Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Petervdberge
Hallo!

Ik ben van plan om een motorisch sterk bakkie te maken. gewoon leuk voor op straat, niet voor drags oid. nu zie je op internet zat vr6 vw golfjes staan, en dan wil ik er eentje uit 1996 ofzo, want 1992 schijnt nogal wat minder chill te wezen, en vraag ik mij af: standaard heeft zo een bak in zich. oke 175 pk, leuk enzoo, maar wat kan ik doen om dit rond de 230-250 pk te trekken, zonder het motortje te blazen. ik vermoed dat dit niet mogelijk is, maar persoonlijk vind ik een turbo erg duur(turbokitje kost al makkelijk over de 4000 euro heen :O)

Duss: Wat kan ik allemaal doen met een VR6 uit 1996 om hem toch wel minstens over de 200 PK te krijgen? en wat kan het motortje allemaal aan? wanneer moet ik zuigers vervangen? compressie verlagen? drijfstangen vervangen? klepen vervangen?

Ik hoop op een mooi antwoord :D en alvast bedankt! :)
Door Petervdberge
Thanks ;)

Het komt er dus op neer dat het allemaal nog veel meer geld gaat kosten als een turbo, en ik haal er minder winst mee als een turbo.
Ik kijk wel of ik een mooie 2ehands turbootje ergens kan scoren ;)
Door ATi
Een VR6 motor met ecu uit 96 zit al standaard rond de 182 Pk als je nog eens wildere nokkenassen gaat plaatsen
kom je rond de 190 pk... mits het blok in goede staat is!!!

de 92ers zijn wat agresiever kwa motorloop, ik denk als je deze goed laat chippen hetzelfde geldt, dan ook wildere nokkenassen en zo, of je moet een ABT blokje op de kop zien te tikken (dacht 3.0 liter) en rond de 200 pk

verder heb je de linkjes zoals hierboven...

succes!
Door Petervdberge
Oke,

Is een AGP turbo wat? of is dat troep? want die is niet bizar duur.
Moet ik verder nog letten of de turbo op mijn type motor zou passen?
Laatst gewijzigd door Petervdberge op 22 apr 2010, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Petervdberge
Ik hoor het alweer, ik heb nog een hoop te leren, maarja, je moet je tijd en geld toch ergens aan besteden niewaar :roll: Ik ga wel even checken wat er allemaal op kan dan.
Laatst gewijzigd door Petervdberge op 22 apr 2010, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.