Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door RolfoVr6
Hallo zag deze koppeling staan op internet .

http://www.kineticmotorsport.com/produc ... 0-336.html

vroeg me af of dit wel wat is voor me vr6 vond hem niet zo duur en deze kan dacht ik wel iets van 300 350 pk aan . aangezien ik met een turbotje bezig ben leek me dit wel wat . ow ja stond bij dat het voor een 2.8 is maar neem aan dat het ook op een 2.9 wil . is dit iets om aan te raden ??

gr rolfo
Door pimS
koppeling kan 80% koppeltoename aan.

std vr6 230 nm? vr6 turbo met 350 pk kan op zo'n 500 nm zitten.
Spec hoor je wel goede verhalen over, ik heb zelf een F1 racing clutch van ebay, incl vliegwiel toen 450 euro ofzo. maar doet t nogsteeds... :mrgreen:
Door Jochem
was het dan 250 Nm.. weet niet meer... de koppeling is sterk... maar houdt niet van FI...theo had er met z'n compressor al last van.
Door Jochem
hmmm... nu zie ik op een site
SACHS is an OEM supplier to Volkwagen.

Rated at near 300 ft/lbs of torque, the SACHS VR6 clutch kits can take quite a beating, yet offer stock-like feel and drivability.
300 ft/lb = 406 Nm.

Een aantal ervaringen zeggen toch anders... :?
Door Jochem
Amerika? ik zou het niet doen... BTW en verzendkosten erbij en je zit tegen de 500 euro aan...
Door RolfoVr6
Jochem schreef:Amerika? ik zou het niet doen... BTW en verzendkosten erbij en je zit tegen de 500 euro aan...

ben eerst het een en ander aan het uitzoeken wat het beste is . heb keer spruitstuk uit amerika laten komen en was iets van 70eu kwijt aan verzend kosten en geen btw dus denk dat ik niet direct tegen de 500eu aan zit maar goed .
Door cvx.
445 dollar is 325 euro ongeveer.
dus om nou 125 euro verzendkosten lijkt me beetje overdreven.

maar een koppeling is niet echt licht, dus zal alsnog wel wat kosten.