Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door vaursechs
Op mijn vr6 zitten rondom gegroefde EBC ultimax schijven met hierop EBC Redstuff remblokken.

Deze zitten er nu ongeveer een jaar op, maar toch ben ik niet echt tevreden over de remkracht.
De schijven zien er verder perfect uit, dus ik vermoed dat de remblokken misschien toch niet geschikt zijn, of misschien ligt het wel aan m'n hoofdremcilinder ofzo.

Welke remblokken zijn geschikt voor vr6 turbo? :P
Ik weet dat EBC greenstuff te licht is voor het gewicht van een vr6.

Hoe kun je testen of je remsysteem wel helemaal naar behoren werkt?
De remvloeistof is reeds vervangen.
Laatst gewijzigd door vaursechs op 17 nov 2010, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
er is niets mis met greenstuff.
Je kan het ook beter koppelen aan vermogen= snelheid. Bij hoge snelheid worden remmen warmer, dus heb je andere compound nodig.

Je kan eventueel kijken naar TT-remmen. Of D2 8-pots ;)

Maar als je hem in z'n ABS kan trappen, dan doen je remmen het goed :P

Garages hebben soms ook een remmenbank, om te zien hoeveel kracht je remmen hebben.

Een VR6 is nou eenmaal zwaar. Je kan niet verwachten dat dat zo stilstaat. Banden en snelheid zijn ook belangrijke factoren.
Nou wat mij verbaasd is dat mijn swift 1.3 uit 93 in verhouding veel harder remt dan de vr6.

En ook een stuk gevoeliger is op het pedaal.
Bij de vr6 moet je toch best wel wat kracht zetten om stevig te remmen.

Is dit normaal bij vr6? of is er iets met m'n rembekrachtiger aan de hand.
Laatst gewijzigd door vaursechs op 17 nov 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
mwah de standaard remmen zijn eigenlijk onder de maat voor de auto...
de rembekrachtiger is daar niet het probleem van maar eerder het formaat remmen...
doe een s3/tt/4-motion swap of iets dergelijks en voel het verschil ;)
die oppervlakteroest rem je er zo weer af..

ik zou wel gaan kijken..

Dat met dat pedaal heb ik ook last van. Volgens mij is dat een vervelende eigenschap van de rembekrachtiger van de golf 3. Erg sponzig.
Ik heb een aantal maar ontlucht, zelfs met de klauwen in ander houding, maar het wil niet baten.
Als de motor niet draait, kan je hem hard pompen, maar zodra je start is hij weer sponzig.

Een suzuki swift 1.3 '93 weegt 750 kg ofwel 350 kg lichter dan een VR6! Dat maakt heel veel uit.
Verder kan je er ook niet zo hard mee, dus...
Nou, toch 180 op teller gehaald met de swift :P Duurde wel 23 dagen maargoed :P

Maar ontopic: die roest op de schijf maakt me niet zoveel uit, maar die klauw vind ik ook niet echt geweldig meer uitzien.
Het is wel goedkoop, maar misschien uiteindelijk ook weer duurkoop.
Bovendien is het voor mij aan de andere kant van nederland dus een beetje ver om te kijken :P

Die D2 remset lijkt me zeer dik, maar ik ben niet van plan om nog zoveel geld in de auto te duwen, ik kom hem nu al amper kwijt, laat staan als ik er straks nog meer voor moet vragen.
sponzig pedaal? waarom heb ik daar geen last van dan? misschien ligt dat toch aan de nieuwere versie van de rembekrachtiger... die mij is gewoon keihard.... enfin als de abs ingrijpt dan voel je dat ook ( rare trillingen in het pedaal) misschien omdat ik wel niuwe rubbers erin heb maar gewoon met dot 4.0 heb ververst... en ja dat doe ik elk jaar ;) ik weet (het ben een freak als het aankomt op vloeistoffen) helemaal met de vr6.

ps na mijn s3 remconversie was het in het begin zo erg dat ik zelfs mijn voorste veerpoot rubbers mocht vervangen... die bewogen gewoon bij het remmen. dus nieuwe erop en j raad het nooit probleem weg...

ik raad je dus aan om de remconversie van de s3 uit te voeren meer dan voldoende... echter geeft het je wel hele kleine achterremmen dus als je achter ook vervangt heb je een mooie combo ;) ( niet dat die nodig is trouwens het ziet er gewoon beter uit... wacht bij jou is het misschien wel nodig want u heeft immers een turbo ;)

owwjah ik heb er gewoon ferodo ds blokken op ( 200 volgens mij maar wel icm zimmerman schijven)
Laatst gewijzigd door Northpole op 17 nov 2010, 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
En die S3 remmen, passen die direct of moeten daar beugels voor gemaakt worden etc?

De achterremmen wil ik gewoon laten hoe het nu is, remkracht is toch voor 80% aan de voorkant nodig.
vaursechs schreef: Maar ontopic: die roest op de schijf maakt me niet zoveel uit, maar die klauw vind ik ook niet echt geweldig meer uitzien.
Het is wel goedkoop, maar misschien uiteindelijk ook weer duurkoop.
Bovendien is het voor mij aan de andere kant van nederland dus een beetje ver om te kijken :P
Valt wel mee. Heb daar 't setje heldere koplampen opgehaald voor m'n Corrado, en heb ze bekeken. jammer dat de 15" velgen niet meer passen.

van de andere kant, heb ik die remmen niet nodig. ik kan die van mij bij 140 nog in de abs trappen (met 215/40/17 toyo proxes banden, bij warm weer), dus met de originele remmen ben ik wel tevreden. +dat de veel lompere remmen de auto wel flink zullen vertragen door het grotere gewicht. (roterende massa)
valt mee dat extra gewicht :mrgreen: ze zijn bijna even zwaar ik schat ongeveer remschijf + remklauw en anker een kilo per zijde zwaarder.... dus echt veel zwaarder is het niet( maar roterende massa is natuurlijk wel even wat zwaarder ;) ) + het feit dat we bijna allemaal lichtmetalen velgen hebben die meestal lichter zijn dan de standaard velgen. als je remmen goed genoeg zijn hoef je dat dus niet te doen.
nouja.. als de iets zwaardere remmen niets uitmaken, dan maakt een vliegwiel afdraaien (en krukas afdraaien etc) toch ook zo goed als niets uit? ;)
True, goede remmen zijn een must. maar als je grotere remmen hebt heb je nu eenmaal meer vermogen nodig om even snel op te trekken. 1 kilo extra roterende massa is iig toch al best veel. (en ik denk dat die schijven wel meer als 1kg per stuk meer wegen dan de standaard schijven. )
Het verschil van rotatiesnelheid tussen schijf en vliegwiel is wel erg groot he, vooral de eerste paar versnellingen..

Daar komt nog eens bij dat met een lichter vliegwiel je hoogstens een 10e van een seconde sneller op 100km/h zit ( als het al niet een 100ste is )
gewicht van schijven maar zeker wel uit. Anders zouden ze nooit over zijn gegaan naar keramische remschijven ;)
Zo'n TT-schijvensetje is ook echt zwaar.