Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door VR6exy
Hey mensen,

Ik was gister onderweg naar een vriend van me en opeens werd ik ingehaald door een andere VR6. Bij het stoplicht raakten we even aan de praat. Die jongen beweerde dat zijn VR 265 pk ( 264.8 ) had ongeblazen, wat ik niet kan geloven. Ik heb dan ook om een uitdraai gevraagt, die hij heeft. (althans dat zegt hij). Het is toch niet mogelijk om zoveel vermogen uit een ongeblazen 2.8 te halen?

Het gaat trouwens om een zilvere parelmoer VR6 uit Amsterdam. Misschien dat iemand hem kent?
Laatst gewijzigd door VR6exy op 13 feb 2010, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tk-bully-tk
hahaha ja leuk verhaal idd

iedereen kan zeggen dat hij 300pk heeft dat zal dan waarschijnlijk gewoon 174pk zijn
en de rest is waarschijnlijk ezels in de auto die hij telt:P

hahaha
Door michael@vr6
hey kan altijd maar dan moet je toch zo een goede engeneer wezen dat je bij het F1 team werkt ofzo
ALLES moet aangepast worden aan het blok dat is zoo duur dat wil je niet weten
Door Jochem
klinkt als een botman-bank resultaat... Die kan tot 25% te hoog zitten!

Er zijn mensen bezig geweest met de max uit de vr6 te halen ongeblazen.
Dan moet je denken aan:
- opboren naar 83 of zelfs 83.5 mm
- dunnere koppakking voor 1:11.0 (of meer) compressieverhouding (werkt alleen met racebenzine)
- R32 krukas (+ speciale drijfstangen, omdat de slag groter wordt)
- 41mm/36mm in- resp. uitlaatkleppen
- Maximale kopbewerking (voor zover mogelijk)
- 276-288-meer graden nokkenassen + veren
- verlichte klepstoters, poelies, vliegwiel en drukplaat.
- speciale op maat inlaat- en uitlaatspruitstuk, evenals uitlaat op maat.

...We hebben het intussen over 10.000 euro aan modificaties of meer...

Die hebben 225 wielpk's weten te halen. Denk dus 250 krukasPK's.
Die auto's zijn echt helemaal geoptimaliseerd voor Drag of circuitgebruik en rijden niet goed op de openbare weg.

Probleem zit hem in de kop... Door die rare enkele kop voor een V-opstelling, is er nauwelijks ruimte voor lucht aan en afvoer.
Afbeelding
De 24V koppen hebben hier minder last van... R32 dus haalt wel 250pk standaard.
Met drukvulling is dit dus ook niet erg... vandaar dat hij zich zo lekker laat blazen.

Er was een jongen die ermee bezig was en veel geld in optimaliseren van de kop heeft gestoken. Toen stond er een keer een honda civic kop op de bank en die bleek standaard al beter te flowen dan zijn dure gemodificeerde kop... toen heeft hij de handdoek in de ring gegooid. lees hier
Door arash
ik ken die jongen met die vr6 hij mocht willen dat hij zo veel pk heeft, dat zijn jongens die net een vr6 hebben en niet gewend zijn aan de power dus om stoer over te komen hebben ze 500pk in een standaart blok. :D
Door arash
dat van pitje geloof ik ook niet op een ongeblazen motor kom op hey zijn we kinderen of is het onze hobby en hebben we een beetje verstand van????????????? :?
Door arash
ik weet niet of je genoeg verstand ervan hebt maar zelf met een compressor is het moeilijk om zoveel erbij te krijgen maar dat is mijn ervaring ik geloof dat gewoon niet zolang ik het niet zelf heb gezien op de bank. als er iemand hier is met een ongeblazen motor en die krijgt 265 pk dan heb ik echt een heel verkeerd idee over de vr6 motoren. [-X
Door michael@vr6
ja waarschijnlijk lult die gozer maar wat daar twijfel ik niet over maar het zou denk ik wel kunnen hoor

als je bv met een brommen die normaal 50cc is met een 50 snel op 15 tot 18 pk krijgt kan dat met een auto ook

nou weet ik dat een 2takt en 4takt 2 hele andere dingen zijn maar als je alles bewerkt en je heb er echt goed verstand van dat het mogelijk is.
Door Jochem
nee, dat is mijn punt. Het is vaak geprobeert, maar nooit gehaald. Zie plaatje: je kan op een bepaald moment gewoon niet verder bewerken, of de KVS/olie stroomt de kanalen in..
VR6 kop heeft heel veel ruimteproblemen. Waarom denk je dat het zo'n gedoe is om de bougies te vervangen.
Door Richard VR6
Jochem schreef:nee, dat is mijn punt. Het is vaak geprobeert, maar nooit gehaald. Zie plaatje: je kan op een bepaald moment gewoon niet verder bewerken, of de KVS/olie stroomt de kanalen in..
VR6 kop heeft heel veel ruimteproblemen. Waarom denk je dat het zo'n gedoe is om de bougies te vervangen.
Idd.Jochem
Die bougies zijn er zonder speciaal gereedschap niet uit te krijgen.
2 tact is makkelijker op te voeren dan een 4 tact(ik reviseer al jaren 2 tact motoren).
Van een kawasaki kr1s tot een yamaha rd 500 ypvs.
Die zijn makkelijk zonder veel aanpassingen vet op te voeren :mrgreen:
Maar met een 4 tact zit je met veel meer zaken waar je rekening mee moet houden.

Groet.Richard
Door tempel
michael@vr6 schreef:ja waarschijnlijk lult die gozer maar wat daar twijfel ik niet over maar het zou denk ik wel kunnen hoor

als je bv met een brommen die normaal 50cc is met een 50 snel op 15 tot 18 pk krijgt kan dat met een auto ook

nou weet ik dat een 2takt en 4takt 2 hele andere dingen zijn maar als je alles bewerkt en je heb er echt goed verstand van dat het mogelijk is.
Een brommer snel op 15 tot 18pk? Moet je ook wel heel wat voor doen . Een VR6 blok is toch iets complexer als een
1 cilinder tweetaktblok . Natuurlijk is het mogelijk , Honda haalt ook veel pk's (en weinig koppel) uit een tweeliterblok.

Als je geld genoeg hebt is (haast) alles mogelijk #-o Keep on dreaming.