de box alleen onderom iets minder rommelig als met een volledig open luchtfilter)
Maar ik neem aan dat je, met de ramen dicht, in de auto juist wat meer geluid wilt hebben?
dan zou ik toch maar in de onderkant van de box een paar gaten maken. dan reflecteerd 't geluid op het plaatwerk, en komt er meer naar de binnenruimte.
Laatst gewijzigd door klamath op 07 jan 2012, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ik zou nog even een foto plaatsen.

links aan de voorkant van het filter steekt er een klein buisje uit. ik zou niet weten wat het is. opzich komt er nu lucht in dat niet langs het filter gaat. hebben jullie einig id?

Afbeelding
Hmm die heb ik nog nooit gezien..
Heb ook mijn eigen standaart filter erbij gepakt en daar zit deze niet op.

Misschien weet Klamath het?

Ben eerlijk gezegt ook wel benieuwd waarvoor dit eraan zit.
Is dat origneel? :shock: Dat zou ik iig zo snel mogelijk dicht maken!
Het enige wat ik me voor kan stellen waarvoor dat is, is voor die her circulatie van de uitlaat gassen. Iets wat je veel in US auto's ziet ivm uitstoot normen.
Ik heb inmiddels een K&N inleg filter aangeschaft. Eens zien hoeveel verschil dit gaat maken. Is het nog niet naar mijn smaak komt er een openlucht filter. Is het wel naar mijn smaak ben ik goed tevreden want het ziet er immers nog mooi origineel uit onder de kap. :D