Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Northpole
het gaat erom dat het zo weinig verschil maak dat je er helemaal niks van merkt... en als je de compressie verhogende ingrijpen wil uitvoeren heeft het weinig tot geen nut om er een dunnere koppakking tussen te zetten juist omdat het verschil zo klein is.

Ik denk dat als je je blok voorziet van NA tuning je beter af bent met andere zaken zoals ik al eerder aangaf ;)
maar als je je genept voelt zoals topic starter aangeeft ( zeker als je betaald hebt voor een dunnere variant en je krijgt eentje die gelijk is aan de OEM AAA versie) dan heeft hij alle recht om z'n centen terug te halen en ze het verkeerde onderdeel te retourneren.

Maar het nut van die dunnere koppaking zie ik niet terug bij NA tuning... dat heeft pas nut bij druk vulling en dan ga je juist voor een dikkere koppaking dan OEM ( goedkope oplossing) om de compressie te verlagen. ik zelf zou het met andere zuigers en zuigerstangen oplossen dat is de meest duurzame en nettere oplossing ;) los van het feit dat je dan kan gaan voor een groter volume dus meer uit het blok kan halen, zowel in NM als in PK :mrgreen: met de juiste chiptuning natuurlijk ( chip op maat)
Door vaursechs
Northpole schreef:ik zelf zou het met andere zuigers en zuigerstangen oplossen dat is de meest duurzame en nettere oplossing ;) los van het feit dat je dan kan gaan voor een groter volume dus meer uit het blok kan halen, zowel in NM als in PK :mrgreen: met de juiste chiptuning natuurlijk ( chip op maat)
De versnellingsbak blijft de zwakste schakel, dat is de reden waarom ik niet naar 3.0 ben gegaan.
Ik kan met een beetje drukverhoging makkelijk naar 400 pk en 550 - 600 nm koppel gaan, maar ik doe dat niet omdat de kans te groot is dat de bak of diff het begeeft.

Dus hoewel andere zuigers en drijfstangen een nettere oplossing is, is het ook zinloos mits je de bak en diff vervangt
Door Rene Vr6
haleeluja :) het is duidelijk .

Toch da ik idd wel ff me geld terug vragen want ik heb teveel betaald voor een standaart pakking.
Die stalen pakkingen werken dus alleen met turbo of compressor ?
Ik neem wel snelle nokasse en de rest van de zooi behalve grotere kleppe das me te duur.
alle beetjes helpen wel toch haha .

Maar die link van barteck op de vorige pagina das dus meeer voor turbo enz .

1 vraagje nog .
Wat schiet je er dan mee op als het onderblok gevlakt word als de zuigers opdezelfde plek blijve staan .
Niks toch .
Dan zou je alleen meer compressie krijge door middel van andere zuigers lijkt me .
Misschien dat ik wel voor een orginele gaat of gewoon een stale als het verder geen verschil is schijnt stale wel beter aftedichte :P
Door Northpole
helemaal eens met je ik zou dat dan ook niet zomaar uitvoeren zonder de boel kompleet aan te passen :mrgreen:
dwz bak/diff/assen/onderblok etc etc kortom ik zal weer een fortuin in de auto stoppen zodra ik een goede versie vindt want wat jij met turbo doet ga ik met compressor doen :mrgreen: planning en shoplijstje heb ik al volledig in mijn hoofd zitten :mrgreen: of ik moet een skyline gt-r tegen het lijf lopen dan houden de vr6 plannen plotseling op :twisted:
Laatst gewijzigd door Northpole op 15 feb 2011, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pimS
Gooie gewoon die dunnere pakking erop en klaar, heb er genoeg positieve verhalen over gelezen op Vortex.

Dat niet iedereen een dunnere pakking heb wil niet zeggen dat t niet werkt, ik durf te wedden dat het merendeel van de leden hier nieteens wist dat je de CR simpel omhoog kon halen door een pakking van een mk4 vr6 te monteren.
Door Northpole
jawel hoor alleen niet iedereen haalt het in zijn hoofd om een andere pakking te plaatsen ;) zulks ivm eventuele motorschade
Door klamath
Motorschade zal wel meevallen. zoals ik al zei, het AFP blok. (een 12 klepper VR6, uit 2003 als ik me niet vergis. heeft standaard een stalen koppakking. (en daardoor dus de CR van 10,5 op 1, in plaats van 10 op 1 wat de 'gewone' VR6 blokken hebben. verschil in dikte is minimaal. heb ze beide hier liggen. (beide oude pakkingen.)

Ik ga in m'n 2.9, als die gereviseerd is, ook een stalen koppakking zetten. (iig, dat was de bedoelling.)
Maar, zoals ik al zei, je zult toch euro 98 moeten tanken, wil je het verschil gaan merken. (alleen nog maar 98 tanken en de auto hierop laten chippen. )
door de hogere compressie zal die eerder pingelen, en met de hogere compressie haal je meer winst uit een maximale voorontsteking. (lijkt me.) dus chippen en 98 tanken lijkt me dan wel iets wat je dan gewoon moet doen.
Door Northpole
ik ken bijna geen enkele vr6 rijder die 95 tankt dus dat zal niet zo'n probleem moeten zijn voor de beste man ;)
je hoort het oude pakking terug brengen en ga voor de stalen pakking ;)
Door ThomasVR6
Dus ik kan zo bij de garage vragen om een koppakking van een golf 4 vr6 en dan krijg ik ook de goede stalen pakking met 10.5:1 compressie :?: Ben toch met een motor bezig waarvan ik het onderblok deels reviseer en ik de cilinderkop al heb laten reviseren en daar gaan ook me 268 graden nokken in neem aan dat dat geen problemen geeft dan :roll: :?:
Door ThomasVR6
Mooi zo weet ik wat me te doen staat zaterdag :D
Door Jochem
je moet wel zeggen dat het voor een AFP motor is hoor... die zijn eigenlijk alleen geleverd in Amerika.
AAA, ABV, AES en AMY zijn allemaal 1:10
en BDE ect is 24v en past niet...
Door pimS
Een groot deel van de europese stealers weet niet eens van het bestaan van de golf 4 vr6 (afp).

Dus je moet wel echt met het partnummer aankomen wil je zeker weten dat je de goede krijgt.
Laatst gewijzigd door pimS op 17 feb 2011, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door klamath
wat ik alleen niet snap is,.. waarom hebben ze een us motor een hogere compressie gegeven? met die sloffe benzine die ze daar bij de tankstations verkopen, zou je er toch eigenlijk niets aan hebben?
Door pimS
Benzine in de US heeft vaak een hoger ron getal als de benzine hier.
Er zijn daar zelfs tankstations die 3/4 racefuel verkopen. Amerikanen zijn namelijk wel bereid om pegels te betalen om snel te zijn itt. nederlanders:P
Laatst gewijzigd door pimS op 18 feb 2011, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door klamath
Niet echt... 91 AKI is het hoogste wat ze daar gewoon verkopen aan de pomp. dat is RON 95 als ik het goed heb.
98 is daar niet echt aan te komen. (behalve als je op de racing fuel aan gaat. )
Maar voor spul wat je gewoon kunt kopen aan de pomp is 91 AKI het hoogste. (spreek uit ervaring. :p )