Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
#186764
michael@vr6 schreef:is zo over te zetten je hoeft geen andere ecu erop te zetten mooiste is wel chip op maat.
dat weet ik ook weer :D.maar mijn 2.8 ecu.is all gechipt door vr6specialist.en ik heb de auto zo gekocht.en weet begod niet.welke chip ik heb. maar wat scheelt het nou.als ik 2.9 nokkenassen er in gooi????
#186765
henrico schreef:
michael@vr6 schreef:is zo over te zetten je hoeft geen andere ecu erop te zetten mooiste is wel chip op maat.
dat weet ik ook weer :D.maar mijn 2.8 ecu.is all gechipt door vr6specialist.en ik heb de auto zo gekocht.en weet begod niet.welke chip ik heb. maar wat scheelt het nou.als ik 2.9 nokkenassen er in gooi????
zal niet asscociaal veel verschillen maar die chip is op maat

maar die zou hoe dan ook niet berekent zijn op een andere klep timing

correct me if am wrong
#186779
In welk bouwjaar motor moeten de 2.9 nokkenassen komen?
Is het in het bouwjaar voor '94 moet je dacht ik wel rekening houden met chippen.
Ik dacht dat dit kwam doordat de ECU het verschil niet kan oppakken / corrigeren
#186799
Mars schreef:In welk bouwjaar motor moeten de 2.9 nokkenassen komen?
Is het in het bouwjaar voor '94 moet je dacht ik wel rekening houden met chippen.
Ik dacht dat dit kwam doordat de ECU het verschil niet kan oppakken / corrigeren
het bouwjaar van de moter.weet ik juist niet :oops: want heb deze er pas in gehange :roll: .hoe ken ik dat zien.uit wel jaar me moter komt.?????
#186820
Rotor en Dis zullen beide wat meer vermogen krijgen met de scherpere nokkenassen. alleen wat ik ervan heb begrepen valt er bij het chippen van een Dis blok wat meer uit te halen (met name onderom)
#186821
klamath schreef:Rotor en Dis zullen beide wat meer vermogen krijgen met de scherpere nokkenassen. alleen wat ik ervan heb begrepen valt er bij het chippen van een Dis blok wat meer uit te halen (met name onderom)
ik heb volgens mijn.een rotor onsteking.de nokkenassen zijn.van een 2.9 syncro.wat iss dan eingelijk een dis onsteking. :oops: sorry wil ik gewoon effe weten :D
#186822
rotor is dus modeljaar 1992. rotor is zo'n rond ding (verdeler/verdeelkap). Bij de dis heb je drie bobines die de cilinders per 2 apart vonken.

Je kan het beste een ECU van een corrado met rotor zien te vinden.

Nokken 2.9 syncro en corrado zijn gelijk.
Laatst gewijzigd door Jochem op 09 aug 2010, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#186832
Jochem schreef:rotor is dus modeljaar 1992. rotor is zo'n rond ding (verdeler/verdeelkap). Bij de dis heb je drie bobines die de cilinders per 2 apart vonken.

Je kan het beste een ECU van een corrado met rotor zien te vinden.

Nokken 2.9 syncro en corrado zijn gelijk.
Rotor is ook nog in "93 gebruikt. :) (eind 93 is de overstap gemaakt naar Dis)
#186876
en de reden dat je met een rotor minder goed onderin meer koppel kan chippen is omdat een rotor model eerder aan het gas hangt dus eerder dan de bekende 3000 toeren begint te trekken (eerder rond de 2900 en als je een hele gezonde vr6 hebt doet ie dat al rond de 2750 toeren volle nm aan het pedaal)

kortom lood om oud ijzer heb je een dis dan trekt ie wat later en is ie beter te chippen om het verlies onderin te verbeteren ;) een rotor versie heeft daar minder last van... sterker nog als je er wilde nokken op zet verleg je meestal de nm's naar boven ipv naar onder...... door te chippen kan je dit euvel afvangen.
#186933
Jochem schreef:rotor is dus modeljaar 1992. rotor is zo'n rond ding (verdeler/verdeelkap). Bij de dis heb je drie bobines die de cilinders per 2 apart vonken.

Je kan het beste een ECU van een corrado met rotor zien te vinden.

Nokken 2.9 syncro en corrado zijn gelijk.
weet je t exacte verschil jochem? missschien wel leuk voor de vrt :mrgreen:
#187213
nou goed nieuws.ik heb me 2.9 nokkenassen er in 8) .en ik moet zeggen.het verscheel voel je wel.hij trek veel harder door.en ik heb ook de ecu.van een corado 2.9(gechipt) er op.en me kat is nu ook leeg.ik vind het nou wel een kanon.



dus er kan een slotje op dit onderwerp.

bedankt vr6 freaks 8) 8) 8)