Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door corradovr6turbo
Mensen ik zit met een groot probleem. Ik ben al een tijd bezig om me vr6turbo aan de gang te krijgen maar dat wil niet echt lukken. Motor draaide gewoon stationair in de wagen. Tot 3 weken terug. Ineens slecht lopen 5pitten en daarna alleen maar rond gaan en niet meer aan slaan.

Bougie's vonken allemaal goed
Benzine krijgt die
Computer krijgt stroom
Injectoren worden aangestuurd
Na een paar keer starten stinkt die na benzine.
Dacht dat me regelaar kapot was deze heb ik vervangen door een verstelbare maar daarop start die ook niet. Zowel met interne pomp als met externe pomp niet.

Bougie's schoongemaakt en toen sloeg die heel even aan en toen weer het zelfde verhaal. Bougie's nog een x schoongemaakt en toen zelfde verhaal geen teken van leven alleen maar rond gaan.
Het is het oude blok van golf2r32. Dit blok heeft gewoon geknalt. Software is gewoon goed. Niks aan veranderd alles overgenomen kabelboom etc. Stik schoongemaakt. 2witte stekkers omgewisseld geen resultaat. Start booster gebruikt geen resultaat.
Door corradovr6turbo
Na 3x doorstarten ruik je een goeie benzine lucht. Druk van de brandstof is goed die heb ik ook getest.
Bougie's waren wel goed nat en zwart.

En toen die op 5pitten liep kwam er veel zwarte rook mee en bij gas geven niet optoeren. Toen heb ik hem gelijk uitgezet
Door Mark
Klinkt toch echt als een ontstekings probleem.

Wellicht toch goed om de software nog eens na te lopen.

Alle stappen voor het verbrandings proces verlopen wel uit je verhaal op te maken.
Alleen de laatste stap ontbranding niet.

5 pitten lopen zwarte rook en nu niet aanslaan.

Een oude kabel boom draadbreuk is vaak ook een indicatie. (Ik kan het weten)

Kabel boom na lopen op breuken.
Sofware na lopen

Succses Mark vr6 Cabrio
Door corradovr6turbo
Om uit te lezen moet die kunnen draaien. Want anders krijg je toch alleen maar foutmeldingen ??
Door Markymark
nee hoor, in principe niet.
Je zal in 1e instantie alleen de foutmelding vd G28 krijgen ( engine speed sensor )

Als je zowel een vonk kunt waarnemen en als dat je constateerd dat de motor brandstof krijgt, is het óf een timings-issue of een geval van veelsteveel brandstof waardoor de motor als het ware verzuipt.

Timings-issue kan een gevalletje krukassensor ( G28 ) zijn.
Als de ecu geen signaal krijgt van die sensor, heeft de ecu geen idee op welk moment deze een vonk of signaal naar de injectoren moet geven.

Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je de hele motor over hebt gebouwd vanuit een ander voertuig.
Kijk ook goed alle stekkers na dat die goed met elkaar zijn verbonden.
Een slechte verbing in bijvoorbeeld de T42 stekker kan al hele rare storingen teweeg brengen namelijk alsmede het contactblokje achter het contactslot.

Het blijft met dit soort storingen vaak een kwestie van het uitsluiten van mogelijke oorzaken. :wink:
Door Markymark
Sorry, dubbelpost.. :oops:
Laatst gewijzigd door Markymark op 12 nov 2011, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
Misschien goed idee om even een voorsteltopic te maken oid...

Ik heb namelijk geen idee wie je bent en wat je hebt gedaan.
Dan geef je een vage omschrijving ("hij doet 't niet") en verwacht dat wij je de oplossing kunnen geven.

Als je nou eerst eens wat meer uitleg over jezelf/auto/project/etc geeft, hebben wat houvast....

Want het enige wat ik nu kan zeggen is dat hij verzuipt, maar geen idee waarom.
Door corradovr6turbo
@jochem ik zit al tijdje op het forum alleen onder de naam marvinvr6 echter kan ik met deze niet meer inloggen vandaar de switch. Misschen handig idd geweest om me naam en verandering door te geven.
Door Golf2R32
MArvin heeft mijn motor overgekocht.

HGP vr6 turbo GT30 Rotor ontsteking .

Ik heb em bij mij lopend uitgebouwd, dus kwa kabelboom paar stekkers los ecu eraf en klaar.
Maar bij marvin wil hij niet of niet goed lopen.
Door Markymark
Gebruikt hij de kabelboom die bij de motor hoort ? ( lees, is deze mee over gebouwd )
Of is deze aangesloten op een eigen kabelboom vd auto ?
Door Jochem
kan echt /te/ veel dingen zijn...

is zeker ook een 92'er=rotor motor...

Dan gaat uitlezen ook maar matig werken...

Wordt echt alles stuk voor stuk doormeten denk ik.
Door Jochem
Ga in ieder geval op zoek naar luchtlekken
en misschien de luchtmassameter /-stekker-/kabel.

Als hij (te) veel (valse) lucht detecteert, spuit hij (te) veel benzine in.
Door Mars
Kan ook nog een kortsluiting zijn in het startonderbreker systeem.
Moeilijk beoordelen van veraf