Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Marvinvr6
#148440
Goeie avond mede vr6 liefhebbers.

Ik ben bezig met het opknappe van mijn corrado vr6

Nu wil ik me blok ook onder handen gaan nemen met me maat.

Zou graag van me 2.9 een 3.0 willen maken.

Nu is mijn vraag wat heb ik hier voor nodig en welke bedrijfen kan ik gebruiken om te laten honen opboren etc etc. Wat heb ik allemaal nodig om alles goed te doen.

Ik wil het niet weg brengen aangezien ik het zelf wil leren. Je kan alles wel weg brengen maar dan blijf je werken voor je auto dat gaat hem niet worden :)
Gebruikersavatar
Door dess
#148443
zijn heel veel bedrijven,kan je niet adviseren want ik weet je woonplaats niet
Gebruikersavatar
Door Jochem
#148453
blok moet helemaal kaal gemaakt worden en naar boor- en hoonbedrijf gebracht worden. Zelf kan je dat niet tenzij je heel dure apparatuur hebt.

overmaats zuigers zijn niet goedkoop. denk 900-1000 euro

Kronenberg verkocht 3.0 blokken voor 3000 euro. Ik denk dat je incl revisatie zelf ook zeker 2000 euro kwijt bent aan materiaal.

En je hebt ook een chip op maat nodig, om er optimaal gebruik van te maken, wat ook weel 500-700 euro is.

en waarvoor? als je een 2.8 ombouwt ga je van 194 (chipped) naar 207 pk (+13 pk dus)
Als je een 2.9 ombouwt ga je van 212 (chipped) naar 219 pk (+7 pk dus)

En dat voor 2000 euro... spaar dan door voor een turbo of compressor.
Gebruikersavatar
Door Northpole
#148614
dat doe je voor een beter uitgebalanceerde motor met meer reserve voor een Geblazen motor update .... of zoals ik het graag zeg voor meer vermogen zonder meteen naar de blaas apparatuur te grijpen
Door Marvinvr6
#148676
Dat het geld kost snap ik. Maar je kan hem ook honen en dan overmate b zuiger Erin.
Gaat mij erom dat het save is. Voordat we een turbo op plaatsen
Gebruikersavatar
Door Jochem
#148678
volgens mij word 82mm wat in de 2.9 zit al gezien als overmaat b.... (normaal 81 en a 81.5)

of heb jij andere info?

overmaat zuigers zijn bij de dealer trouwens ook verschrikkelijk duur.
Door Marvinvr6
#148698
Ik heb helemaal geen info :P


Maar naar 3.0 laten boren hoeft er van mij niet perse lage compressie zuigers oid. Hoef geen 500 pk blok.

Gewoon normale zuigers valt hier en daar wel wat te regelen met mensen met prijzen. maar weet dat de je zuiger op 800 zitten. Lijk me niet dat dit de bodem prijs is of wel ?

mvg marvin
Gebruikersavatar
Door Northpole
#148706
het is heel simpel doe een goede search op namen van fabrikanten van zuigers en je hebt je antwoord ;)
in NL is dat zowat de bodemprijs voor nieuwe zuigers excl. zuigerveren .... als je dan toch je motor goed wil laten ombouwen naar een 3.0 kan je beter een kant en klaar blok kopen zoals je dat is verteld of wachten totdat je motorschade hebt.... dan kan je meteen los gaan en dan zijn er een paar plekken waar je terecht kan vr6specialist/zeypveld/van kronenburg/hurricane voor zowel onderdelen en expertise dat wil zeggen als je al naar een 3,0 gaat kan dat op verschillende manieren: en ik raad je aan te kiezen voor de duurste variant anders is het zonde van je geld ( ik weet niet of de term blueprinten je wat zegt) maar kies voor blueprinten, alle bewegende delen zijn dan sterker en lichter waardoor de boel meer power kan geven en feller reageren ( letop ik zeg kan omdat het altijd nog verkloot kan worden)

en tja dan heb je de expertise nodig van bovengenoemde bedrijven zodat je motor wel goed in elkaar zit en voor jouw visie een 3.0 met alleen maar zuigers geeft zo weinig extra vermogen dat het haast niet goed te verantwoorden is: vergeet niet dat je blok open moet dus dat je meteen tegen een kostenplaatje van pakkingen en klein materiaal zit.
Gebruikersavatar
Door satijnzilvervr6
#154747
hoi ik heb mijn 2.8 uit 39 oplaten honen naar 3.0 ik heb er zelf je zuigers in laten zetten me eagel drijfstangen de zijgers koste mij +-850,00 euro bij de vr6 specalist in aalten
Gebruikersavatar
Door Jochem
#154759
volzinnen... :roll:

en vooral gezelligheid ipv kritiek op elkaar hebben ;)
Laatst gewijzigd door Jochem op 05 jan 2010, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.