Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Gebruikersavatar
Door KaRaKaN
#147797
Jongens,

ik ben even aan het rondkijken voor een adres waar ik een compressor kan laten bouwen op mijn vr.

Enigste wat ik nu weet is de vr6specialist en daar is het voor ongeveer 3600 a 3700 euro incl btw. maar die reageert ook niet echt op mails volgens mij.

Iemand ervaring hier mee? Is het ook eventueel zelf te doen? Volgens mij is het gewoon aansluiten van compressor/inlaat, chip erin en gaan met de banaan ?
Gebruikersavatar
Door diekale
#147800
Dat lijkt me wel zelf te doen..

En anders kijken of North er tijd voor heeft?

Persoonlijk zou ik voor compressor naar v. Kronenburg gaan.. (maar dat is iets persoonlijks)
Gebruikersavatar
Door Mars
#147804
Compressor is grotendeels bolt-on. Alleen een chip op maat is aan te raden.
Ik zou er zelf aan beginnen als ik jou was met iemand die wat meer als gemiddeld verstand heeft van een vr6.
Lijkt me dan goed te doen.
#147806
nou als je de compressor al hebt ...... zie ik je wel verschijnen man zo moeilijk is dat nou ook weer niet ...
het is dus precies zoals je het bedacht compressor vast schroeven/ nieuwe riem erop event. chip erin en gaan!!!

chippen kan je ook nog later doen trouwens ;)
Gebruikersavatar
Door Jochem
#147812
compressor is echt 100x makkelijker dan een turbo.

chippen kan je kiezen. koop een tweedehands chip (100-200 euro, zonder wat dan ook) koop een chip op maat (CoM 2 = 750 euro, excl injectoren a 500 euo) of haal een C2 motorsport universele chip (incl injectoren, MAF, filter 800 euro, als je het los koopt misschien minder.)

de meeste tuners kan je beter bellen. Ze krijgen echt honderden emails per dag, en dat kost veel tijd om te beantwoorden. En dan wordt daar maar minder dan 0.1% een werkelijke opdracht.

Ik heb trouwens nog een tweedehands kit te koop staan he...
Door Fheem
#147825
is dat zo eenvoudig?
Is het alleen opschroeven en chippen?

Hoeven er geen injectoren kleppen pakkingen weet ik veel wat vervangen te worden? Dat je blok dus eruit of open moet?
alleen "opschroeven" en klaar?

wat win je met een compressor aan vermogen eigenlijk?
en waarom zou je voor een compressor gaan ipv een turbo? Of zit er niet veel verschil in?

Sorry als het te OFTOPIC is, dan hoor ik het wel :p
#147835
karakan als je meer wil weten over een compressor of turbo zou je eigenlijk gewoon een search op internet moeten doen: maar het is simpel....
als je snel een geblazen motor wil hebben zonder intern te veel aan te moeten passen kies je voor een compressor
als je veel pk's erbij wil hebben en de mogelijkheid wil hebben om er nog meer te kunnen halen ( lees boven de 350 pk) is de turbo ombouw de way to go.

kortom er zit heel veel verschil in de manier van toepassen en de vermogensafgifte van beide systemen...
waarbij gezegd moet worden dat een compressor veel waarde vaster is dan een turbo de reden? er kan weinig aan kapot gaan en juist omdat het alleen maar vastschroeven en klaar is hoef je bijna geen motorische aanpassingen te maken... wil je boven de 250 pk uitkomen dan beginnen pas de echte motorische aanpassingen erbij te komen en ben je meestal af met betere injectoren / benzine drukopvoeren (en dat is ook allemaal bolt on) bij een turbo moet je veelal de compressie verlagen een ander inlaat en uitlaat traject maken/kopen injectoren etc....

En nee het is niet offtopic maar voor je zo'n vraag uit het niks stelt helpt het wel wat om eerst een search te doen ;) dit is nou al zo vaak besproken dat het makkelijker is om die informatie op te zoeken dan te vragen ...
en niet alleen hier maar op google en je zal versteld staan van het feit dat er zelfs op wikipedia een heel uitgebreid hoofdstuk is aangaande compressor/turbo's en de voor en nadelen van beide systemen ;)
Door Fheem
#147878
@ Northpole:
Thanks voor de uitleg, =D>
en het is wel interessant een compressor!
En okee zal er op letten! Het is alleen verleidelijk, omdat hier op het forum actieve posters zijn die er toch wel veel over weten en gerichter antwoord kunnen geven m.b.t. de toepassing op een vr6! En heb dr al wat meer over gezien op het forum alleen soms word het te diep technisch voor me dat het abra kadabraa word en ik het gewoon vraag. Nee heb je 'ja' kun je krijgen :!:
Gebruikersavatar
Door KaRaKaN
#148013
Jochem schreef:.

Ik heb trouwens nog een tweedehands kit te koop staan he...
hoe goed is die nog ? Wat voor vermogen had jij er mee? Op 2.8 of 2.9 ?

PB me anders ff met wat hij eventueel compleet moet kosten.
Gebruikersavatar
Door KaRaKaN
#195266
Als ik nou een losse Supercharger koop, van Vortech V2.
Wat heb ik dan nog meer nodig behalve de leiding naar de gasklep en het opnieuw chippen?

Alleen deze 3 nog ?
Ophangbeugel
Olieleiding naar de carterpan
Als ik het goed begrijp krijgt de Vortech V2 de smering vanaf de carterpan ?

Injectoren enzo hoeven niet vervangen te worden toch ?
Wat gaan mij de overige onderdelen nog kosten en ik kan deze neem ik aan gewoon via de VR6 specialist krijgen ?
Laatst gewijzigd door KaRaKaN op 29 okt 2010, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Madness
#195268
Heb hier een poosje geleden er ook aan gedacht, stond toen een v2 op mp.
Heb er met Jochem toen over gehad maar die zei al dat de kosten best zouden oplopen.

Toen een mailtje naar de vr6 specialist waar ik netjes weer een mailtje van terug kreeg dat hun het setje compleet leveren voor 3000 euro.

Zie hun site anders wat je er allemaal voor krijg :wink:
Gebruikersavatar
Door KaRaKaN
#195269
Ik heb al contact gehad met ze hoor. Inbouw stage 2 met rotrex compressor zat tussen de 4500 en 5000 euro.
Terwijl er nu op dit moment een compressor te koop staat voor 1200 euro.

Zo kun je toch nog wat besparen denk ik?
Gebruikersavatar
Door Jochem
#195279
tweedehandje heb je voor zo'n 2000 euro. 1200 is excl alle beugels en riemspanners ect.
Dan moeten er nog injectoren en een chip op maat bij is weer 1000 extra.

zie deze: link 3000 euro ex.
edit: overigens is de compressor 1800 ex en de beugels en poelies 400 euro ex.

Daar moet je nog 700 euro bij rekenen voor vr6specialist chip op maat 2

En wil je meer dan 250 pk halen, moet je uitlaat eigenlijk naar 70 mm, of zelfs 76mm
Laatst gewijzigd door Jochem op 29 okt 2010, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door KaRaKaN
#195283
1200 compressor
Chip op maat en injectoren 1000
poulies en beugels 500
Uitlaat systeem nog erbij gaat je ook wel zo een 500 kosten

dan zit je al op 3200 euro.

Betaal je 1000 euro extra zit alles erbij en hoef je niet eens de moeite ervoor te nemen en laat je alles nieuw en goed monteren bij VR6specialist.