Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door tempel
Toen ik mijn uitlaat er onder kreeg bij EPS wou Roelf mij ook een header aansmeren voor 950€ :roll: , levert hij eerder zijn maximum koppel , ga je echt merken , Vr6jes zijn wat sloom onder in , zei hij.
Laatst gewijzigd door tempel op 21 dec 2010, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tempel
arjenvr6turbo schreef:ja als of 950,- als 9,50,- klinkt :P mooie aansmeer bende dus :mrgreen:
Ik ben teveden over EPS , mooie apparatuur , leveren vakwerk . Hij kan het altijd proberen.
Door Jochem
EPS is wel goed, maar de prijs/kwaliteit verhouding is mijn inziens onredelijk.
Ik heb een uitlaat van ze liggen waar 1200 euro voor is betaald. Nou, qua onderdelen (die gewoon te koop zijn her en der) zal het nog geen 500 euro zijn.
Tegenwoordig vragen ze 1500 voor zo'n zelfde project.

Voor m'n 3" zou ik nog meer kwijt geweest zijn.

Je zou eigenlijk voor en na moeten banken
en met en zonder 268 granden nokken
en met en zonder chip op maat...

8 keer banken dus ;)
Laatst gewijzigd door Jochem op 21 dec 2010, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Richard VR6
arjenvr6turbo schreef:@ Richard VR6

heb ook turbo :oops:

'on topic

ja voor een perfecte setup kan je heel wat doen, meeste doen toch al1 ma een spaghetti spruitstuk
zodat ze denke dat ze glijk 30 pk meer hebben, en dat ze kunne zeggen op meeting van"' ja heb ook en spaghetti spruitstuk hoor!"" en het geluid al1 al is het zkr wel waard
=D>ja en Pim ook :)

Daar zit ook een berg euro's in!
Ja sommige denken echt met een paar simpele aanpassingen,30 of meer pk's te hebben :mrgreen:
Door WietseVR6
Nou is het wel zo dat er zat motoren in omgang zijn die zeer zeker meer vermogen eruit knallen als je een spagettie monteert.
Maar niet op een VR6.
Beetje 4 kleppen/cilinder motor word er wild van, wil straks een set voor mijn FX kopen, 3.5 V6 24V die word er wel blij van!! 8)
Door v-power84
WietseVR6 schreef:Nou is het wel zo dat er zat motoren in omgang zijn die zeer zeker meer vermogen eruit knallen als je een spagettie monteert.
Maar niet op een VR6.
Beetje 4 kleppen/cilinder motor word er wild van, wil straks een set voor mijn FX kopen, 3.5 V6 24V die word er wel blij van!! 8)
Heb je een infiniti fx? Doe maar ruig :lol: dikke bak, vooral die rear-end..zie ze vaker in het zwart rijden, vind ik persoonlijk ook de vetste kleur voor deze waggel..
Door WietseVR6
Die van mij is zilver....maar zwart blijft het mooist.
Maar die rear-end blijft geil! :lol:

Toch moet ik zeggen dat die goedkopere headers precies hetzelfde zijn als de dure rakkers, qua diameter en lengte zijn ze gelijk dus zouden ze precies hetzelfde doen alleen heb je geen kwaliteits materiaal.
Toch blijf ik erbij dat de orginele uitlaat het beste is, zou misschien wat interne dremel bewerkingen kunnen gebruiken voor die gietrandjes e.d.
Door djo.
Ik zit ook te kijken naar zo'n leuk spruitstukje, alleen weet iemand wat een normale prijs is bij de garage om deze te laten monteren? Dacht, ik gebruik dit topic ervoor aangezien het over hetzelfde onderwerp gaat.
Door wasco
djo. schreef:Ik zit ook te kijken naar zo'n leuk spruitstukje, alleen weet iemand wat een normale prijs is bij de garage om deze te laten monteren? Dacht, ik gebruik dit topic ervoor aangezien het over hetzelfde onderwerp gaat.

uitlaatje kost rond 150-700 euro

monteren is prijs niet goed van te zeggen i.v.m tarief wat de garage rekent

maar als je kunt rekenen meer dan 1 uur bezig :D

mijn spaghetti lekt wss bij die 3 bouten en die silverfolie pakking #-o
Door WietseVR6
Bij de dealer die dikke pakkingen halen en als je de boel monteerd die draadeinden even insmeren met kopervet.
Kun je net even wat meer moment kwijt qua aandrukken van de flens ipv roest van het schroefdraad duwen
Door KaRaKaN
djo. schreef:Hoe ben je erachter gekomen dan dat hij bij 3 bouten lekt?
Als je pakking lekt dan hoor je gewoon duidelijk getik en een viezer geluid uiteraard.
Spreekt voor zich toch. :wink:
Door wasco
djo. schreef:Hoe ben je erachter gekomen dan dat hij bij 3 bouten lekt?
niet het klonk meer als mijn motor arm draaide ofzo! heb een doek voor de pijp gehouden maar lekt wss zoveel dat er dan geen verschil hoorbaar is, ik weet het nog niet zeker ik hoop het alleen maar

kun je tevens die ring ook bij de stealer halen?

zo een dus

Afbeelding
Door Jochem
Klopt, die tezet is nog wat verder getuned. Zowel primair als secundair is erg lang, dus ideaal voor lage toeren. Maar de diameter is ook flink, dus geschikt voor veel power..
Al met al volgens mij een goed ontwerp...

Maar wel één van de duurste...
Laatst gewijzigd door Jochem op 27 dec 2010, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Northpole
voor de mensen die een spaghetti uitlaat spruitstuk aanschaffen altijd vragen om de koppelstukken(ring met montage bouten) en pakkingen (katalystor- en motor zijde). al met al zal je zo'n 50 euro extra betalen ;)
Laatst gewijzigd door Northpole op 27 dec 2010, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.