Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Gebruikersavatar
Door pimS
#117207
Aangezien het hier de laatste tijd steeds drukker lijkt te worden met geblazen vr6 jes.
En er hier vrij veel kennis huist leek het jochem en mij tijd om dit topic te openen.

Ik ben ondertussen op het punt aangekomen dat mn vrt binnekort afgesteld moet worden.
Echter ondervind ik nogal wat probleem met het vinden van een geschikt adres voor deze klus.
Jochem heeft het zelfde probleem.

Vandaar dit topic. Zo kunnen we hier een beetje brainstormen.
Gebruikersavatar
Door Jochem
#117217
Ik denk dat ik gewoon directer ben ;)

Zoals jullie weten heb ik het niet meer zo op met de VR6 specialist, aangezien ik me daar niet als klant behandeld voel.

Als alternatieven waren bekende namen voor mij Verhoeven (die Arno's golf heeft opgebouwd?) en JD-tuning, die bekent staat om z'n afstelwerkzaamheden.

Ik heb beide bedrijven ge-emailt en reacties gekregen:
- Verhoeven doet dit soort projecten even niet meer
- JD wil me wel helpen. Ik heb er wat technische vraagjes achteraan gestuurd, die onbeatwoord bleven.

Maar ja, nu heeft Pim JD ook gemailt, en als reactie gehad dat ze VR6 turbo's dus /niet/ doen. Vinden ze te onbetrouwbaar en ze hebben geen zin in klanten die steeds terugkomen.
Dan begin ik ook te twijfelen of ze die compressor goed krijgen. Ik ken namelijk wel de verhalen van Vis z'n turbo waarbij de bougies steeds verzopen oid. JD kreeg hem niet meer goed.
Maar ja, volgens mij zijn de laatste chips van Vis en Arno geschreven door de VR6 specialist. Die hebben blijkbaar een gimmick

Nou heb je van die chiptuningbedrijfjes, als Ziptuning e.d., die doen OBD tuning. Dat lijkt me dus bij turbo/compressor setup niet werken, aangezien de computer eerst moet weten wat hij met overdruk moet doen.

Hurricane laat bij mij een belletje rinkelen, maar niet heel bekend.
Dan heb je nog Kronenburg, maar die doen volgens mij alleen dure luxe projecten. Zal dus wel aardig wat centjes kosten (KMS 2400 euro ofzo)
Gebruikersavatar
Door vr6syncro
#117222
Arno's golf is niet opgebouwd bij verhoeven. Die is opgebouwd bij de vr6 specialist, had ie denk gezeik mee, toen naar verhoeven gegaan en daarna weer naar de vr6 specialist.

Van kronenburg, weet niet of die ook gewoon chippen doen. KMS incl breedband lambda kost rond de 1200. Voordeel van kms is dat je niet zelf de brandstof map hoeft te doen, dat regelt hij vanzelf.

Dan is er nog http://www.hulsenturbotuning.nl/ Doet ook vaak mee met sprinten, maar die gebruikt volgends mij ook gewoon KMS. Ik zeg doe een belletje en je weet wat meer.

Je zou natuurlijk ook zelf aan de slag kunnen. Met b.v een piggyback systeem of stand alone, maar die zijn wel duur. Piggyback is veel betaalbaarder. Kosten rond de 3-400 euro. Dan heb je alleen een bank nodig. De bank bij verhoeven die is te huur. De exacte prijs weet ik niet.

Zo heel moeilijk is het niet. Meeste tijd gaat zitten in het fine tunen. Wat dan ook makkelijker is om hem eventueel met Map sensor uit te voeren ipv luchtmassa meter.

