Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door black bandit
Hey mensen

ik wil het orginele luchtfilter terug plaatsen omdat ik denk dat dat ie dan veel minder gaat verbruiken ik heb ook het idee dat de mijn vermogensverlies heeft door de slecht geplaatste open filter
nu is mijn vraag als ik de orginele terug plaats is dan de bekende vr6 roffel weg ?
Mvg jeroen
Door SteefVR6
tk-bully-tk schreef:ja
:lol:
Ik heb tot voor afgelopen week met het orig. filter gereden, nu open luchtfilter. Alleen bij hogere toeren is de roffel wat nadrukkelijker aanwezig.
Heb wel een Powersprint pijp eronder liggen, klinkt ook wat zwaarder/voller.
Door JeanCullas
Roffel is veel mooier (mijn mening) met originele filterbak en swiss cheesebox aanpassing (vooraan 2 gaten van 50mm en in de zijkant een gat van 50mm)
Door KaRaKaN
Met originele filter heb je een zwaarder roffel man. Vriend van me rijdt ook met originele filter en alleen een sporteinddemper voor de rest origineel.

Klinkt ook echt lekker zwaar.
Door michael@vr6
KaRaKaN schreef:Met originele filter heb je een zwaarder roffel man. Vriend van me rijdt ook met originele filter en alleen een sporteinddemper voor de rest origineel.

Klinkt ook echt lekker zwaar.
in de schiphol tunnel was jou sound ook aaridig aanwezig of was dat nefret :P
Door klamath
ik denk niet dat je auto minder gaat verbruiken met een ander luchtfilter hoor.
met een k&N filter heb je bovenin mischien wat meer vermogen door de betere luchtstroming. maar als je rustig rijdt, maakt het niets uit of je een normaal filter of een K&N hebt.
m'n vader en ik kunnen beide 1 op 13 rijden met de VR6. beide met een k&n filter er op, met een origineel luchtfilter kom je echt niet lager uit. :)
Door dennis.k
Ik rijd 8,1 liter/100 km dat is rond de 1op12,5 maar zuiger gaan ik egt niet redden. En dat is bij een snelheid van 100km/h :mrgreen: En ik heb een open k&n filter er op zitten, denk dat je met een stnd filter niet egt veel zuiniger rijd mischien iets.
Door SteefVR6
K&N filter hier ook, maar de laatste tijd lukt het mij niet zuiniger dan 9,5l/100km te rijden. Snelweg Venlo - EHV en retour...
Door Markymark
Wat ook nog tot de mogelijkheden behoort is, uit het bovenste deel van het originele luchtfilterhuis, de restrictor eruit halen.
Dat is een conische kunststof trechter-achtige buis van ongeveer 15-20cm, die zich bevindt tussen de aansluiting waar de Lmm zit en de binnenbak.
Dit scheelt ook weer iets in de doorstroming en de roffel is goed hoorbaar.
Niet zoals bij een open luchtfilter, maar wel lekker aanwezig. :P
Door ThomasVR6
En dan met een K&N Inlegfilter zal het ook lekker klinken hoor 8)
Door epolone
Hey hallo ik heb een openluchtfiltet van green een twister hiermee heb ik zeker pk winst en ik verbruik idd ook ong 9,5l/100km.
Heb hiervoor alleen maar standaard gereden omdat ik dat mooi vind maar deze filter is echt top en de Roggel begint al bij 2800/Tom klinkt echt toppie kan hem aanraden. Hij is eigenlijk voor de 4 6cil maar met een power rorh past hij prima.
Door Timm
Ik heb sinds zaterdag een K&N inleg element en moet zeggen dat dat beter klinkt dan de papieren filter.
Ondanks dat het luchtfilterhuis hetzelfde blijft.

Verbruik op de snelweg bij constant 120km/h met airco aan 8.2l op 100.