Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door tiennes vr6
hallo ik heb even een vraagje!

Wil een spaghettiespruitstuk gaan kopen maar waar moet ik op letten met zoon ding!

En wat gaat er veranderen met dat spruitstuk.

koppel of??????????

Heb ook wel eens verhaal gehoord dat het hellemaal niet werkt is dat zo!!! #-o
Door Jochem
Een goede spaghetti helpt wel. Zeker als je de rest van je motor ook aangepast hebt door middel van grote kleppen en andere nokken e.d.

Maar iedereen koopt altijd die raceland dingen a 250 euro. Die geven (zeker op een standaard blok) blijkbaar alleen maar verlies. Is alleen maar show.
Het standaard VR6 spruitstuk is eigenlijk al een heel goed ontwerp.

Bedenk dat je een een goede zo'n 1000 euro kwijt bent.
Laatst gewijzigd door Jochem op 05 feb 2009, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dess
wat de meesten niet weten is dat ze er zijn om op te trekken of om te toppen,dit heeft met het verloop te maken,ze zijn er van 6-4-1of 6-2-1,en natuurlijk werkt een spagettie
Door dess
Jochem schreef:Een goede spaghetti helpt wel. Zeker als je de rest van je motor ook aangepast hebt door middel van grote kleppen en andere nokken e.d.

Maar iedereen koopt altijd die raceland dingen a 250 euro. Die geven (zeker op een standaard blok) blijkbaar alleen maar verlies. Is alleen maar show.
Het standaard VR6 spruitstuk is eigenlijk al een heel goed ontwerp.

Bedenk dat je een een goede zo'n 1000 euro kwijt bent.
er zijn ook hele goede spruitstukken te koop onder de 1000 hoor,die van simons is echt goed en past 100 procentjes
Door tiennes vr6
Oke jij zegt een 6-2-1 dat is voor het trekken hoop ik !!
En hoe kun je dat zien?
daar ben ik een leek in [-o<
Door tiennes vr6
tiennes vr6 schreef:Oke jij zegt een 6-2-1 dat is voor het trekken hoop ik !!
En hoe kun je dat zien?
Op hoeveel komt die ven simons dan?
Door dess
tiennes vr6 schreef:Oke jij zegt een 6-2-1 dat is voor het trekken hoop ik !!
En hoe kun je dat zien?
dat zijn de buizen.van 6 naar 2 naar 1
Door pimS
je kan niet echt zeggen of een spruitstuk voor optrekken of topsnelheid is.

Je maakt winst in koppel en/of vermogen op een bepaald toerental.
Als je veel winst maakt in de hoge toeren zal ie wat vlotter door zn toeren lopen bovenin
Door Jochem
Het 6-2-1 is het optimale design voor een 6 cylinder, zeker aangezien een 6-3-1 heel raar zou worden: cylinders 1 en 6, 2 en 5 en 3 en 4.
Ik weet niet hoe je 6-4-1 voorstelt?

je wint op het ene gebied, maar verlies op een andere...
Eigenlijk is het zo dat kortere primaire pijpen het topvermogen laten steigen.... Maar kijk nu eens naar de spagettispruitstukken naar het originele
Afbeelding
En wat zie je: langere primaire pijpen!!
Dat betekent dat met een spaghetti de vermogensband /lager/ komt te liggen... minder topvermogen dus.

hier wat verschillende:
OBX:
Afbeelding

Supersprint
Afbeelding

Bosal
Afbeelding

Raceland
Afbeelding

Tezet
Afbeelding

Blijkbaar is er een bedrij dat RNC heet en die maakt de beste... ik kan de link alleen ff niet vinden.
Laatst gewijzigd door Jochem op 02 mei 2009, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
ik ben aan het zoeken, maar de syncro heeft twee katalysatoren...

Ideaal komen alle pijpen bij elkaar voor de kats en splitsen dan weer. Maar ik weet het niet zeker.
Door Northpole
even voor jullie informatie juist in de lage toeren is de vr6 best wel lui en boven z'n max. koppel van 6500 toeren...
als je dus snelle nokkenassen erop zet verleg je je max koppel naar een hoger toerental... niks mis mee maar daarmee vershuift ook meteen je begin van je trekkracht in het lagere gebied vanaf de 3000 toeren... al met al zijn de 6-2-1 de beste die je kan hebben icm een snelle nokkenas... anders is die van raceland een prima kandidaat voor een standaard blokkie echter moet je wel wat aan de rest van de uitlaat doen anders heeft het totaal geen nut. ( dwz... na de kat moet er zo min mogelijk weerstand zijn... of verwijder de complete kat :evil: ) waarom denk je? omdat die het koppel gebied zo'n dikke 200 tot 400 toeren eerder tot stand laat komen en dat is juist net het gedeelte waar de vr6 standaard 2,8 aaa (dis of rotor) wel wat eerder zou mogen sleuren ;) ps dat betekend dus niet dat de raceland uitlaat extra pk-s opleverd [-X
Door Jochem
je zit volgens mij 2000 tpm te hoog...dacht max koppel op 4500

Maar goed VSR erbij en je hebt helemaal koppel onderin :D
Door Northpole
jup je hebt gelijk watbetreft het max koppel dat is 4500 toeren oeps ja hij blijft trekken tot 6500 daarna is het eigenlijk een aflopende kwestie ( maar klinkt geweldig :mrgreen: )
Door Jochem
ik heb wat beter gekeken: de syncro downpipe lijkt heel anders dan die van de standaard...
Komt omdat de cardanas in de weg zit

Het moet voor een syncro dus op maat gemaakt worden, ben ik bang.
Door VR6 syncro
Jochem schreef:ik heb wat beter gekeken: de syncro downpipe lijkt heel anders dan die van de standaard...
Komt omdat de cardanas in de weg zit

Het moet voor een syncro dus op maat gemaakt worden, ben ik bang.

nou dan hoeft he voor mij niet ben toch van plan om hem eind dit jaar 2 turbos te geven dus dan heeft het ook niet echt zin :lol:
Door Jochem
bij hoge druk heb je dan lagere opspoeltijd...

maar het kost wel meer dan 2x zo veel ;)
Door pimS
Voor wat iedereen hier wil scoren hoef je echt niet naar een twinturbo setup te gaan kijken.
Opspoeltijd is sowiezo niet bizar zolang je niet met een gt40 oid gaat rijden
Door dennisds
al zou een spruitstuk van raceland niks helpen het staat wel een stuk beter hele blok is netjes afgewerkt en dan zie je de veroeste originele spruitstukken is toch zonde voor het aangezicht zeker een aanrader en het hoeft toch nie altijd te scoren in vermogen (is natuurlijk wel mooi meegenomen)baat het niet schaad het niet maar het staat verdomd netjes :wink: