Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door gertje
Verleden week is mijn VR6 op de bank gegaan bij Jeroen Dick. KM-stand 350.000. :wink:
Kijk naar het resultaat. De meting is op benzine gedaan.

Afbeelding
Door Jochem
mooie waardes...

maar waar wilde je dan op meten? diesel? :?
Door Mars
Netjes man! Zo zie je maar wat de staat kan zijn van een goed onderhouden vr6!
Door tempel
Complete revisie gehad,toch.Mooie waardes ,inderdaad.En je rijdt nog steeds probleemloos op gas?
Door gertje
Op LPG rijdt de VR6 niet lekker. Voornamelijk bij optrekken wil de motor nog wel eens inhouden. De LPG installatie ligt er misschien ook wel 350.000 km in. :wink: Ik moet 'm effe wegbrengen naar een LPG station.

Bij Jeroen Dick werd er enthousiast gereageerd. :P De meeste 2.8 VR6 -en halen nog geen eens de standaardwaarden volgens Jeroen Dick. :roll:
Door Mad_Uwe
Erg mooie waardes :D Een goede standaard VR6 haalt zeker de fabriek waarde wel alleen er zijn er nog zo weinig :wink: Ik ben benieuwd wat die van mij laat zien met 270000km :D Ik heb nog ergens een oud VW blad liggen (VW Scene ofzo) en daar haalt een originele 2.8 183pk en een corrado 2.9 187pk. Het kan dicht bij elkaar liggen dus :shock: Ook heb ik nog ergens een oud Engels blad liggen waar een aantal gechipte VR6-en worden gemeten en die halen geen van allen de beloofde waardes met erg slordige krommes.
Door diekale
Mad_Uwe schreef: Een goede standaard VR6 haalt zeker de fabriek waarde wel alleen er zijn er nog zo weinig .
Heb nu al meerdere rollerbankmeetings meegemaakt en ik moet ze nog tegenkomen waar alle paardjes er nog inliggen :) (origineel)

Maarja is ook niet vreemd en zeker niks om jezelf voor te schamen als er een aantal na al die jaren de verkeerde afslag hebben genomen..
Door Mad_Uwe
Kom ze nog maar eens tegen die gewoon origineel en goed onderhouden zijn :wink: Hoeveel paarden nemen de verkeerde afslag zo gemiddeld bij die rollenbankmeetings?

Alles beneden de 170pk krukas zou ik persoonlijk een tegenvaller vinden voor mijn (originele) VR6 met 270.000km :) Daarbij zeg ik meteen even dat de laatste 200.000km er zeer netjes opgezet zijn, er stapels rekeningen aanwezig zijn en het blok geen olie verbruikt :wink:
Door diekale
Zit gem. zo rond de 160 `170..
Door Vr6je84
diekale schreef:Zit gem. zo rond de 160 `170..
met dat resultaat zou ik ook niet ontevreden zijn.

@ gertje
Als het een Necam installatie is helpt het om een keer de druk van de verdamper af te stellen en het verdeelhuis schoon te maken.
Door Wim Breeman
Hoi Gert,

Is deze '96 nog helemaal standaard? Of wat is er allemaal aan gedaan?

Groetjes,

Wim Breeman
gertje schreef:Verleden week is mijn VR6 op de bank gegaan bij Jeroen Dick. KM-stand 350.000. :wink:
Kijk naar het resultaat. De meting is op benzine gedaan.

Afbeelding
Door gertje
Vr6je84 schreef:
diekale schreef:Zit gem. zo rond de 160 `170..
met dat resultaat zou ik ook niet ontevreden zijn.

@ gertje
Als het een Necam installatie is helpt het om een keer de druk van de verdamper af te stellen en het verdeelhuis schoon te maken.
Sorry dat ik zo laat reageer, maar zit vaak op een AlfaForum. :wink:

Yep, tis een necaminstallatie. Bezoek aan de gasboer staat gepland in januari. Ik ga er zelf niet aan draaien.

Voor zover ik weet is de auto standaard, maar dat betwijfel ik nu. Er zal minimaal wel een andere chip inzitten denk ik. :wink:
Door Alexander007
ik ben vandaag bij jeroen geweest,
kwam op 265 nm en 202 pk
was wel mooi! hij loopt toch wel lekkerder en feller ook
Door Mad_Uwe
Aan de krukas of aan de wielen? Blijft wel een mooie score trouwens. Wat heb je er allemaal aan gedaan?
Door Alexander007
krukas helaas haha
maar ik heb dan een open luchtfilter, zal iedereen wel hebben , een spaghetti spruitstuk en sportkat..
maar toch vond ik het een klein beetje teleurstellend, ik had gehoopt op 210 pk maargoed..
verder ga ik dr niks meer aan versleutelen, loopt prima nu :)
Door Mad_Uwe
Heb je een 2.8 of een 2.9? Voor een 2.8 vind ik het met die aanpassingen heel erg netjes moet ik zeggen!
Door Alexander007
met een 2.8 is het, geen idee hoe ik die sheet hier kan uploaden, heb hem wel op mn computer staan ...
Door ThomasVR6
Dat is netjes man.
Ben ik met de mijne ook van plan als ie weer draait...
Je kan toch gewoon Afbeelding toevoegen onderaan je bericht wat je plaatst :wink:
Wat was je kwijt eigenlijk voor het chippen??
Door Alexander007
uhm ja ik zie wel wat van afbeelding toevoegen , ef een keer proberen dan
C:\Users\Alexander\Pictures\442774969_6_rs2O.jpg
chippen kostte mij 550 euri, op maat dan wel, standaard chip is 350