Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door pimS
Als je r last van heb kan je er een lange slang aan hangen, mijn filtertje hing eerst onder mn auto, aan de achteras. met een 3meter lange slang dus richting mn carterontluchting aansluiting, dan ruik je niks
Door UndergrounD
Of je sluit er een Oil Catch Can op aan, niet alleen nuttig (opvangen van de troep uit je ontluchting)
maar ziet er ook nog eens mooi uit.

Afbeelding

Afbeelding
Door Jochem
Open is sowieso een slecht idee!

Dan kan er gewoon fijnstof e.d. in je motor terecht komen. Dat vervuilt je olie, dat schuurmiddel wordt... tijdje zo rondrijden en zuigers gaan kantellen.

Sommige mensen zetten er een simpel filtertje op. Wat je dan inderdaad mist is de olie... die druipt gewoon naar beneden en lekt op je motorsteun en draagarm. Je hebt kans dat de rubbers die daarin zitten oplossen. Het wordt sowieso een grote troep.

De "troep" bestaat uit, olie, oliedampen en waterdamp. Niets ernstigs. Ik las zelfs ergens dat het een licht smerende werking heeft voor sommige onderdelen daarna, als de schoepen van een turbo/compressor. Misschien inderdaad wat aanslag op je kleppen, maar die krijg je jammer genoeg sowieso.
Door bozegolf
UndergrounD schreef:Of je sluit er een Oil Catch Can op aan, niet alleen nuttig (opvangen van de troep uit je ontluchting)
maar ziet er ook nog eens mooi uit.

Afbeelding

Afbeelding
Is deze ook in NL te verkrijgen ?
Ziet er indd. mooi uit.
Door Jochem
verschillende plekken... theautosportcompany.nl bijvoorbeeld
autostyle misschien zelfs al.
Door UndergrounD
Of gewoon even op www.ebay.de zoeken op oil catch can daar worden erg veel aangeboden voor verschillende prijzen v.a. €8,00 maar dat is vast en zeker troep een garrett heb je voor €75,00 wel dat zit wel goed, maar als je tussen €25,00-€40,00 gaat zoeken vind je vast wel een goede.
Desnoods plaats je hier even een link als je er één gevonden hebt, wij kunnen je dan vast wel vertellen of het een goede is of niet. (let wel even op de verzendkosten, dat staat meestal wel aangegeven)

En als je niet via e-bay wel zoeken hebben ze het in nederland ook vast wel, bij b.v. Biesheuvel:

http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/1374/oil_catch_tank

Zelf nog even mooie slangetjes bij kopen want de standaard bijgeleverde slangen zijn meestal
voor het oog niet zo mooi (alleen functioneel)
Door Jochem
damn! dat zijn pas prijzen.

Ik hoorde van een monteur uit de rallysport dat je er het ruitensproeiervloeistofreservoir voor gebruikte. Die was toch niet nodig.
Door PaulusB
Dank voor de tips allen echt veel rommel komt er niet uit de carter ontluchting meer alleen dampen.

ik zal is gaan surfen kijken voor wat moois komt iig geen goedkope rommel op mijn auto.
Door PaulusB
Ik heb dus nu een tankje in huis. Nou kun je er voor kiezen om de olie op te vangen en dan op de uitgang het filter weer monteren. Ook kun je er voor kiezen om de olie op te vangen en de retour leiding weer op het blok aan te sluiten.

Nou is mijn vraag wat kan ik het beste doen.

En stel dat ik de retour leiding weer terug naar het blok geleid of waar het dan ook ooit is origineel op zat. Waar moet de retour dan weer origineel op?
Door Jochem
?? buisje van carterontluchtingnippel naar opvangvat (hoog) en bovenop vat een filtertje zodat er geen stof inkomt en de gassen kunnen verdampen...
Door Jochem
er zit op je power-rohr als het goed is een aansluiting voor..

er loopt normaal een buisje direct van je carterontluchting naar een plek onderaan de luchtslang. Hier twee siliconenslangen op de juiste plek (ontluchting en stappenmotor)
Afbeelding