Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door jim
duidelijk duidelijk denk dat ik het toch ga proberen hihihihi eneuh pinny voor hoeveel lever jij sets :P als ik zo brutaal mag zijn verder mensen onzettend bedankt voor de reacties
Door ThomasVR6
Ja dat wil ik dan ook wel ff weten pinball :lol: mag ook via pb hoor :wink:
Maar het is wel een feit dat de jongens die met bepaalde kits/setjes rijden, hun ervaring kunnen vertellen wat wel en wat niet bevalt aan zo'n setje...
Dus genoeg stof om over na te denken :)
Door Pinball
mensen ik ga morgen (vrijdag 27 feb) een lang weekend naar centerpriks met me meissie .
iedereen kan me ff een PM sturen, ik beantwoord ze echter na maandag pas,

alvast een fijn weekend iedereen en ik zie de stroom met aanmeldingen wel verschijnen :mrgreen:

PS: de pakketjes zijn vandaag de deur uitgegaan voor die gene die het aangaat van dit forum ..
Door pimS
Als je er geen verstand van heb kan je gewoon beter helemaal NIET met een turbo gaan rijden, kost je alleen maar meer geld.

@jim, als je t doet doe t dan goed ;)

@ pinny, als die troep niks kost maar wel goed is waarom rij je dr zelf dan niet mee?? want jij kan ze tenslotte nog goedkoper krijgen als wij
Door Pinball
pimS schreef:Als je er geen verstand van heb kan je gewoon beter helemaal NIET met een turbo gaan rijden, kost je alleen maar meer geld.

@ pinny, als die troep niks kost maar wel goed is waarom rij je dr zelf dan niet mee?? want jij kan ze tenslotte nog goedkoper krijgen als wij
@ pim.: wie zegt dat ik er niet mee rijd :wink:
misschien is de vr6 niet me enigste auto he.. :mrgreen:

nou ik ga nu weg voor een heerlijk weekend centerpriks :( .. mensen de groente
=D>
Door pimS
Pinball schreef:
pimS schreef:Als je er geen verstand van heb kan je gewoon beter helemaal NIET met een turbo gaan rijden, kost je alleen maar meer geld.

@ pim.: wie zegt dat ik er niet mee rijd :wink:
misschien is de vr6 niet me enigste auto he.. :mrgreen:

nou ik ga nu weg voor een heerlijk weekend centerpriks :( .. mensen de groente
=D>
Laat je andere auto is zien dan:)
Door Mars
Heeft hij toch al gedaan in zn voorstel topic :roll:
Door Mars
Als je een beetje op hebt gelet, dan gaat hij op zn vr6 een turbo plaatsen. :wink:
Hij heeft nu meer tijd om zn vr6 uit elkaar te halen omdat hij een amerikaan erbij gekocht heeft als daily
Tenminste dat is zijn plan nu.
Door dennisds
jongens jongens ik wil ook zo n setje kopen en jij zorgt gewoon dat het goed loopt pim :evil:
Door pimS
:lol: koop nou maar een goede setje, goede turbo(garett) en een goede wastegate.
als ik al zag hoe slecht mijn turbonetics wastegate al sloot enz. dan wil in niet weten hoe bar t gesteld is met een imitatie variant waarbij qualitatief gezien mindere materialen worden gebruikt.
Door dennisds
zou graag willen allemaal maar als het meezit heb ik volgende week weer een daily vr6 dan kan ik de vento kaal maken en mn onderdelen opslaan in de andere en serieus aan mn wagen bezig tegen de tijd dat we er dan weer wat motorisch inlepelen gaan we eens zien hoe en of wat stond een tijd terug een omega 3000 met een bij elkaar geraapt zooitje turbo onderdelen maar scheen het aardig te doen dus het is in mijn ogen wel te samen stellen goedkoop zou zelf eerder iets in elkaar flanzen met 2e hands spul dan imitatie nieuw ik had in de g-lader hard plasticken dichtlijsten imitatie twee dichtlijsten onder 45graden weg gesleten dus waarschijnlijk dubbel geslagen resultaat verdringer ontploft dus imi nooit meer nee
Door pimS
Nja je heb een aantal dingen nodig:

Turbo : nieuwe garett is al snel 1200 euro geloof ik
uitlaat spruitstuk: 200+
Wastegate: 200+
Injectoren :+/- 300
brandstof pomp(optie): 70
decompressie koppakking: 200 incl 2 pakkingen
Buizenkitje: 170 euro(ebay setje)
Sileconen slangen: +/- 100
turbodruk meter: 60
Klein spul als vacuumslangen pakkingen enz 100/200
Chip: 5/600

En dan zijn de meeste prijzen schattingen, en ik vergeet een hoop. downpipe vanaf de turbo, veranderd uitlaatsysteem. etc etc
Door dennisds
ben zelf helaas begrensd door een automaat dus turbo word em net nie geloof dat een 2.9 met chip en nokken erin zo n beetje de max is
Door vaursechs
Komt veel meer bij kijken dan men denkt.
Dit is mijn schatting wat je zowiezo kwijt bent:

- Spruitstuk ( € 200,- )
- Intercooler piping ( € 150,- )
- Intercooler ( € 120,- )
- Turbo Garrett ( € 1200,- )
- Oil kit ( € 150,- )
- Oliekoelerkit ( € 300,- )
- Wastegate ( € 250,- )
- Silicon slangen ( € 200,- )
- Hitteband ( € 25,- )
- Bougies ( € 50,- )
- Raid HP boost meter ( € 40,- )
- T-stuk blow off ( € 40,- )
- chip op maat ( € 600,- )
- Injectors ( € 400,- )
- Benzinedrukregelaar ( € 80,- )
Door Jochem
but special friend price for you! only 50.000 peseta's

met een automaat kan je niet heel hoog... de vloeistofkoppeling begeeft het dan...