Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door ate-vr6-
hmm naja luchtoevoer is wel vergroot maar cilinder 6 krijgt meeste lucht binnen dan cilinder 1 bijwijze van spreken

daarom heb ik ook veel liever de standaard inlaatspruitstuk omdat beter verdeeld word en je moet ook rekeningen houden met lucht vibraties etc etc als je een goede flow wilt hebben naar de cilinders
Door Rene Vr6
ate-vr6- schreef:hmm naja luchtoevoer is wel vergroot maar cilinder 6 krijgt meeste lucht binnen dan cilinder 1 bijwijze van spreken

daarom heb ik ook veel liever de standaard inlaatspruitstuk omdat beter verdeeld word en je moet ook rekeningen houden met lucht vibraties etc etc als je een goede flow wilt hebben naar de cilinders
oke dus met andere worden ,stnd inlaat is eigelijk beter :P
Ik heb nu een 2,9 inlaat op een 2,8 blok zitten . Misschien toch maar die houden dan .
Door ate-vr6-
Nee je heb er ook geen kont aan als je geen turbo hebt ik heb ook gewoon liever een vr6 inlaatspruitstuk showt ook wat mooider dan is e motoruimte wat voller dan een groot rond of vierkand ding die zowat tegen je radiateur aanbeukt
Door Jochem
LAAT JE NIET MISLEIDEN!

throttlebody is gasklephuis! Ofwel alleen dat ding voorop de foto! Niet het inlaatspruistuk.

Standaard gasklephuis van VR6 is al 76 mm. Deze is gepolijst, dat is het verschil.

Verder is deze voor auto's met gaskleppotentiometer, dus ODB-1.

Inlaatspruitstuk is waarschijnlijk 500+ euro... al worden deze niet meer gemaakt, aangezien EIP failliet is.
En het heeft geen meerwaarde: je verliest eerder 50% van je vermogen onder de 4000 tpm.
Door Rene Vr6
Jochem schreef:LAAT JE NIET MISLEIDEN!

throttlebody is gasklephuis! Ofwel alleen dat ding voorop de foto! Niet het inlaatspruistuk.

Standaard gasklephuis van VR6 is al 76 mm. Deze is gepolijst, dat is het verschil.

Verder is deze voor auto's met gaskleppotentiometer, dus ODB-1.

Inlaatspruitstuk is waarschijnlijk 500+ euro... al worden deze niet meer gemaakt, aangezien EIP failliet is.
En het heeft geen meerwaarde: je verliest eerder 50% van je vermogen onder de 4000 tpm.
Oke dat is duidelijk dan koop ik dat niet :P
Misschien dan maar is opzoek gaan naar een VSR inlaat die zijn ook zeldzaam geloof ik .
Die 40 nm wat je meer zou krijgen .vraag me af of dat wel klopt ,hoop koppel :D