Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Gebruikersavatar
Door pimS
#173687
presto schreef:Waren die origineel niet om de lucht gelijkmatig te verspreiden, voor een optimale meting?
Volgens mij meer om zo goed mogelijk wervelingen uit de ingaande lucht te halen om schade aan de sensor te voorkomen
Gebruikersavatar
Door Jochem
#173689
ik dacht juist gelijkmatige verspreiding van de luchtstroom... aangezien door bochten e.d. om de LMM sensor heen zou kunnen flowen..
Gebruikersavatar
Door presto
#173781
Ben bezig met de lmm, maar als ik foto`s opzoek van luchtmassa meter behuizingen 4 inch, zie ik continu een aansluiting voor een ander typer sensor.

Is er een rede voor dat de oude types (met koelribben en spiraal) niet worden gebruikt voor turbo projecten? Weet iemand of ik de bestaande bedrading kan gebruiken om een nieuw type aan te solderen?
Gebruikersavatar
Door Jochem
#173789
daar heb je wat...

vraag het aan degene die de chip gaat doen... die kan je ook het beste adviseren over injectoren, benzinedruk e.d.
#173794
Sensor van je originele lmm moet je overzetten in de 4 inch behuizing.

Bij obd2 is dat een kwestie van 2 schroefjes losdraaien, bij obd1 betekend dat dat je je originele sensor uit je lmm moet snijden/breken ( ZONDER te beschadigen uiteraard ) en daarna vastlijmen/kitten in de 4 inch behuizing.

Have fun :P
Gebruikersavatar
Door cvx.
#173842
pimS schreef:
presto schreef:Waren die origineel niet om de lucht gelijkmatig te verspreiden, voor een optimale meting?
Volgens mij meer om zo goed mogelijk wervelingen uit de ingaande lucht te halen om schade aan de sensor te voorkomen
mischien een beetje laat maar lees dit nu pas.

het roostertje 'voorkomt' wervelingen niet..

het roostertje zorgt juist dat er wervelingen komen.
het zorgt ook voor een minimale weerstand.

het fijne er van is mij nog niet 100% duidelijk maar dit heb ik toevallig vandaag op school behandeld.
Gebruikersavatar
Door presto
#173876
vaursechs schreef:Sensor van je originele lmm moet je overzetten in de 4 inch behuizing.

Bij obd2 is dat een kwestie van 2 schroefjes losdraaien, bij obd1 betekend dat dat je je originele sensor uit je lmm moet snijden/breken ( ZONDER te beschadigen uiteraard ) en daarna vastlijmen/kitten in de 4 inch behuizing.

Have fun :P
Sensor is al heel er uit gekomen, maar obd2 is makkelijker pas te maken in 4 inch behuizing. Zal mijn motor hier niet op draaien?
#173898
presto schreef:
vaursechs schreef:Sensor van je originele lmm moet je overzetten in de 4 inch behuizing.

Bij obd2 is dat een kwestie van 2 schroefjes losdraaien, bij obd1 betekend dat dat je je originele sensor uit je lmm moet snijden/breken ( ZONDER te beschadigen uiteraard ) en daarna vastlijmen/kitten in de 4 inch behuizing.

Have fun :P
Sensor is al heel er uit gekomen, maar obd2 is makkelijker pas te maken in 4 inch behuizing. Zal mijn motor hier niet op draaien?

Nope, vraag vr6specialist maar.

Obd2 is alleen met heeeeeeeeeel veel werk werkend te krijgen op obd1 computer, en dan zit er ook nog eens geen voordeel aan.
Gebruikersavatar
Door presto
#175057
Alles loopt nu eindelijk op zn eind. Zit alleen nog in mn maag waar ik de software vandaan wil hebben..

De kap welke is bewerkt voor de kettingspanner:

Afbeelding

Afbeelding

Zo staat het blok er nu bij (beetje rommelig nog, maar afwerking komt later)

Afbeelding

De 4 inch lmm

Afbeelding

Olie koeler van Mocal met stalen leidingen

Afbeelding

Afbeelding

En de diverter valve van forge:

Afbeelding

Nu nog wachten op intercooler en inlaat, deze worden beide nog afgewerkt bij de metaalbewerker..

Had eindelijk een keuze gemaakt voor de software, maar voor de C2 software zit mijn obd1 systeem in de weg...

Ik neem genoegen met stage 1,5 maar daar kreeg ik het volgende mailtje over. Ik kom er niet helemaal uit. Wat kan ik wel en niet doen?

If you will notice on the Stage 1.5, it is specifically designed for the EA/BM ecu which is OBD1 ECU with coilpack, and new 4 wire MAF housing. We use the larger MAF housing to work in conjunction with the larger injectors.
Your car is the early 6 wire MAF, that does not have the removable MAF sensor.

Chris
C2

Iemand anders nog goede suggesties voor een goede software schrijver. Of kan ik iets aanpassen waardoor de stage 1,5 toch gaat werken?
Gebruikersavatar
Door Jochem
#175142
hij zegt eigenlijk dat z'n software niet voor een rotor is...

wel ff vragen hoe het zit als jij je sensort over hebt gebouwd idd.

p.s. niet stalen leidingen, maar staalomvlochten ;)

VR6 specialist is in nederland beste voor software. C2 is het enige goede alternatief. VR6 sp is wel 2x zo duur als C2, zeker...
Gebruikersavatar
Door presto
#175151
Jaja... staal omvlochten, ik ben er iig blij mee :mrgreen:

Heb ze weer een mail gestuurd met foto`s van de lmm behuizing. Hopen dat het dan toch mogelijk is met de stage 1,5 chip. 350whp -- 380bhp zo`n beetje. Daar kan ik wel mee leven 8) :D

Mocht dit niks worden, waarschijnlijk vr6 spec. Die paar honderd euro over het gehele project gezien is ook niet zo`n ramp meer..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7