Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Jochem
KMS is een heel nieuwe ECU!

een eprom bevat alleen maar een fuel/sparkmap... hoogstens wat extra settings, maar verwacht er niet veel van

/zeker/ geen breedband lambda regeling...
Door pimS
van de C2 site
8. Do I need to make adjustments to the C2 kit?
No. Once you plug the EPROM into your ECU and undergo initial start-up, you are finished. The C2 software will make adjustments to the fuel and timing for the varying conditions, every season of the year.
Door Jochem
en hoe zit het dan als je andere injectoren plaatst?

of een andere uitlaat?
Stage 1 EPROM

Combine this EPROM with 30# injectors and our 95mm MAF housing for a plug'n play tuning solution for ANY OBD2 VR6 equipped cars. Supports up to 300hp.

Fits ECU Part No's: XXX.XXX.259

Stock CR
Stock Fuel Pump
precies wat ik heb...
behalve de grotere MAF (wat is sowieso altijd raar vind)

er is ook een verschil tussen amerikaanse VR6jes en europese vr6jes...

volgens mij is het toch inferieur aan een chip op maat...
Laatst gewijzigd door Jochem op 22 feb 2009, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pimS
Ik heb net een mailtje gestuurd naar Chris van C2 motorsports.

Nu even afwachten wat ik voor antwoord krijg op mn vragen. van hurricane had ik trouwens nog niets gehoord, en ik heb ze niet kunnen bellen afgelopen week ivm. werk.

Alhoewel ik meer vertrouwen heb in de software van C2 als m'n auto af te laten stellen door een tuner die niet echt bekend is met een vr6turbo. Als je nagaat hoeveel gasten er met de c2 eprom rondrijden...
Door Jochem
ze passen eigenlijk een heel simpel trucje toe
als je de LMMbuisdiameter toeneemt, verander je het werkgebied

De LMM ziet bijvoorbeeld 12 ccm lucht per minuut langskomen, dan regelt hij voor een A/F van 12:1,
de dutycyle van de 250cc injectoren dat hij 1 ccm benzine inspuit.

Maar nu gebruik je een 95 cm buis ipv de standaard 80 cm (of wat hij ook is) buis voor de LMM. dat is 18.75% meer diameter, waardoor er 41% meer lucht door de buis stroomt dan hij meet!
Je motor zou heel arm gaan lopen... tenzij je dit combineert met grotere injectoren (250cc*1.41=352cc) dan zou het weer precies moeten kloppen.

Hier zitten twee nadelen aan
- niet alle injectoren zijn hetzelfde
- injectoren gedragen zich niet helemaal lineair, dus je lambdaregeling zal moeten ingrijpen
- door het werkgebied van je LMM te verleggen, zal hij uiteindelijk goed blijven werken bij een hogere luchtstroom... bij een lage luchtstroom (stationair, lage toeren) is hij echter heel veel resolutie kwijt!

bij dat laatste vraag ik me af of hij dan wel goed stationair loopt en niet de bougies verzuipt...

ik bedacht me trouwens ook dat ik misschien helemaal geen plek heb voor een 95 mm buis... 't past nu allemaal al net niet goed...
Laatst gewijzigd door Jochem op 23 feb 2009, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pimS
gewoon mailen, ik heb nu al een mailtje terug, hij vroeg om mn setup zodat hij kan kijken wat hij voor me kan betekenen.

Our software is Plug’n Play. Each of our software applications are engineered to run with specific injectors and MAF housings. Depending on your ECU part number, compression, desired power numbers would dictate that MENU. The answer to your question regarding “tuning” is no, you would not need any tuning once you install a C2Motorsports Fueling Kit….all the work has been done for you.

If you would like to provide me with the following, I may be able to better answer your question.

Year

Motor

Compression

ECU Number

Desired Power

Hardware Installed

Chris

C2
Door Jochem
1, voor zover ik weet...

volgens mij hebben nieuwere auto's (R32) twee lambdaseonsoren, een voor de kat en een na ofzo.
Misschien dat de autos met EGR ook zoiets hebben...

Dit staat op vagcat voor een 97-er... ik zie maar één probe...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jochem op 03 mar 2009, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
de lambda zit standaard bij de kat... stom dat ze die afknippen... ding is best duur. :?

Ze hebben ivm je turbokit waarschijnlijk een lambda in de downpipe geplaatst? De lambda moet op de plek waar alle pijpen samenkomen en dat gebeurt bij een turbo iets eerder ;)

edit: al iets gehoord van chris?
Laatst gewijzigd door Jochem op 03 mar 2009, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
Hey Pim,

ik zat eens te denken, volgens mij is zo'n c2 motorsport chip sub optimaal...
er wordt bijvoorbeeld helemaal geen rekening gehouden met je intercooler.
Aan de hand van de efficiency van de intercooler kan het mengsel namelijk armer en de onsteking vervroegd worden voor stukken meer vermogen (zie ook die flash in je andere topic). Maar de enige manier om dat goed te weten is door hem op de bank te zetten... Je LMM zal dit niet zien en je luchttemperatuursensor is veel te traag.

Dus die chip is een begin, maar je kan dus net zo goed geen intercooler hebben...

Ik denk dat ik toch naar JD ga... hoewel.. ik heb geen intercooler... moeilijk!
Laatst gewijzigd door Jochem op 09 mar 2009, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Northpole
Jochem schreef:Ik denk dat ik toch naar JD ga... hoewel.. ik heb geen intercooler... moeilijk!
JD en VAG .... je kon een slechtere keus maken alhoewel ik niet weet of hij nog de tijd wil nemen om je vr6 goed af te stellen, aan de andere kant je hebt wel een compressor ipv een turbo ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7