- 15 feb 2011, 17:40
#208172
het gaat erom dat het zo weinig verschil maak dat je er helemaal niks van merkt... en als je de compressie verhogende ingrijpen wil uitvoeren heeft het weinig tot geen nut om er een dunnere koppakking tussen te zetten juist omdat het verschil zo klein is.
Ik denk dat als je je blok voorziet van NA tuning je beter af bent met andere zaken zoals ik al eerder aangaf
maar als je je genept voelt zoals topic starter aangeeft ( zeker als je betaald hebt voor een dunnere variant en je krijgt eentje die gelijk is aan de OEM AAA versie) dan heeft hij alle recht om z'n centen terug te halen en ze het verkeerde onderdeel te retourneren.
Maar het nut van die dunnere koppaking zie ik niet terug bij NA tuning... dat heeft pas nut bij druk vulling en dan ga je juist voor een dikkere koppaking dan OEM ( goedkope oplossing) om de compressie te verlagen. ik zelf zou het met andere zuigers en zuigerstangen oplossen dat is de meest duurzame en nettere oplossing
los van het feit dat je dan kan gaan voor een groter volume dus meer uit het blok kan halen, zowel in NM als in PK
met de juiste chiptuning natuurlijk ( chip op maat)
Ik denk dat als je je blok voorziet van NA tuning je beter af bent met andere zaken zoals ik al eerder aangaf

maar als je je genept voelt zoals topic starter aangeeft ( zeker als je betaald hebt voor een dunnere variant en je krijgt eentje die gelijk is aan de OEM AAA versie) dan heeft hij alle recht om z'n centen terug te halen en ze het verkeerde onderdeel te retourneren.
Maar het nut van die dunnere koppaking zie ik niet terug bij NA tuning... dat heeft pas nut bij druk vulling en dan ga je juist voor een dikkere koppaking dan OEM ( goedkope oplossing) om de compressie te verlagen. ik zelf zou het met andere zuigers en zuigerstangen oplossen dat is de meest duurzame en nettere oplossing

