Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door chiefkok
Hallo,

Ik ben de laatste tijd info aan het zoeken over turbo's.
Uiteraard is er Garrett, maar ik kom ook steeds KKK en IHI tegen.
Is er iemand die ervaring heeft met de laatste 2 merken???

M.v.g. Ceriel
Door Jochem
geen ervaring, ik denk weinig
maar het zijn bekende merken!

Bestaan ook al lang en leveren aan autofabrikanten, dus zullen wel goed zijn...
Door pimS
Garett is t meeste mee getest en wordt t meest gebruikt, je kan heel makkelijk terug vinden welk type je moet pakken voor je wensen.

Ben tot nu toe eigenlijk alleen Garett en turbonetics tegen gekomen, je heb ook nog bullseye, rotomaster + nog een paar.

Je moet sowiezo alleen kijken naar turbo's die gebruik maken van een externe wastegate, geen interne.
Door Jochem
ik heb nog wat doorgezocht, maar IHI en KKK zijn echt er echt al jaren!

IHI: Ford, GM, Fiat, Renault, Kohler, Generac, VM Motori, etc
KKK: Porsche, Audi, VW, Opel, etc... duits.

Het feit dat je zoveel over garrett vind is volgens mij puur marketing. Meer gericht op aftermarket. IHI en KKK produceren voor autofabrikanten. Dat betekent (juist) niet dat het slechte turbo's zijn!

Turbokinetics levert blijkbaar ook goede turbo's
Door pimS
Jochem schreef:ik heb nog wat doorgezocht, maar IHI en KKK zijn echt er echt al jaren!

IHI: Ford, GM, Fiat, Renault, Kohler, Generac, VM Motori, etc
KKK: Porsche, Audi, VW, Opel, etc... duits.

Het feit dat je zoveel over garrett vind is volgens mij puur marketing. Meer gericht op aftermarket. IHI en KKK produceren voor autofabrikanten. Dat betekent (juist) niet dat het slechte turbo's zijn!

Turbokinetics levert blijkbaar ook goede turbo's
Ik had t qua "tegenkomen van" puur over t geen wat ik bij projecten zie.

Volgens mij leveren IHI en KKK geen tuner* turbo's maar meer te std spul voor fabrikanten, dus met interne wastegate etc.
Door Jochem
compressormap
ik heb jammer genoeg geen tijd om het uit te leggen. Misschien vanavond... maar ga morgen een paar daagjes weg...
Door pimS
chiefkok schreef:Hallo,

Bedankt allemaal voor de reacties en voor het zoeken.

Ik heb interesse in de IHI RHF6 op deze site:
http://www.ihi-turbo.com/turbo_RHE-RHF.htm

Ik heb alleen geen idee wat al die getallen en grafieken betekenen en of dit een goede keus zal zijn voor mijn vr6.

Wat denken jullie???

M.v.g. Ceriel
Denk dat die turbo's heel snel zonder lucht zitten, max pk waarde die ik zie staan is 325 in de schema's
behoorlijk te weinig, dan heb je kans dat in hoge toeren je turbo t niet meer vooor elkaar krijgt.

Wat wil je berijken qua pk's?
Door chiefkok
Tsja, wat wil ik precies???

In de eerste plaats wil ik alles zelf doen. Verder wil ik stoplichtsprintjes kunnen winnen.
Topsnelheid is niet belangrijk aangezien ik toch nooit erg hard rijd (ik wil nog graag elke dag heelhuids thuiskomen bij mijn vrouw en zoontje van 2 jaar).
Hij moet dus tussen 20 en ongeveer 140 km/h een stuk sneller zijn dan nu!!!

M.v.g. Ceriel
Door pimS
Je kan iets niet selecteren op topsnelheid of acceleratie, t gaat gewoon om vermogen en koppel.
Stoplicht sprintje winnen, mjah, waarvan wil je winnen ? een gallardo?

Anyway die turbo die je liet zien is waarschijnlijk te klein waardoor hij is hoge toeren te weinig lucht kan aanvoeren en je boost inzakt.

Je wil het zelf gaan doen? Wat weet je al van turbo's af? wat denk je nodig te hebben?
Door Mars
Als je voor een turbo conversie gaat (+250Pk) zal t moeilijk worden om je vermogen op de weg te krijgen in de 1e en 2e versnelling.
Stoplicht sprintjes is de vr6 ook niet voor gemaakt. Het is meer een snelweg machine als een sprinter