Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Jochem schreef:ja, maar bij jou in de buurt mag je maar 80 km.u dan haal ik dat ook... :lol:
Dat is met autosnelweg er bij hoor. :) (en een beetje stadsverkeer.)
bij 120 constant (in 5 uiteraard) verbruikt die van mij nu zo'n 8.7l (vandaag nog gekeken)

Daarom wil ik nog wel graag een 6-bak hebben. dat moet zeker nog wel iets zuiniger kunnen. :)

Ander voorbeeldje, naar de Nurnbergring. was alleen maar autobahn, continue 160/170 gereden, toen we daar waren stond het verbruik op 11.6l/100km (bij het tanken bleek dit ook te kloppen.)
Sterker nog, op de heenweg hebben we getanked, op de terugweg nadat we daar gereden hebben hebben we de auto's weer vol getanked. en ik hoefde 2 liter minder te tanken als m'n kameraad met een Seat Ibiza 1.4 16v (uit 2007) :mrgreen: dus mij zul je niet snel horen klagen over verbruik, gezien we de hele weg samen gereden hebben.
Laatst gewijzigd door klamath op 01 okt 2010, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jochem schreef:de investering van een 6 bak verdien je nooit meer terug... heb het nagerekend.
True. mja.. een VR6 is al een onverstandige auto. :roll: die rijdt je ook niet echt om geld te sparen. :)
Besides, m'n huidige bak heeft nu 257k gelopen, dus die zal het wel eens begeven.
Heb van Zeypveld iig al wel een mail gehad dat ze een standaard bak om kunne bouwen naar een 6bak voor 1500 euro. mischien dat ik dat toch maar ga doen.

Heb er verder ook geen haast mee. Ik zie wel als ik eens tegen wat leuks aan loop voor een goede prijs.
Door Markob
Past een bak van een 1,9 TDI niet op een VR? 115pk, 130pk en 150pk hebben allemaal een 6-bak.
Door Markob
Ah vandaar thanks.gif
Markob schreef:Past een bak van een 1,9 TDI niet op een VR? 115pk, 130pk en 150pk hebben allemaal een 6-bak.
De flens die aan het motorblok zit is net anders. (de hele onderkant is hetzelfde, allen de grote lip met 2 gaten zit bij de TDI (en 4cil benzine) aan de achterkant, terwijl die bij de VR6 aan de voorkant zit. (gezien de distributie al achter bij het diff zit.)
Heb namelijk een 20VT 6-bak liggen hier waar ik dus niet zo veel mee kan op het moment. :(
als je een 6 bak wil moet je een conversie uitvoeren en die is f-ing duur! helaas heb ik nog niemand gehoord die zegt dat ie daardoor zuiniger is ... wel sneller maar al die mensen hebben hun blok behoorlijk getuned...
kortom als je zuinig wil rijden..... koop er een fiat panda of suzi alto bij rij je daar lekker goedkoop me rond of nog goedkoper een suzi gx huh denken jullie ???? zie dit: Afbeelding
da's helemaal cheap want geen wegenbelasting en heeft een 3 cilinder 600 cc blokkie dacht ik :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Northpole op 01 okt 2010, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
michael@vr6 schreef:maar je kan ook laten chippen op maat dat zou ook moeten besparen :P en dan tank je ron 100 heb je meer vermogen hoef je minder gas te geven.

of je koopt een coure ofzo :P die zijn ook erg zuinig :P

[-X [-X nee, nee, Ik heb wel standaards. :D Ik vind het wel een leuke 'sport' om hem zuinig te houden voor dagelijks gebruik, maar toch te tunen zeg maar. tot nu toe lukt het wel aardig. ^_^
Alleen nog een 6-bak voor een leuk bedrag, en ik ben klaar met de auto voor zover ik weet.
Dit is gewoon de grootste onzin die er is.
Hoe meer benzine je optimaal kan verbranden, is toch ckr meer vermogen.
Je kan toch niet minder benzine in spuiten, en dan meer vermogen krijgen #-o
Net zoals al die mense met die kut hybrides, denke ze oo ja ik heb een zuinige auto.
Dus dan kan ik lkkr 140/150 op de linker legge knallen, ksie ze vaak zat voorbij komen. Dan lopen die dinge tog ook egt 1op10. Enigste manier om zuinig te rijden is tog egt gewoon weinig gas geven, of je auto voor de deur laten staan :mrgreen:
Door Jochem
ik heb zo'n honda civic hybride als leasebak idd. met 120 rijd die wel 7 l op 100 km. In de stad net iets meer.
zuinig zijn ze niet nee... maar wat wil je met 200 kg aan batterijen en een electromotor. 1300 kg...

Prius was op de snelweg 6:100

Maar ja, bijtelling is laag he ;)