Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door dennisjuh01
He mensen,

Mag ik jullie ervaring van chips even lenen ? :)
Ik had een snelle vr6 gekocht geen rekeningen erbij maar was duidelijk sneller als origineel,
Nu de computer even los gepakt alles wees erop dat die vaker eruit is geweest ook wel logisch na 4 ton :oops:
Maar nu zit er een chip in met rood achtig stickertje en staat singapore op met een nummer,
Rechts een originele computer van dezelfde onderdeelnummer om te vergelijken,

Afbeelding klikkie en hij word groter 8)
Door JoJovr6
singapore? Nou die is helemaal ingevlogen.
Maar heb je een vr met 4 ton joh? Zoo die houd het nog goed vol :mrgreen:
Door WietseVR6
Wat is nu precies de vraag dan?
Denk niet dat je zo kan achterhalen waar die chip weg komt, misschien alleen via de vorige eigenaar??
Door dennisjuh01
Nee de vorige eigenaar wist niks alleen dat hij snel was (standaard praat) en gekocht en op terugreis bleek het echt 8)

En ja de vr6 heeft ruim 4 ton gelopen want is flink terug gedraaid in verleden en ook genoeg aan "geknutseld"
En ik zie net een paar topics verder ook over een vraag van chip dat er op die chip ook singapore op staat :o
Door vr(6)oom
Zou het zelf niet op wagen
Dan beter iets meer neerleggen
Die vage crockies kun je op mp en ebay ook krijgen
Als je pech hebt loopt alles in de soep
Door dennisjuh01
ik weet het niet wat dit voor ding is daar wou ik graag achterkomen :wink:
de volgende code's staan erop:
m27c512
12f1
b8826
0038k
st singapore
met een rood stickertje erop en onder rood stickers zit een kijk glaasje haha :roll:
Door klamath
Dan is het al een oude chip. da's een EPROM, met een bepaald soort licht kan die gewist worden. tegenwoordig gebruiken ze alleen nog maar EEPROM's. (die extra E staat ervoor dat die electrisch gewist kan worden. die hebben geen glaasje.)

De chip zelf zal in singapore gemaakt zijn. komt heel veel electronica weg. maar dat zegt niets over de software die op de chip staat.

Ik denk niet dat het te achterhalen zal zijn.
Door Jochem
ik denk wel,
als je uitleest zie je vaak de handtekening van de chipschrijver staan

Voorbeeld: (bovenin bij vagnr/component)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jochem op 13 aug 2010, 13:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Door klamath
Tja.. dan moet dat er wel maar net bij staan. die van m'n vader is gechipped door Verhoeven Tuning. en daar staat nog gewoon netjes het Vag nummer.
maar is wel het proberen waard.
Door vr6_liefhebber
Je kan hem ook zelf uitlezen, en dan even zoeken in de code naar de fabrikant.

alle chips komen uit china en omstreken, en in de VR6 zit inderdaad altijd een 27c512(behalve in de m3.8.1)

ps. ik gebruik nog steeds EPROMs bij tuning, en geen EEPROM's. 10 minuten in de uv-bak en hij is leeg.