Leuk topic :D
Laatst gewijzigd door vr6syncro op 11 feb 2009, 17:39, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jochem
#117274
ik zie al dat hulsen-tt geen rollenbank heeft...
rollenbank verhoeven is idd erg duur.

piggyback is idd een oplossing, maar voor de kosten die je noemt heb je alleen de unit. Als je daar een dagje rollenbanken bij neemt ben je al duurder uit en dan heb je nog kans dat hij niet goed loopt.

moeilijk dit... weet niemand iets in Duitsland oid?
#117297
Ga eens shoppen in het buitenland, in Duitsland bv zijn ze veeeeeeeel verder met vr6 turbo's dan hier. vaak worden hier verkeerde setups gekozen die dus moeilijk af te stellen/chippen zijn.

Exclusive tuningparts is een van de voorbeelden, moet wel zeggen dat je beter eerst goed kan informeren wat je het beste kan gebruiken dan dat je achteraf een bedrijf gaat zoeken die het ''op moet lossen''
#117305
SLS tuning in Duitsland is echt een hele goeie, de man is echt al jaren bezig met tuning. Via mijn garage heb ik een van sls een chip gekregen, Laat ik het anders zeggen. Mijn garage, www.v-customizing.nl, heeft blanco chips en krijgt via de mail de software voor elk type wagen. ALs de wagen enige aanpassingen heeft zoals uitlaat, inlaat enz...dan neemt sls die info mee om zo een specifieke chip te schrijven voor je wagen. Dat is bij mij ook gebeurt, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat. Ik heb geen extreme veranderingen, maar wel in die mate dat er toch rekening gehouden is met bepaalde zaken, en lopen dat de vr6 doet echt super :D
Gebruikersavatar
Door Jochem
#117342
je zegt specifieke chip voor je wagen, maar je bedoelt een specifieke chip voor de onderdelen.

hoe meer je veranderd, des te moeilijker het wordt om dat in te schatten. Zeker als je zo'n moeilijk systeem hebt met meerdere brandstofdrukken, zoals ik.
Om dat goed te doen moet je hem echt op een bank zetten en voor verschillende gasklepstanden en toeren (dus last) de timing en injectieduur afstellen.
Gebruikersavatar
Door pimS
#117356
Een bijeengeraapte chip om een turbo vr6 te laten lopen, no thanks, als veel tuners er al niet uit komen als de auto diverse runs op hun testbank hebben gemaakt...

Ik heb er in het mailtje naar hurricane wel bijgezet dat ik niet voor het maximale resultaat ga, maar dat ik gewoon wil dat dit pakketje netjes gaat lopen met een leuk vermogen, kan t spul wel opschroeven naar 400 pk
Maar dan gaat t en kapot, en dan wordt t afstellen een stuk lastigger
Gebruikersavatar
Door Jochem
#117366
Eric Nijssen schreef:Ga eens shoppen in het buitenland, in Duitsland bv zijn ze veeeeeeeel verder met vr6 turbo's dan hier. vaak worden hier verkeerde setups gekozen die dus moeilijk af te stellen/chippen zijn.

Exclusive tuningparts is een van de voorbeelden, moet wel zeggen dat je beter eerst goed kan informeren wat je het beste kan gebruiken dan dat je achteraf een bedrijf gaat zoeken die het ''op moet lossen''
Sorry, ik had dit berichtje gemist.

Twee dingen: mijn compressor is een Z-enigneering type, die als standaard kit komt. Daarna heeft hij een stage-2 upgrade van de vr6-specialist gekregen. Die heeft dat echter opgebouwd met 6 bar op de standaard injectoren... dat is dus een zeer slechte setup. gezien regelmatige lekkage en overbelasting van pomp, injectoren e.d.
Ik ben toen weer naar de VR6 specialist gegaan, maar die kwam met een verhaal in de trant van "geef ons maar veel geld, dan lossen wij het voor je op". Toen ik doorvroeg, kreeg ik een grote mond terug. Vandaar dat ik naar iets anders op zoek ben.

Pim is ook niet van den domme. Hij heeft zich goed ingelezen en is de juiste onderdelen zorgvuldig aan het uitzoeken.

