Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Gebruikersavatar
Door pimS
#171634
presto schreef:En nu loopt hij helemaal vrij? Of nog wel licht tegen de kap aan? Onderste twee bouten gaan er nu ook in? Ik ga maar weer ff die kap er af halen dan :S
ja hij loopt nu vrij:)
Ik geloof ook dat je het op kan lossen door een plastic geleider te monteren die in de nieuwere vr6'en werd gebruikt.
Dat doe de amerikanen volgens mij
Laatst gewijzigd door pimS op 13 apr 2010, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mars
#172027
Is t nog gelukt met de ketting?
Gebruikersavatar
Door pimS
#172093
Waarschijnlijk geleider ook iets bijwerken he..hou t ff in de gaten
Afbeelding

Volgens mij gebruiken de amerikanen deze set, gele geleider is van een later model en iets ander van vorm, waardoor hij volgens mij niet tegen t deksel aanloopt.
Gebruikersavatar
Door presto
#172594
pimS schreef:Waarschijnlijk geleider ook iets bijwerken he..hou t ff in de gaten
Afbeelding

Volgens mij gebruiken de amerikanen deze set, gele geleider is van een later model en iets ander van vorm, waardoor hij volgens mij niet tegen t deksel aanloopt.
Hij is bovenop idd iets puntiger en minder breed zoals ik het zie. Kap komt vanavond weer terug, was bijna niets vanaf gehaald dus heb hem weer mee gegeven na even gepast te hebben. Heb m nu afgetekend voor hem. Vanavond poging twee. :mrgreen:

Wil nu echt binnen twee weken klaar zijn, maar wacht nu op de laatste custom parts. Daar zit ook het meeste tijd in...
Gebruikersavatar
Door Jochem
#172601
presto schreef:Wil nu echt binnen twee weken klaar zijn, maar wacht nu op de laatste custom parts. Daar zit ook het meeste tijd in...
Precies... en dat onderschatten mensen mijn inziens vaak als ze aan een turboproject (willen) beginnen.
Gebruikersavatar
Door presto
#172781
Haha, ja netjes geworden he 8) Harten zelf gepolijst. Binnenkant van de spaken in kleur gespoten en nieuwe randen gekocht bij velgrenovatie. Nieuwe doppen gekocht. Nieuwe gouden boutjes er in. Alles bij elkaar heeft wel echt een godsvermogen gekost... Maar goed, dan heb je ook wat :mrgreen:
Laatst gewijzigd door presto op 20 apr 2010, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door presto
#173127
Kan iemand mij trouwens het nut vertellen van een 4 inch lmm? Bij nader inzien erg groot! :shock: Worden in deze varianten ook de roostertjes op maat gemaakt, of worden deze weg gelaten?

Zijn er ook succesvolle projecten met een standaard lmm?

Zit namelijk te dubben over deze kwestie, dus ben benieuwd over de ervaringen in de praktijk. Let me know 8) :wink:
#173140
Std lmm is te klein waardoor er teveel lucht langs de sensor gaat, wat weer resulteert in een moeilijk af te stellen ecu.

Grotere lmm is veel secuurder af te stellen.
Bij 300+ pk heb je absoluut een 4 inch lmm nodig voor zover ik weet
Gebruikersavatar
Door Jochem
#173144
zeg maar niet af te stellen. De LMM komt dan buiten zijn meetgebied, dus de waarde klopt gewoon niet meer.

Door de diameter van de LMM te vergroten, neemt de meetresolutie echter af: je meet een groter bereik met dezelfde meter. Hierdoor is hij eerder moeilijker af te stellen. Zeker voor 8-bit ECU's is het een uitdaging, vandaar dat ze daar tot stage 1,5 (~300 pk) vaak liever de originele LMM behouden.

Maar roostertjes? waar heb je het over? Wil je het luchtfilter weglaten? bad idea...
Gebruikersavatar
Door presto
#173245
Jochem schreef:
Maar roostertjes? waar heb je het over? Wil je het luchtfilter weglaten? bad idea...
Haha nee, maar ik bedoel die roostertjes aan het begin en eind van je luchtmassameter. Worden deze weggelaten bij een grotere lmm?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7