Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door vr(6)oom
Volgens mij heeft er ooit hier iets over gestaan
Gasklep huis moest je een heuveltje eruit vijlen
Wie kan me daar meer over vertellen
En heeft het zin ?
Wat is het resultaat dan ten opzichte van normaal
Door Jochem
Niet doen

Zeker niet bij ODB-2 modellen.

Ik heb het gedaan bij de mijne, gevolg is dat hij het stationaire toerental niet mee kan regelen... foutcode en hij blijft stationair 1200 tpm draaien...

Bij ODB-1 zou het minder effect hebben, behalve onrustig gedrag bij rustig rijden. Maar dat moet je aan thomas vragen, want die heeft dat...

Je krijgt geen pk winst
Door ThomasVR6
Bij mij heeft het wel geholpen vind ik ( 92-er met rotor) hij is directer op het gas en merk geen verschil met constante snelheid rijden of rustig rijden... Is net even wat feller geworden maar dat merk je ook alleen maar als je je auto echt goed kent :wink:
Door vr(6)oom
Het betreft een 92 met rotor
Meerdere ervaringen ?
of ik ODB1 of ODB2 heb weet ik niet
Laatst gewijzigd door vr(6)oom op 16 sep 2010, 00:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Northpole
als je een rotor versie hebt heb je obd1 boeit niet echt want dat is enkel voor uitlezen interesasant ( tenzij iemand de ombouw heeft gemaakt dan kan je uitlezen met obd2 kabel....

koop gewoon een 2,9 gasklep geen gedonder past en heeft dat idiote randje niet.
Door WietseVR6
Jochem schreef:2.9: de "besneden" gasklep :mrgreen:
:shock:

Dat venusheuveltje wat erin zit is puur voor de langzamere toerentallen, het zorgt er voor dat de gasklep wat geleidelijker lucht door gaat laten doordat de lucht bij een kleine opening alleen maar langs de bovenkant van de gasklep kan en er niet onder door, dat is dan iets verder wel mogelijk.
Zoals men al zegt hier, mooi laten zitten anders krijg je zeker bij OBD2 veel ellende!!!
Door Northpole
niet als je er een 2,9 gasklep opzet ... raar he komt wel met een andere gasklep potentiometer ;) daar zit de clue 'm in :mrgreen:
Door ThomasVR6
Ik ervaar het weghalen van die mount everest in de gasklep als positief hoor is gewoon directer met reageren en hangt beter aan het gas :lol: Heb wel OBD1 ofcourse :wink:
Zeker als je meerdere aanpassingen heb aan je blok zoals ik (2.9 inlaat, spaghetti spruitstuk, 268 graden nokken en vrij uitlaatsysteem) komt hij pas goed tot ze recht :mrgreen:
Door klamath
Northpole schreef:niet als je er een 2,9 gasklep opzet ... raar he komt wel met een andere gasklep potentiometer ;) daar zit de clue 'm in :mrgreen:
Dat niet alleen. de 2.8 gasklep word direct aangedreven door de gaskabel. (en is daardoor lineair.)
De 2.9 gasklep is indirect (de as waar de arm van de gaskabel op zit is niet dezelfde als die waar de gasklep op zit.)
deze is exponentieel. de 2.9 gasklep gaat onder in de toeren veel minder ver open bij weinig gas geven als de 2.8 klep.
vw zal de 2.8 klep wel zo gemaakt zijn omdat die zo goedkoper is.
Door Jochem
meet de standaard vr6 gasklep eens na... dan zal je zien dat die al zo'n 75mm is..