En wij zijn op zoek naar afstel bedrijven.... dan zijn mensen die een chip schrijven bij een setup, die juist afstelproblemen oplossen. Dus beschikking over rollenbank, programmeertools en ervaring.
We zijn dus niet op zoek naar zgn OBD-chiptuners of andere mensen die keertje een chip hebben laten schrijven en die nu steeds maar weer kopieren. (dat moet trouwens wel bakken met geld opleveren...). Het moet software op maat zijn, die overdruk aankan. Als de vr6specialist het kan, moeten er toch meer zijn?

Als jij (betaalbare) adresjes in Duitsland weet, horen we het graag.
Laatst gewijzigd door Jochem op 12 feb 2009, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Northpole
#117368
Jochem schreef:
Eric Nijssen schreef:Ga eens shoppen in het buitenland, in Duitsland bv zijn ze veeeeeeeel verder met vr6 turbo's dan hier. vaak worden hier verkeerde setups gekozen die dus moeilijk af te stellen/chippen zijn.

Exclusive tuningparts is een van de voorbeelden, moet wel zeggen dat je beter eerst goed kan informeren wat je het beste kan gebruiken dan dat je achteraf een bedrijf gaat zoeken die het ''op moet lossen''
Sorry, ik had dit berichtje gemist.

Twee dingen: mijn compressor is een Z-enigneering type, die als standaard kit komt. Daarna heeft hij een stage-2 upgrade van de vr6-specialist gekregen. Die heeft dat echter opgebouwd met 6 bar op de standaard injectoren... dat is dus een zeer slechte setup. gezien regelmatige lekkage en overbelasting van pomp, injectoren e.d.
Ik ben toen weer naar de VR6 specialist gegaan, maar die kwam met een verhaal in de trant van "geef ons maar veel geld, dan lossen wij het voor je op". Toen ik doorvroeg, kreeg ik een grote mond terug. Vandaar dat ik naar iets anders op zoek ben.

Pim is ook niet van den domme. Hij heeft zich goed ingelezen en is de juiste onderdelen zorgvuldig aan het uitzoeken.

En wij zijn op zoek naar afstel bedrijven.... dan zijn mensen die een chip schrijven bij een setup, die juist afstelproblemen oplossen. Dus beschikking over rollenbank, programmeertools en ervaring.
We zijn dus niet op zoek naar zgn OBD-chiptuners of andere mensen die keertje een chip hebben laten schrijven en die nu steeds maar weer kopieren. (dat moet trouwens wel bakken met geld opleveren...). Het moet software op maat zijn, die overdruk aankan. Als de vr6specialist het kan, moeten er toch meer zijn?

Als jij (betaalbare) adresjes in Duitsland weet, horen we het graag.
Betaalbaar en in NL JD-engineering tevens een naam in de VW tuningscene dus waar kan je beter terecht? misschien nog bij dbm-engineering of bij verhoeven en that's it the rest is allemaal OBD tuning en daar passen we voor .... ja ook ik met me opgeboorde blokkie ben nog opzoek naar iets wat goekoper is als JD maar ben ik nog niet tegen gekomen.... maw... het wordt uiteindelijk een JD- rollenbank daggie voor me met dien te verstande dat de prijs net wat lager is als nu ( kost nu nog maar rond de 500 euro nml voor een vr6 was eerst 750 )
Gebruikersavatar
Door pimS
#117375
Tjah, en we kunnen er wel tegenin geaan maar dat heeft niet bijster veel nut denk ik.
Betrouwbaar, mwah...ik rij al 16000km rond met de turbo, vorige eigenaar 5k, dus hij zit er al 21 duizend km op, zonder problemen!
Gebruikersavatar
Door Jochem
#117383
volgens mij hebben die het verkeerde soort rollenbank... je moet er een hebben waarvan de weerstand te varieren is... Anders kan je nooit alle vakjes in de map vullen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7