Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door PaulusB
Idd op mijn power-rohr zitten 2 van die kanalen waar van de carter ontluchting afgedopt is. Dat heb ik ook zo gelaten. Ik heb een slang vanaf de carter ontluchting naar het olie tankje geleid. Daarna heb ik op de afvoer een korte slang gezet met het ontluchtings filter. Zou ik de slang weer op het inlaat traject terug zetten heb ik weer warme lucht in mijn inlaat traject zitten en dat moeten we nou net niet hebben.
Door Northpole
Jochem schreef:hey, het gaat er niet om hoe lang de slang is, maar wat je ermee doet... #-o
duh ik gaf aan welke slang er normaliter op de carterontluchting zit niet wat anders maar paulus was me voor met antwoorden :mrgreen:
Door Jochem
er komt niet emmers warme lucht uit de het carter volgens mij... minimale hoeveelheid water/oliedamp...
maar dat weet ik niet zeker.
Door PaulusB
je kunt hem ook orgineel laten alleen dan met het tankje ertussen dan heb je toch een gesloten systeem maar de troep word wel opgevangen.
Door bekir83
PaulusB schreef:je kunt hem ook orgineel laten alleen dan met het tankje ertussen dan heb je toch een gesloten systeem maar de troep word wel opgevangen.
waar gaat het troep origineel heen dan? en hoe werkt het origineel??
Door Northpole
direct terug het blok in via de aanzuiging ;) en meeste ervan wordt verbrand de rest wordt weer opgenomen in het olie circuit... maar als je even had nagedacht dan kon je dat wel raden ;)
Door Jochem
een deel blijft hangen aan je gasklep, in je inlaatspruitstuk, of nog erger: koekt aan op je kleppen!!!

Daarom mag de olie er wel uit blijven...
Door Northpole
ja inprincipe zorgt het voor meer onderhoud maar nogmaals orgineel geeft niet al te veel extra werk het is in ieder geval beter dan een crterontluchtings filtertje alleen aansluiten... en de catchtank moet ook schoon gemaakt worden eens in de zoveel tijd vandaar mijn antwoord ;)
Door qubaisi
kijk simpel en goedkoop, 2euro50 bij de blokker! :D

Afbeelding

ps het stinkt niet bij de stop licht, stinkt alleen als je de auto uit doet je je strat hem gelijk weer :shock:
Door peanutsNL
Ff serieus.. Heb je nou echt een thermoskan onder je motorkap zitten?!

Die is toch zeker echt wel de 1e die dat doet hoop ik??

Beetje olie opvang tankje van rvs kan je overal kopen voor n paar tientjes..
Door qubaisi
peanutsNL schreef:Ff serieus.. Heb je nou echt een thermoskan onder je motorkap zitten?!

Die is toch zeker echt wel de 1e die dat doet hoop ik??

Beetje olie opvang tankje van rvs kan je overal kopen voor n paar tientjes..
ja dat heb ik echt ja!!!!

ik weet wel dat er van die dingen te koop zijn voor een paar tientjes =D>

dat ding is ook van rvs en hij ziet er net zo uit, en ik kon wel 1 gaan kopen, maar maak zelf liever iets.

hij is al bekeken door 10tallen mensen en nog geen slechte reactie er op gehad!

zo als pims al zegt, zijn er genoeg die het zo hebben, van thermoskan tot redbul blik, ga zo maar door.
Laatst gewijzigd door qubaisi op 30 sep 2009, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.