Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Jochem
Mad_Uwe schreef:Dus die kleppen gaan open/zweven door de turbo druk a (laten we eens veel nemen) 2 bar overdruk? Nu zit ik niet in het turbo gebeuren maar ik kan me het nauwelijks voorstellen :roll: Zal dan in cominatie zijn met het openen door de nok en moeilijker sluiten door tegendruk vanaf de turbo zijn. Gevoelsmatig kan ik me dat moeilijk voorstellen gezien het kleine oppervlak van de klep en de vorm.
Dit is wel turbo know-how en komt terug in de boeken hierover!
Er wordt (zeker bij de uitlaatklep) ook nog aanbevolen om nokkenassen met rollers te gebruiken. Door de grote druk van of de veren of in de zuiger, hebben de punten van de nokken het anders zwaar te verduren.
andere pistons andere veerpoten andere valve springs
Wat hoort niet thuis in het rijtje :roll:
Laatst gewijzigd door Jochem op 26 nov 2008, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mad_Uwe
Zwevende kleppen bij hoge toerentallen is een compleet ander verhaal :wink: Dat is puur massa traagheid vs. veervoorspanning. Een klep tegen de standaard veervoorspanning indrukken met 2 bar wil ik wel eens zien gebeuren :) Zoals gezegd heb ik geen ervaring maar twee bar druk vind ik gewoon niet zoveel als je nagaat hoeveel kracht je op een klepveer moet zetten om em in te drukken. Ik vlak het ook niet helemaal uit want het kan best meehelpen om een klep te laten zweven hoor :wink: Een klep gewoon even indrukken is eigenlijk een statische situatie en die kan nogal verschillen van een dynamische situatie (draaiende motor).
Door Jochem
je hele auto staat maar op 2.4 bar he ;)
Door Jochem
details... :roll:
Door vaursechs
Jochem schreef:
Mad_Uwe schreef:Dus die kleppen gaan open/zweven door de turbo druk a (laten we eens veel nemen) 2 bar overdruk? Nu zit ik niet in het turbo gebeuren maar ik kan me het nauwelijks voorstellen :roll: Zal dan in cominatie zijn met het openen door de nok en moeilijker sluiten door tegendruk vanaf de turbo zijn. Gevoelsmatig kan ik me dat moeilijk voorstellen gezien het kleine oppervlak van de klep en de vorm.
Dit is wel turbo know-how en komt terug in de boeken hierover!
Er wordt (zeker bij de uitlaatklep) ook nog aanbevolen om nokkenassen met rollers te gebruiken. Door de grote druk van of de veren of in de zuiger, hebben de punten van de nokken het anders zwaar te verduren.
andere pistons andere veerpoten andere valve springs
Wat hoort niet thuis in het rijtje :roll:
Hij zal wel drijfstangen bedoelen :P
Door Northpole
vergeet even niet dat hij woont op de antillen en dat men daar niet gewoon nederlands spreekt als voertaal ;)
Door Jochem
Als hij maar niet z'n drijfstangen onder z'n auto probeert te schroeven lollol.gif

sorry, genoeg gepest... :(