Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door ronald vr6
Heb even jullie mening nodig over het volgende.
Mijn motorblok (2.8vr6 aaa) is toe aan een nieuwe ketting
en mischien meer, maar nou zag ik mp een advertentie
http://link.marktplaats.nl/360376811

Is dit nou beter vergeleken met het eerste type vr6,
vermogen, revisie ketting?
En wat zou ik allemaal nog moeten hebben om het in mijn
golf 3 vr6 te bouwen?
Laatst gewijzigd door ronald vr6 op 14 okt 2010, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door m.r.s.q
het is de opvolger van de vr6 (12v met 174pk) alleen heeft dit blok een kop met 24 kleppen. wat ik persoonlijk een minder mooi geluid heeft dan de oude 12v blokken deze zijn naar mijn mening dieper van geluid (geroffel).
ik zo persoonlijk niet voor de (2.8 24v 204pk) gaan zoals de link weer geeft. mij lijkt een r32 blok toch leuker. zeker als je dan een nieuwer blok met meer vermogen wil is de +240pk van de r32 toch een mooiere basis.

kort lijstje kwa onderdelen,
Bak, motorsteunen, motorbekabeling, computer.
is nog wel wat meer nodig weet zelf niet hoe het zit met welke bakken er op de nieuwere typen vr6 blokken passen weet dat de r32 een 4 motion bak heeft waardoor er nog een aantal andere onderdelen komen kijken ivm de achterwiel aandrijving.
Door sanderz
m.r.s.q schreef:het is de opvolger van de vr6 (12v met 174pk) alleen heeft dit blok een kop met 24 kleppen. wat ik persoonlijk een minder mooi geluid heeft dan de oude 12v blokken deze zijn naar mijn mening dieper van geluid (geroffel).
ik zo persoonlijk niet voor de (2.8 24v 204pk) gaan zoals de link weer geeft. mij lijkt een r32 blok toch leuker. zeker als je dan een nieuwer blok met meer vermogen wil is de +240pk van de r32 toch een mooiere basis.

kort lijstje kwa onderdelen,
Bak, motorsteunen, motorbekabeling, computer.
is nog wel wat meer nodig weet zelf niet hoe het zit met welke bakken er op de nieuwere typen vr6 blokken passen weet dat de r32 een 4 motion bak heeft waardoor er nog een aantal andere onderdelen komen kijken ivm de achterwiel aandrijving.
volgens mij is dit een usa vr6 blok, die in de golf 4 nog geleverd is en gewoon 12v

wiki
Laatst gewijzigd door sanderz op 14 jul 2010, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ate-vr6-
dit is idd de amerikaanse vr6 ze hadden andere inlaatspruitstuk gekregen ivm emissie uitstoten

deze is idd de 12 klepper en werden ook in het begin van de amerikaanse golf gti gedaan
Door Jochem
Inderdaad, de AFP is een 12 klepper.

Onderblok en kop enzo zijn 99% hetzelfde. Misschien iets andere oliekanalen (zoals in een AMY)

Verschillen:
- iets hogere compressie: 1:10.5, ipv 1:10
- enkele ketting ipv dubbele (niet erg, aangezien het de geleiders waren die de zwakke schakel zijn)
- ander inlaatspruitstuk met variabele inlaatlengte (VSR): daar moet je wel een computer bij hebben, anders schakelt die niet over. Let ook op: de aansluiting voor het luchtfilterhuis/LMM zit aan de andere kant!!!
- andere nokken, hogend bij de ander inlaat: deze werken goed met dat inlaatspruistuk, of met een "kort" inlaatspruitstuk. Wil je een europees spruitstuk plaatsen, heb je andere nokken nodig (van AAA, AMY of ABV)

Een ander verschil dat ik zie is de luchtinlaatpomp voorop: die zit onder het inlaatspruitstuk. Die was in Amerika nodig om door emmissieeisen te komen. Mag je weghalen voor nederland.

Deze motoren zijn zelfdzaam in Europa, wij hadden direct 24 kleppers in de golf 4. Maar hij produceert ook gewoon 174 pk.
Met ABV nokken en euro spruitstuk (en chip op maat) zal je wel richting 185-190 pk gaan, door de hogere compressie. Maar dan moet je wel steeds Super Plus (RON98) tanken.

Zal denk ik wel gewoon werken op een standaard edit: OBD-2 ECU.
Laatst gewijzigd door Jochem op 14 jul 2010, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door klamath
Waarvoor dit blok uitermate geschikt is (ben ik zelf evt ook van plan) is een ombouw naar LPG.
Alleen volgens mij heeft de AFP zelfs een compressie verhouding van 11:1 ipv 10.5:1

iig hogere compressie = beter voor lpg. :)

Zet er zelf alle ABV aanbouw delen op. dan heb je dus een 2.8L VR6, met een hogere compressie. dat hang je dan in een Golf 1 oid welke ouder is als 25 jaar. en voilla. goedkoper snel gaan kan niet. =P~ :D
Door NeFReT
michael@vr6 schreef:OP GAS MOET JE KOKEN !!!!!!!!!!!!!!!!!! 492.gif 492.gif PDT_wc.gif PDT_web.gif

10000 procent mee eens.

als je op gas wilt rijden,neem dan aub geen vr6.
Door ATi
Het kan best...

Heb vorig jaar nog een Sharan gezien op gas (km stand 289.000) is alleen gelijk goed aangepast, dus kop heeft verharde klepzittingen... deze VR6 stond in de garage omdat de aircopomp was vastgelopen... mijn eerste gedachte was ook, haha zal wel een olieboot zijn met verrote motor, maar het ding is in topstaat!

uiteraad vind ik het wel zonde, en het ziet er ook niet uit! als die gasinjectoren op een VR6 (zonde!)

ook moet je je kachelradiateur vaker vervangen! bij deze sharan is de tweede al gemonteerd, haha reden is wel simpel gas wordt heter! dus koelwater ook heter, en de zwakste schakel in het koelsysteem is de kachelradiateur
Door klamath
Mwoa.. Een golf 1 cabrio (25+ jaar) met een VR6 blok (zo'n AFP met de 11:1 compressie verhouding) en dan op LPG zie ik wel zitten hoor. ;) met die compressie verhouding zul je ook neit veel vermogens verlies hebben tov benzine.
m'n Corrado blijft iig gewoon benzine. is alleen maar interessant als de auto ouder is als 25 jaar anyways.

ps: er waren ook golf 3's die af fabriek omgebouwd waren naar LPG. naar zo'n setje ben ik op zoek voor m'n AFP blokje.