- 23 feb 2009, 17:31
#119098
ze passen eigenlijk een heel simpel trucje toe
als je de LMMbuisdiameter toeneemt, verander je het werkgebied
De LMM ziet bijvoorbeeld 12 ccm lucht per minuut langskomen, dan regelt hij voor een A/F van 12:1,
de dutycyle van de 250cc injectoren dat hij 1 ccm benzine inspuit.
Maar nu gebruik je een 95 cm buis ipv de standaard 80 cm (of wat hij ook is) buis voor de LMM. dat is 18.75% meer diameter, waardoor er 41% meer lucht door de buis stroomt dan hij meet!
Je motor zou heel arm gaan lopen... tenzij je dit combineert met grotere injectoren (250cc*1.41=352cc) dan zou het weer precies moeten kloppen.
Hier zitten twee nadelen aan
- niet alle injectoren zijn hetzelfde
- injectoren gedragen zich niet helemaal lineair, dus je lambdaregeling zal moeten ingrijpen
- door het werkgebied van je LMM te verleggen, zal hij uiteindelijk goed blijven werken bij een hogere luchtstroom... bij een lage luchtstroom (stationair, lage toeren) is hij echter heel veel resolutie kwijt!
bij dat laatste vraag ik me af of hij dan wel goed stationair loopt en niet de bougies verzuipt...
ik bedacht me trouwens ook dat ik misschien helemaal geen plek heb voor een 95 mm buis... 't past nu allemaal al net niet goed...
Laatst gewijzigd door Jochem op 23 feb 2009, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Dikke vette Ford stationwagon! met trekhaak!