Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
#117432
Dat van " bij mekaar zochte chip" is toch de zelfde bedoeling als wat je op de testbank krijgt, Maar dan al draaiende, aan de hand van je aanpassingen wordt de wagen afgesteld.Natuurlijk haal je er meer uit, en haal jeje dooie punten er uit, maar ik moet zeggen ik ben zeer tevreden
Gebruikersavatar
Door Jochem
#117434
klopt, maar als je met turbo enzo gaat rijden, kan er meer verkeerd gaan ;)
of overdruk met originele compressieverhouding. Bij de originele timing, zou je dan detonatie krijgen!
Laatst gewijzigd door Jochem op 12 feb 2009, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door vr6t3.0
#117493
jd doet gewoon niet veel met vr6 turbo en daarom wil ie nu ook na mijn auto gewoon niks meer met vr6 met turbo
doen
Iedereen heb gewoon een andere opbouw gaat niet om dat ze snel kapot gaan dat niet.
Het is gewoon hoe meer vermogen dan is het moeilijk afstelen gaat dus voor jd teveel tijd inzitten
vr6specalist doet gewoon heel veel vr6 en r32 met turbo
En heb ook die van mij goed gekregen
ik heb wel nog een na kontrole gedaan bij rica op de bank maar is gewoon goed gedaan dus ja gewoon ff naar alten gaan denk ik dan maar
Gebruikersavatar
Door Jochem
#117501
Volgens mij heb jij een gedeelte van het verhaal gemist.

Ik voel me bij de specialist echt behandeld als een melkkoe. Intussen is dat zover dat ik van ene Mandy (blijkbaar de vriendin van Ronald) allemaal verwijten naar mijn kop geslingert krijg dat ik alleen maar op zoek ben naar hun leveranciers en zo'n beetje dat ik hun een poot uit wil draaien. Waar dus niets van klopt, ik wil alleen een beetje klantvriendelijkheid als ik iemand 700 euro betaal.

Dit soort dingen verpesten de lol in m'n hobby. Ik heb er al een paar nachten slecht van geslapen. Ik hoef van m'n leven dus nooit meer die "specialist" te zien.

Daarom dus de vraag: wat zijn de alternatieven. Want als die er niet zijn, dan haal ik nog liever die compressor van m'n syncro af en zet een originele computer terug.

En "gaat er voor JD teveel tijd inzitten" hoezo is dat een probleem?!? daar betaal je toch voor? Hij is toch tuning proffessional? Dan betaal ik wel iets meer hoor. Ik wil gewoon een goede setup. En dat ze het niet meer aandurven vind ik eigenlijk nogal laf... gaan zeker alleen maar voor het makkelijke geld. Standaardchipje, 3 op een dag, ka-ching.
Gebruikersavatar
Door vr6t3.0
#117502
ik heb zelf ook met mandi een goed gesprek gehad dat ik dacht ga maar d...
maar ik ben er toch weer terug gegaan
ik heb zelf denk ik iedere tunings bedrijf ge mailt naar de vraag wie kan mij goed helpen met mijn vr6t
allemaal zijden ze ja moet denk ik wel goed komen maar als jd er 3 dagen mee bezig is geweest
maar ik denk dat voor een compresor makelijker is je altijd een gelijke druk met het toerental dus denk dat jd hem wel goed krijg van jou jochem en ik heb er ook een paar bij rica op de bank gezien ging ook goed
ik denk wel dat als je er een turbo of compresor op heb zitten dat je gewoon met je standaart computer moet
werken en gewoon de rest moet aan pasen als er iets niet goed gaat l.m. bij voor beeld is goed tot 260 pk ongeveer wil je meer groter dus uitlaat tot 350 minimaal 2.5 iche bezinedruk leg aan hoe groot zijn je injectoren denk ook aan de juiste bougies en goede kabels
dat soort dingen moeten gewoon goed kloppen en dan is ie door denk ik wel meer bedrijfen goed te krijgen
als ze er maar genoeg ervaring mee hebben
Gebruikersavatar
Door Northpole
#117521
ja rica kan ook behoorlijk goed met een rollenban overweg en remappen doen ze ook goed....
speedcenter in geldermalsen is ook een goede plaats echter die man kijkt heel anders tegen pk's aan dan de meeste tuners... hij vindt het prachtig om de pk's in het grootste gebied aan het werek te zetten en dat merk je dan ook veel beter top end power vindt hij bullshit tenzij je een time-attack setup wil hebben ;) just so you all know...

maar is zeker een goede plek check it out at:

http://www.speedcentre.nl/
Gebruikersavatar
Door Jochem
#117534
ook weer een 2wd testbank :(

en volgens mij ook niet variabel geremd...
Laatst gewijzigd door Jochem op 13 feb 2009, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mars
#117566
Maakt het zoveel verschil dan een 2wd bank?
Want je kan de synchro toch afkoppelen tijdens het afstellen op deze banken?

En anders toch in duitsland gaan zoeken als je het hier nergens aan durft
Gebruikersavatar
Door Jochem
#117572
ik denk niet dat je zomaar de cardanas los kan halen... Ik weet niet of dat wel goed voor de bak is! Onbelaste lagers gaan meestal raar doen...

Als iemand adresjes heeft in Duitsland...
Gebruikersavatar
Door Northpole
#117633
misschien dat je in belgie of engeland te recht kan maar geloof me da's een hele andere koek want hun sturen je het liefst naar ABT als je in europa zit .... weet niet of je vakantie plannen hebt maar ook in spanje zitten goede vag- tuners ;) en als ik zeg goede dan bedoel ik goede alleen om daar duidelijk te maken wat je precies wil moet je spaans wel erg goed zijn ;) dus zou ik het als ik jou was toch maar eens een mailtje versturen naar de mannen van ABT....

in nl een 4wd rollenbank zijn de volgende bedrijven :
http://www.timeattack.nl/index.php?opti ... &Itemid=48

maar of ze goed genoeg zijn om de remapping van een vr6 te doen daar hou ik me volledig van afzijdig de reden is simpel er staan de bekende mannen tussen de rst die ook zo'n bank hebben staan er niet bekend om dat ze zelf ook vr6jes synchro's chippen. ik weet wel dat je bij mosselman terecht kan want die doen ook de beruchte bmw's van de M series en die zijn allemaal 4wd ;) misschien moet je hun een mailtje sturen ;)
Gebruikersavatar
Door vr6syncro
#117663
Northpole schreef: ik weet wel dat je bij mosselman terecht kan want die doen ook de beruchte bmw's van de M series en die zijn allemaal 4wd ;) misschien moet je hun een mailtje sturen ;)

Mosselman = Verhoeven tuning.

Maar wel een hele goeie bank. Ik denk dat de meeste tuners een beetje bang zijn om de problemen van een ander op te knappen want dat is altijd gezeur.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7