Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
#99580
Hi,

Even vraagje.. Vanaf het inlaatspruitstuk loopt toch standaard een vacuum leiding naar de hoofdremcilinder he? Deze zou voor de remkracht moeten zorgen als er vacuum aanwezig is.
Nu begrijp ik even niet wat er gebeurd wanneer er een compressor/turbo gemonteerd is, en er op deze slang geen vacuum, maar boost aanwezig is?

Moet er bij het gebruik van turbo iets veranderd worden aan deze slang oid?

Heb even een circel getrokken om de slang die ik bedoel:


Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Jochem
#99584
Ja, ik weet.

Bij turbo heb je niet de hele tijd overdruk. Zodra je je gasklep sluit heb je ook gewoon vacuum.
Volgens mij zit er al een ventiel in. Anders heb ik bij de zgn. "mechanische boost-controller" sets wel ventielen zien zitten.

Wat je dus niet moet proberen is gas geven en remmen tegelijk ;)
Gebruikersavatar
Door vaursechs
#99586
Jochem schreef:Ja, ik weet.

Bij turbo heb je niet de hele tijd overdruk. Zodra je je gasklep sluit heb je ook gewoon vacuum.
Volgens mij zit er al een ventiel in. Anders heb ik bij de zgn. "mechanische boost-controller" sets wel ventielen zien zitten.

Wat je dus niet moet proberen is gas geven en remmen tegelijk ;)
Hmm dat laatste kan wel eens een probleem worden.
De VR6-specialist gebruikt namelijk vaker gas en rem tegelijk bij het maken van een chip op maat. ( Heeft mijne ook gekregen, maar zonder turbo is dat natuurlijk geen problem )
Gebruikersavatar
Door Jochem
#99595
het is alleen je rembekrachtiging die vacuum nodig heeft...

je kan ook gewoon goed remmen zonder, hoor...
(anders mochten ze wel een betere lslang gebruiken.... kan je nagaan dat die losschiet en je ineens niet kan remmen!)
Gebruikersavatar
Door ATi
#99601
Jochem schreef: je kan ook gewoon goed remmen zonder, hoor...
Nou, zeg dat niet te hard, als je niet bedacht bent daarop rem je echt niet op tijd
in nood dan wel te verstaan, dat is hetzelfde als je stuurbekrachtigen
er in een keer mee kapt dan kunnen er ook gekke dingen gebeuren

v.b. ga maar eens een auto slepen (laatst nog iemand geholpen)

ik zat in die wagen die moest worden gesleept, tjonge remmen en sturen gaat dan wel
erg moeizaam :( natuurlijk verschilt het per auto
Gebruikersavatar
Door Jochem
#99603
klopt. Kost meer moeite.

Je zie ook wel eens van die jongens die dan een simpele cilinder monteren omdat ze de ABS unit lelijk of te zwaar vinden... Lijkt me niet zo veilig als je veel pk hebt...
Door MATT
#99624
Dat maakt niet uit zolang je zuiger diameter maar net zo groot is als van je oude hoofdremcilinder.

Ik had mijn vacuumslang voor m'n rembekrachtiger ook gewoon op m'n inlaat(bij m'n audi)en ik heb nooit problemen gehad omdat je,denk ik dan,toch niet altijd volgas rijd.
Door confusius
#99635
ik heb laatst dat die vacuümslang los zat, maar dat was echt niet cool, remmen was echt heel zwaar en rijden als een oude krant.... probeer t maar ff , je kunt dat slangetje zonder problemen los halen.
ga dan maar ff een rondje.
Door Foeglass
#99918
zolang die vaccum slang na je gasklep zit is er niets aan de hand.

zoals eerder gezegd. wie remt er nou tijden vol acceleren?

er zal altijd een vaccum zijn als je gasklep gesloten wordt de overtollige druk tussen compressor/turbo en gasklep wordt afgeblazen of weer tusen LMM en compressor/turbo geleid worden

bij elke turbo motor die ik ben tegengekomen zit de slang gewoon op het spruitstuk na je gasklep.

misschien dat er uitzonderingen zijn?
Gebruikersavatar
Door Jochem
#99923
dat is ook nodig, want de blowoff- of bypassvalve wordt aangestuurd door dat vacuum.
Gebruikersavatar
Door Michel R32
#102527
Voor je gasklep is ook geen vacuuum :)
Gebruikersavatar
Door Jochem
#102531
alles kan ;) (wind die langs een kelk blaast oid :P)