Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door pimS
Hallo heren.

Zoals de meeste van jullie weten doe ik voor mijn auto bijna alles zelf ook als het om laswerk gaat.
Ik doe dit altijd samen met een maatje van me, na de vele beunuren zijn we er wel uit dat we uitlaatjes bouwen toch wel het leukst vinden.
Daarom zitten we erover te denken om als hobby opmaat rvs uitlaten te gaan bouwen.

Eigenlijk wou ik weten of er een beetje interesse voor is, vandaar dat ik hier even vraag wie daar misschien baat bij zou hebben.

Ik heb ook al een adres waar ik tegen scherpe prijzen dempers van Simmons Vibrant en Borla vandaan kan halen in de maten 2, 2.5, 3, 3.5 en 4inch.
Verder kan ik ook aan V-band flenzen ed. komen, we kunnen dus bijvoorbeeld ook een catvervanger maken met v-band flenzen waardoor je in 15min je cat zou kunnen omruilen.

Enkele voorbeelden van voorgaande projecten

Als eerste een volledig uitlaat systeem voor een xtx660, dit was ons eerste bouwsel!:
Afbeelding
Afbeelding

De uitlaat van mn vr6, 3inch vanaf de downpipe naar achteren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Intercooler buizen van mn vr6:
Afbeelding
Afbeelding

Ons eerste project wordt een 4inch uitlaat voor een SingleTurbo Supra met 600 pk. :mrgreen: :mrgreen:

Ben benieuwd wat jullie er van vinden:)
Gaaf Pim. =D>
Dit is zeker een leuk initiatief.
Van mijn kant zeg ik doen. :D
Dan mag je van 't voorjaar er misschien wel eentje voor m'n 6je maken. :mrgreen:
okj :)

ja voor zover ik weet valt t aanbod aan uitlaat bouwers mee, je hoort veel mensen over bijv. EPS maar die is schoftelijk duur:P
Wie weet kunnen we er dus wat mee, t werk doen wat we leuk vinden, en nog wat verdienen ook.

T is nog ff lastig om te bekijken wat we er nou voor moeten vragen. zaten nu te denken aan een 40euro per uur, voor ons tweeen materiaal kosten
Met de uitlaat van mn vr6 zijn we iets van 6 uur bezig geweest, om maar een voorbeeld te noemen.
En dat is zelfs nog incl op de krik gooien ed. maar we gaan nu gebruik maken van een brug :mrgreen:
Ik denk dat je er wel wat aan kunt overhouden zonder schoftelijk duur te worden als EPS.
Als je wat meer uitlaten hebt gebouwd krijg je meer routine waardoor je automatisch sneller gaat werken.
Maar zo'n katalysator met flenzen heb ik wel wat interesse in.
Alleen zou dit voor mij op de lange baan gaan omdat ik op dit moment andere prioriteiten heb.

Het nadeel is wel dat in N. holland zit. Daar zit ook al iemand die uitlaten op maat maakt.... :roll:
EPS schofterig duur? Een header kost bij hen maar 1000€ :lol: Maar wat ik van diverse uitlaat boeren heb gezien kun je bij hen ook krijgen voor dezelfde prijs .RVS uitlaatsysteem vanaf kat 700€ , inclusief montage.
Leuk initiatief!! =D>

maar voor m'n syncro was je niet uitgekomen met standaard dempers... :?
stephane heeft de midden demper echt in een rare vorm moeten maken. Was allemaal echt maatwerk.. en duur ja, maar goedkoper dan EPS...

Vband is ook erg handig: zeker voor snel kat monteren en verwijderen voor APK
mwah standaard dempers is een breed begrip, er is nogal veel te krijgen he.

Maar we vinden dit leuk, en ik hoef er niet rijk van te worden, gewoon een leuk zakcentje verdienen.
Zitten qua prijzen nog te dubben, binnenkort maar is ff wat dingen op papier zetten.

Over die 6 uur, begonnen toen 5 uur waren half elf bij mij thuis, njah tis allemaal ff vogelen wat t doet qua tijd.
Op een brug werken is al t halve werk, scheelt zo een uur.
Eerst maar is een pijp voor die supra gaan bakken, dan zien we wel waar me ongeveer op uit komen.
Het meeste verlies gaat in het begin op aan dingen uitvogelen.
Maar jullie hebben al wat ervaring dus dat gaat wel goed komen denk ik.

Het kost in het begin veel tijd, maar je kan er wel wat moois van maken!