Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Bernardo
Hallo,

Wat heb je nodig om een golf 2 om te bouwen naar 4 wiel aandrijving?

Groeten,

Bernardo
Door knight
Zo vraag je me wat!

Ik denk dat je opzoek moet naar een golf ll cross country deze zijn orgineel geleverd met 4 wiel aandrijving.
Door PaulusB
Een golf 2 1.8 syncro moet je nemen bij een country zit met allemaal troep waar je niks mee kan en ze zijn heel duur.
Door Bernardo
Hmm ok, maar ik heb nu een golf 2 gezien voor een leuke prijs van bouwjaar 1985 deze wordt binnenkort wegenbelastingvrij. Ik wil deze om gaan bouwen naar 4 wiel aandrijving. Ik heb al een leuke blok gezien die ik als basis wil gaan gebruiken.
Door Northpole
mwah je kan gewoon de vloerdelen bestellen bij de dealer, of een andere carosserie plaatdelen toko in almere kan je volgens mij op de sloperij terecht die gasten kunnen gewoon nieuwplaat werk leveren voor golfjes 2 ;) wel die gasten die helemaal achterin zitten ;) zelfde geld trouwens voor die sloperij in lelystad ;)
Door Bernardo
Northpole schreef:mwah je kan gewoon de vloerdelen bestellen bij de dealer, of een andere carosserie plaatdelen toko in almere kan je volgens mij op de sloperij terecht die gasten kunnen gewoon nieuwplaat werk leveren voor golfjes 2 ;) wel die gasten die helemaal achterin zitten ;) zelfde geld trouwens voor die sloperij in lelystad ;)
Ik ga daar eens even kijken. Wil er een r in gooien en dan loslaten op alle 4 wielen met een fluit :twisted:
Laatst gewijzigd door Bernardo op 15 okt 2009, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mars
Je kan t volgens mij ook met een normale golf 2 versie doen.
Het is natuurlijk wel meer werk als dat je een synchro op de kop tikt.
Het stappenplan zoals het er volgens mij uit moet zien:
- De kofferbak kan je zelf ophogen zodat er een differentieel onder kan.
- ruimte maken voor de uitlaat / voor de cardan as
- tunnelbak aanpassen ivm versnellingsbak en cardan as

En dan bepalen of je synchro van een golf 2/3 of een golf 4 haldex koppeling pakt
Door Bernardo
Mars schreef:Je kan t volgens mij ook met een normale golf 2 versie doen.
Het is natuurlijk wel meer werk als dat je een synchro op de kop tikt.
Het stappenplan zoals het er volgens mij uit moet zien:
- De kofferbak kan je zelf ophogen zodat er een differentieel onder kan.
- ruimte maken voor de uitlaat / voor de cardan as
- tunnelbak aanpassen ivm versnellingsbak en cardan as

En dan bepalen of je synchro van een golf 2/3 of een golf 4 haldex koppeling pakt
golf 4 haldex koppeling heb ik al. Ik ben nu op zoek naar een corrade vr6 subframe. Ik ga hier zelf aan meehelpen, dan zie ik en weet ik ook dat alles zo word afgewerkt zoals ik het wil. Dus ik heb het binnenkort lekker druk.
Door Bernardo
Northpole schreef:dat wordt een leuke garage die je aan het opbouwen bent :mrgreen:
Ach ja je moet toch wat te doen hebben. Ik ga echt nog een keer langs komen brullen bij jou.
Door Mars
Bernardo schreef:Ik ben nu op zoek naar een corrade vr6 subframe. Ik ga hier zelf aan meehelpen.....
Ik snap wat je bedoeld, maar het klinkt nogal vreemd :lol:

Succes ermee, hou ons op de hoogte
Door pimS
vergeet niet dat er 4-motion onder moet komen dan een geen synchro

Anders komen je aandrijfassen binnen de kortste keren als een stel wapperende theedoeken voorbij zetten. mocht je er een R in dumpen met tubi.
Door Jochem
de vloerplaatdelen van syncro's zijn niet meer te krijgen bij de dealer!

Je kan het best als basis een donor golf 3 syncro nemen, daar de vloerplaat uitsnijden.
Waarom golf 3? omdat die stevigere bevestiging heeft.
daarna alles overzetten.
(golf 4 kan je niet pakken, want die verschilt te veel. golf 2 en 3 lijken best veel op elkaar)

Om een haldex op een syncro te plaatsen moet je de achteras ombouwen. Dat zelf doen is nogal veel werk en je kan kant en klare platen komen bij: http://www.dutchbuild.com/
Kijk onder DB customs

corrado 4motion turbo project: http://www.turbo-corrado.com/index2.html
die verkoopt ook nodige onderdelen, als de zeldzame achterbrugrubbers. Die heb ik nu en die zijn super!

p.s. @paulus: er staan al een hele tijd een cross-country op marktplaats voor 1900.
Door Northpole
mwah als hij iets doet doet hij het goed ;) dus ik denk niet dat we voorbarig al tips moeten gaan geven :mrgreen:
Door ronald vr6
je bent nogal wat van plan :D , maar het is denk toch het makkelijkst om een syncro te kopen
is mijn mening hoor, Die van mij (golf 2 syncro) was van '87 en heeft een tijd te koop gestaan maar er
kwam niemand voor, totdat ik hem kon ruilen tegen een vr6. :mrgreen:

Wat je nodig zou hebben (volgens mij)

tunnel naar achter
gedeelte van onder de achterbank naar kofferklep
ophanging achter diff
aandrijf assen
benz.tank
Of terwijl gewoon een bodem van een Rallye golf :wink:

in ieder geval veel sucses, en ik hou het in de gaten
Laatst gewijzigd door ronald vr6 op 15 okt 2009, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fheem
Vet Project.
Succes ermee..

Wil je wat meer info en het in real life zien..
Was er toevallig vandaag nog, maar hier in DenHaag bij Piet de Lasser (adres etc gewoon online te vinden), zijn project volgen. Een golf 2 ligt een R32 blok, is nu bezig met 4 motion aandrijving achterin de plaatsen en zit nu net een MK4 R32 interieur helemaal passend en werkend in, vanaf dashboard tot stoelen. Echt super vet.
Heeft momenteel 272.5pk op de dyno.
Stoer project.