Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door vaursechs
Performance:
1. Nitrous: Full throttle only for short bursts. When you're out, you're out. Time for a refill. Nitrous is a cheap short term gain but a more expensive long term gain. You pay little up front but keep paying over the life of the system.
2. Turbo: Nice power gain everywhere in the rpm range. It is also a nice gain at lower throttle levels and not just full throttle. It won't run out when you want it the most. Turbos are more expensive up front but their expense stops there if that's all you want done. You don't pay to have your boost refilled every week or so.
Laatst gewijzigd door vaursechs op 21 jul 2010, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Northpole
nogmaals een vr6 blok is niet gemaakt om in de hogere regionen te pieken het is niet zomaar door de fabrikant in de markt gezet als een toerwagen ( wel eentje die hard uit de hoek kan komen maar daarvoor is het blok niet gemaakt!) sterker nog het zou in eerste instantie een diesel blok worden ... dus veel koppel bij weinig toeren ....
met dit in je achterhoofd snap je dan ook meteen dat het blok daarom ook relatief weinig pk's geeft...

echter met de juiste aanpak kan er meer uitgehaald worden (zie bovenstaande ondertekening maar) enfin om een lang verhaal kort te maken.....

NOx is niet een systeem dat je op een vr6 moet zetten omdat het blok daarvoor eigenlijk niet gebouwd is...
maar ik zal niet de eerste zijn die best wel de charmes ervan in ziet....
dus ga voor een veilig systeem dat automatisch stopt en dus ook weigerd direct na de boost weer te starten anders eindig je met een blok dat kapot is.

ik zeg maar zo een gewaarschuwd mens telt voor 2!
Door WietseVR6
Ik vind lachgas maar een beetje nep tunen.
Beetje makkelijk op een knoppie duwen en daar gaat ie......tot de fles leeg is en daar sta je dan met je pk's :lol:
Buiten dat je kan lullen wat je wilt dat het je motor niet sloopt, als je alles aanpast komt het vast wel goed maar ga dan door met aanpassen en maak er een FI motor van zodat je altijd de pk's voorhanden hebt.
Voor drag race begrijpelijk om de snelle tijden te halen maar voor op de openbare weg zie ik totaal het nut er niet van in.
En wat de DIE-HARDS hier betreft, hiermee bedoel ik de forumers die zuinig zijn op hun auto en er met verstand van zaken meer vermogen uit gaan halen.
Dus niet de mensen die er lachgas op zetten en door raggen tot de motor uit elkaar knalt en er domweg weer een nieuwe inhangen om die op zijn eind te raggen.

Ieder zijn ding..........
Door Northpole
lachgas is niet voor de vr6 zoals ik al eerder heb aangegeven... en tja als ik mijn blok heb opgebouwd komt dater gewoon niet op ook niet als ie FI is want de kans dat het fout gaat met NOS is te groot. met een 4 cillinder is het geen probleem... het heeft als te maken met de ccompactheid van het blok waardoor NOS gewoon geen goed idee is op een vr6 of welke andere compacte meer cilinder van de vag-groep dan ook.

resultaat van hierboven komt vaker voor dan men laat zien natuurlijk maar dit zal niet de eerste zijn die door schade en schande erachter komt dat het misschien niet zo een goed idee was :mrgreen:
Door Jochem
op de openbare weg is meer dan 100 pk sowieso eigenlijk al overkill Wietse ;)
met minder haal je ook al de 120 :P

Ik denk overigens dat NOS baat zou hebben bij een soort voorgemengde direct injection (als FSI en CDI).

En NOS wordt in de motorsport wel eens gebruikt om koppelcurves af te vlakken, dus niet als boost, maar om rijgedrag te verbeteren. Heb je een heel goede controller voor nodig.
Zou de VW/Schrick VSR bijvoorbeeld baat bij hebben. Die heeft rond het gebied waar de klep omschakelt een dipje zitten. Dat zou gladgetrokken kunnen worden door een minimale injectie NOS rond die toeren. Wat ik zeg: heel goede control unit voor nodig.
Door WietseVR6
Jochem schreef:op de openbare weg is meer dan 100 pk sowieso eigenlijk al overkill Wietse ;)
met minder haal je ook al de 120 :P
Dat is weer het andere uiterste he Jochem? Weet je ook wel :mrgreen:
Door Jochem
ik weet van niets... mijn turbo is nog als nieuw... nog nooooooit aangesproken... schakel altijd netjes tussen 2000 en 2500 tpm...
Door Northpole
zoals het hoort rijden nieuwe stijl!!!!

whuhahahahaha echt niet schakelen op het juiste moment bij het juiste aantal toeren = maximaal gebruik maken van de motor ipv je motor lui en vies te maken ( nieuwe rijden zuigt!!!!)
Door WietseVR6
Jochem schreef:ik weet van niets... mijn turbo is nog als nieuw... nog nooooooit aangesproken... schakel altijd netjes tussen 2000 en 2500 tpm...
Muhahaha, yeah right!!!!!! 8) :lol:
Vergeet de dubbel clutch en tussengas niet als je van versnelling wisselt!! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door WietseVR6 op 15 sep 2010, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
dubbel clutch? dat is toch met twee benen het koppelingspedaal intrappen, omdat die sportkoppeling zo zwaar gaat?
ja dat doe ik steeds...
en tussengas ook, als ik voor het stoplicht sta te wachten...
Door WietseVR6
ik dubbel clutch ook altijd, alleen tussengas geven lukt niet echt.........
Door ThomasVR6
NOS is voor mietjes vind ik 8) Echte pk's zijn als je je motor echt hoort werken, en niet door 1 of ander knopje er opeens als een malle vandoor gaat en dan een tijdje later je blok in de puinpoeiers heb :mrgreen:
Door Northpole
nos is goed voor: EINDSPRINT

vor de rest niet echt boeiend... heeft niks met mietkjes te maken ... als je zoals in de states je auto kan kwijt raken als je daarvoor je wed.... ben je blij als je op het juiste moment dat knopje kan indrukken en daarmee een extra auto erbij wint :mrgreen:

Echter blijf ik erbij niet gemaakt om op een Vag v-blok te schroeven!
Door WietseVR6
op gas moet je koken :lol:

Auto's rijden met benzine of diesel....that's it!!!!!