Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Gebruikersavatar
Door Jochem
#154233
pimS schreef:spruitstuk probs is deels eigen schuld, ik moest zonodig de cat onder spanning ophangen.

turbosmering hoef je niet naar om te kijken;)
Vortech superchargers worden op zelfde manier gesmeerd... ;)
Gebruikersavatar
Door Jochem
#154245
niet zomaar hoor ;) voor 400 pk met een compressor heb je evenveel -als niet meer- aanpassingen nodig dan voor een turbo op 400 pk!
Gebruikersavatar
Door Jochem
#155555
M45 is voor 2.0 liter motoren... schroef die op de VR6 en je hebt alleen pk verlies. te weinig luchtflow.

Voor de VR6 heb je de M62 nodig... om maar 0.5 bar te draaien! M90 als je meer wil.

Maaaaaar.... denk eens goed na hoe je hem wil gaan bevestigen... Meet maar eens hoe weinig ruimte je hebt...
Er staan een paar topic over in dit forum, gebruik de zoek functie.
Gebruikersavatar
Door remco-86
#155632
ik heb zitten kijken op http://www.chargertech.nl/ en daar staat dit.

De basis supercharger set (M45) is geschikt voor cilinderinhouden tot maximaal 3 liter. Voor grotere motoren is de Raptor V beter geschikt.

maar vroeg me af als ik die er op bouw moet ik dan mijn airco eraf halen want dat zie ik eigenlijk niet zitten?
er is geen andere optie om de aircopomp te laten zitten?
Gebruikersavatar
Door Jochem
#155659
ja, negeer m'n opmerkingen maar.. :?

ik word hier soms zo moe van... vraag me af waarom ik nog probeer om mensen te helpen. :|
Gebruikersavatar
Door remco-86
#155688
ja maar ik hoor 2 dingen, en dat wil ik hier ook vertellen.
en misschien had je er iets aan om te kijken?
wat er op de site stond en was benieuwd wat je dan ging zeggen..
hij had een eaton m90 liggen afkomstig van de nieuwe s4 maakt me niks uit of ik nu een m45 of m90 zou moeten pakken.
alleen met m45 heb ik meer ruimte om in te bouwen.
en die man van eaton zei dat m45 wel kon. maar jij zei van niet.

heb op forum gekeken en zag er wel dingen staan over mercedes compressor van een 2.3
maar dan houd de forum op.
en weet ik niet hoe het nu is met die vr6 met eaton rijd die nu wel of niet goed?
Laatst gewijzigd door remco-86 op 10 jan 2010, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jochem
#155692
misschien is het handig als je je even inleest in roots compressors, als de eaton.
ook in druklading en de vr6 trouwens.

Als je een M90 optimaal wilt benutten, moet je die tegen z'n maximale toerental van 14.000 aan draaien. Anders werkt hij niet efficiënt en verliest lucht. Dat betekent bij een VR6 met een maximaal toerental van 7000 tpm een overbrenging van iets minder dan 1:2.
Vervolgens verplaatst een M90 zoveel lucht bij de overbrenging, dat je 1.3 bar overdruk hebt! Dat is heel heftig en vereist zware motorische veranderingen.

Bij de M62 op overbrenging 1:2 krijg je echter 0.53 bar op je blok: dan hoef je je blok helemaal niet aan te passen! Terwijl je wel richting de 250-275 pk gaat.

M45 op 1:2 (kan niet meer, zonder kans op schade van de compressor.) geeft 0.15 bar boost... samen met de aandrijfverliezen van de compressor, betekent dat totaal minder pk's

sowieso hebben eatons maar een efficiency van rond de 50%! dat betekent dat je een heeel grote intercooler nodig hebt!!!
Gebruikersavatar
Door remco-86
#155993
zit nu al tijdje op internet te zoeken en hier de forums te lezen.
maar ben zo aan het twijfelen wat ik nu moet pakken.
en zie hier ook de meningen verschillen.
ik zeg eerlijk heb nog niet zo veel verstand van turbo's supercharger's en compressor's
maar wil me er wel in verdiepen zo dat ik weet waar ik mee bezig ben en aan ga beginnen.
heb al wat gehoord van jochem.
maar misschien dat jullie mij in deze forum nog het een en ander kunnen vertellen
want de andere forum's zijn echt heel lang en haal er toch niet de info uit omdat het soms te ingewikkeld is

en snap 1 ding niet echt met een turbo tot welk aantal pk's hoef je je koppakking niet te verandere?
en de gt35r turbo is dat iets voor op een vr6.

hoor graag iets van jullie en niet te moelijk 8)
Gebruikersavatar
Door remco-86
#156009
okee dan ga ik denkik voor de gt35r wil ook tot 300 pk en dat voor een tijdje heb nog een blok liggen die in loop van tijd aan kan passen voor meer pk's maar eerst is kijken hoe de 250 a 300 pk zijn.
nu snel de golf af maken en dan de turbo kan niet wachte :D
Gebruikersavatar
Door remco-86
#156013
ja is wel veel geld maar dan heb je wel wat.
maar is het bij een compressor goedkoper dan?

en wat raden jullie mij aan kwa injectoren?
en andere onderdelen?
en een chip is dat het beste bij de vr6 specialist? en wat gaat dat nog kosten?