Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Bij het optrekken, remmen en rijden over drempels hoor ik vaak een "knakkend" geluid.
Ik vermoed dat dit komt doordat één of meerdere rubbers van de draagarmen versleten zijn.

Ivm het extra vermogen wil ik hier iets aan gaan doen. Voor de achterste rubbers van de draagarmen heb ik inmiddels Audi TT rubbers gekocht ( massief gegoten rubbers ).

Is het verstandig om andere rubbers ook te vervangen? Zo ja, welke?

Ik heb wat rondgekeken op de website van claus von essen, maar ik weet niet precies welke rubbers een MUST zijn, en welke gewoon origineel kunnen blijven.

@ Jochem en Pims: welke rubbers hebben jullie? ( en ik bedoel niet de durex variant ;) )
als je bent gegaan voor de audi TT rubbers voor achte moet je voor en Vbratrech erin duwen dat is de beste optie die je hebt komt omdat je de boel reeds hebt aangeschaft ;) anders had ik je verteld om de voorste te vervangen met powerflex.... maar je bent een turbo rijder dus hou rekening met het feit dat het blok vooral op de voorste motorsteun een flink pakslaag verkoopt als je achter geen powerflex hebt zitten ;) ( in rubber zit meer beweging)
jup 100 % met jochem eens ik dacht dat je het enkel over de motorsteunen had maar voor de rest ( vooral met al dat turbo geweld) wil je gewoon dat als je een kant op stuurt de wagen zonder bokkesprongen of duiken doet wat jij 'm opdraagt .... PU all the way ;)
rood (of zwart)
ik heb deze

Maar tegenwoordig heeft hij huismerk: rood of zwart

Zal allemaal even goed zijn...

Je krijgt wel wat meer rijgeluid. Maar hij stuurt ook een stuk strakker en PU verouderd niet.
p.s. kopervet gebruiken bij montage tegen piepen.

edit: om stabilisatorstangrubbers te kunnen plaatsen, moet je subframe los!!! Ofwel veel werk. Mij is het anders niet gelukt, dus ik heb ze nog los liggen.
Laatst gewijzigd door Jochem op 24 aug 2011, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb ze besteld :)

Dus heb nu hier nog 2 rubbers van audi TT liggen voor in de draagarmen ( staan trouwens ook op clausvonessen: http://clausvonessen.de/pi4/pd379.html ).

Zijn sterker dan de originele van vr6, maar minder stug dan de PU rubbers.

Deze mogen weg voor 25 euro.
Jochem schreef:rood (of zwart)
ik heb deze

Maar tegenwoordig heeft hij huismerk: rood of zwart

Zal allemaal even goed zijn...

Je krijgt wel wat meer rijgeluid. Maar hij stuurt ook een stuk strakker en PU verouderd niet.
p.s. kopervet gebruiken bij montage tegen piepen.

edit: om stabilisatorstangrubbers te kunnen plaatsen, moet je subframe los!!! Ofwel veel werk. Mij is het anders niet gelukt, dus ik heb ze nog los liggen.

zijn die rubbers in de draag arm makkelijk te vervangen?
want ik ga voor de powerflex rondom, en achter gaan ze dit weekend eronder en voor moet ik nog bestellenn.
ma zoals ik het zie op internet lijkt het me vrij lastig die grote ronde (wat in 1 stuk is) die erin te krijgen,
hoe heb jij dat gedaan?? groetjes
die zijn erg lastig, tot je de manier ervoor hebt, dan zijn ze simpel. :lol:

die powerflex rubbers moet je gewoon invetten, dan op de kop op de gron leggen, de draagarm er bovenop, en dan er op gaan staan. een keer een springbeweging maken, zonder los te komen van de draagarm, en ze ploppen er zo in.

persen is extreem lastig, omdat die krengen alle kanten op willen schieten, maar op de bovengaande manier zijn ze er binnen een minuutje in. :)
(heb nu 2 setjes gemonteerd. 1 set bij m'n zusje's 2l 8v Golf 3 Cabrio, en nu bij m'n Corrado. )
staat genoeg op dit form. Kijk bijv in de how-to-do topics.

svp volgende keer een nieuw topic openen ivm een oude omhoog schoppen... zo komen we nooit van die oude verhalen af ;)