Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Pyledriver
Jochem schreef:I know... maar ze zijn betaalbaar ;) zeker de clonen
Als hij iets zelf gaat maken, kan hij het net zo goed direct goed doen :D

Als ik zelf kom lassen, had ik ook alles helemaal doorgerekend... en de ruimte optimaal benut voor de flow.

Dit had mij trouwens al enigzins beter geleken (sorry slechte photoshop skills en het is al 1:00!)
Afbeelding
Tsss...beetje mijn spruitstuk ver-photoshoppen :mrgreen: :wink:
De reden waarom de wastegate aan rechterkant zit, is omdat je met een vier cylinder geen ruimte voor een wastegate hebt tussen turbo en schutbord.

@RolfoVr6 je hebt minimaal een GT35 nodig op een VR6.
Laatst gewijzigd door Pyledriver op 08 jul 2009, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
pcies... werd mij zelfs een GT28 aangaraden, omdat ik maar voor 300 pk ga. Moet je wastegate flink zijn ;)
Door Pyledriver
Een GT30 is in mijn ogen te klein voor een VR6 tenzij je wilt dat 'ie onderin heel snel komt.

300pk dat is op de krukas of op de wielen? Over welke versie van de GT28 heb je het?
Door pimS
gt30 range heeft een opgegeven max. vermogen van 460 tot 525 pk, dan mag je mij uitleggen wat daar in hemelsnaam te klein aan is, aangezien bijna NIEMAND voorbij de 400 gaat van t spul dat ik in NL ben tegen gekomen
Door Pyledriver
Met te klein bedoel ik dus dat 'ie, in mijn ogen, (te) vroeg begint te spoelen en helemaal bovenin niet voldoende lucht meer kan aanleveren.
Zelfde idee met een K04 op een 2.0L 16V. Die turbo trekt het bovenin gewoon niet.
Hoe een GT2860 (RS uitgaande dat je die bedoeld) op een 6 cylinder motor het doet, heb ik geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat het zonde is voor op een VR6. De 28 reeks is meer gemaakt met het oog op de vier cylinders.
Ik heb de GT28RS op een vier cylinder gehad en daar is 'ie gewoon net iets te wild voor. Ding begint al te spoelen bij 2500 rpm en bij 3000 rpm 1,1 bar
Persoonlijk wil ik dat de turbo pas bij 3000 rpm begint te spoelen en bovenin langer kan doorgaan vandaar dat ik voor een GT3076 heb gekozen op een 4 cylinder.
Door NeoWulf
jochem heeft weer nieuw speelgoed dat word wat :mrgreen: :mrgreen:
Door Pyledriver
Pyledriver schreef:Met te klein bedoel ik dus dat 'ie, in mijn ogen, (te) vroeg begint te spoelen en helemaal bovenin niet voldoende lucht meer kan aanleveren.
Zelfde idee met een K04 op een 2.0L 16V. Die turbo trekt het bovenin gewoon niet.
Hoe een GT2860 (RS uitgaande dat je die bedoeld) op een 6 cylinder motor het doet, heb ik geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat het zonde is voor op een VR6. De 28 reeks is meer gemaakt met het oog op de vier cylinders.
Ik heb de GT28RS op een vier cylinder gehad en daar is 'ie gewoon net iets te wild voor. Ding begint al te spoelen bij 2500 rpm en bij 3000 rpm 1,1 bar
Persoonlijk wil ik dat de turbo pas bij 3000 rpm begint te spoelen en bovenin langer kan doorgaan vandaar dat ik voor een GT3076 heb gekozen op een 4 cylinder.
Een correctie op mezelf GT3076 moet zijn GT3082R
Door Marc R
Hehe...ik bedoel met het verschil van lengte in runners in je SRI wat Foffa aangeeft....ik zit ook te twijfelen over zo'n ding maar als ik VWVortex ff lees dan hou ik me OEM intake tot ie pploft...
Door pimS
gewoon gemonteerd:) wel verlies int midden. maar bovenin dus te gretiger.

Dus ben r tevreden mee, heb mezelf voor ogen gehouden dat ie straks op 14/15psi net zo snel moet zijn int middengebied als dat ie op 7 was.

Wel lekker aan de andere kant, tis nu btje een hoogtoerig blokje geworden