Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Gebruikersavatar
Door Jeroen_vr6
#192390
Ik heb zins kort een 2.9 blok in mijn auto gehangen, maar die heb ik aangesloten op mijn 2.8 kabelboom.

Nu zit de lmm en de ecu van de 2.8 er nog in.
Om hem optimaal te laten lopen moet ik dan een lmm en een ecu van een 2.9 gebruiken?

En past er een ecu van een corrado op, aangezien dit al een 2.9 is.
Hij draait nog wel op een rotor trouwens, maar voor de rest is het 2.9
Gebruikersavatar
Door klamath
#192392
Jeroen_vr6 schreef:Ik heb zins kort een 2.9 blok in mijn auto gehangen, maar die heb ik aangesloten op mijn 2.8 kabelboom.

Nu zit de lmm en de ecu van de 2.8 er nog in.
Om hem optimaal te laten lopen moet ik dan een lmm en een ecu van een 2.9 gebruiken?

En past er een ecu van een corrado op, aangezien dit al een 2.9 is.
Hij draait nog wel op een rotor trouwens, maar voor de rest is het 2.9
LMM is ook hetzelfde. (iig de Golf van m'n moeder, mijn Corrado en de Corrado van m'n vader hebben allemaal dezelfde LMM.)
Alleen de ECU omwisselen, dan ben je klaar. :) (uiteraard moet je wel een ECU voor rotor hebben dan.)
Gebruikersavatar
Door Jochem
#192394
oude was ook rotor?

dan gewoon corrado compu ja, scheelt wel wat vermogen, als het goed is.
Laatst gewijzigd door Jochem op 05 okt 2010, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jochem
#192473
ja, maakt wel uit, want golf vr6 rotor rijdt veel te rijk.
corrado vr6 was beter afgesteld.
is wel 10 pk denk ik.
Gebruikersavatar
Door Jochem
#192517
klopt, maar je hebt al wel de nokken en de 0,1 l meer inhoud... 't is alleen niet optimaal afgesteld.
(chip op maat is trouwens nog beter)

heb je de gasklep en inlaatspruitstuk wel overgezet?
Gebruikersavatar
Door Jeroen_vr6
#192682
het complete blok is een 2.9
onderblok,kop,nokkenas,inlaat,gasklephuis.
alleen hij draait nu op een rotor en een ecu van een 2.8

maar is er hier iemand die z`n ecu heeft?
en wat kost het
Laatst gewijzigd door Jeroen_vr6 op 10 okt 2010, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Markymark
#192838
Jeroen_vr6 schreef:het complete blok is een 2.9
onderblok,kop,nokkenas,inlaat,gasklephuis.
alleen hij draait nu op een rotor en een ecu van een 2.8

maar is er hier iemand die z`n ecu heeft?
en wat kost het

Jeroen, ik rij met exact dezelfde set-up.
Vorig jaar had ik exact dezelfde vraag.
Als je er een andere chip inzet, van bijvoorbeeld een corrado of het mooiste chip op maat, ben je er ook.
Echter heb ik m'n golf (ook) nog niet ge-chipt, maar haal er wel een goed resultaat mee op de testbank,189pk/241nm.
Door ThomasVR6
#192954
Ja je kan een chip uitlezen mits je de juiste apparatuur daarvoor hebt :wink:
Ik rij zelf met een chip op maat van de VR6 Specialist en die heeft toen mijn oude chip ook uitgelezen om te kijken wat daar aan gedaan was...
Gebruikersavatar
Door Jeroen_vr6
#195092
Even een kleine update. Het blok hangt er inmiddels in nu alleen nog even een apk.

blok even een kleurtje gegeven
Afbeelding

Afbeelding
bak even netjes gemaakt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en zo staat hij er nu bij
Afbeelding

zal binnenkort even een paar mooie foto`s maken
Laatst gewijzigd door Jeroen_vr6 op 27 okt 2010, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jeroen_vr6
#195095
Nu moet ik allleen even kijken hoe ik mijn verbruiks meter weer an de gang krijg.
Die werkt opeens niet meer.

Hoe werkt dat? Via de ecu?
Gebruikersavatar
Door Northpole
#195620
jup ik zou even de stekkers los halen ( t42) en deze even goed schoonmaken ... daarna de kabel van je teller unit even goed erin drukken ( de platte kabel) die wil soms eruit schieten als er wat onbehoorlijk gerommeld is achter het dashboard.
Gebruikersavatar
Door Markymark
#195714
Die stekker bevindt zich naast de hulpwaterpomp.
Het is een ronde stekker, die je tegen de richtning vd klok losdraait.