Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door diekale
pimS schreef:Jochem je moet misschien maar is een keer een rondje meetuffen in mn vr6 op een meeting ofzo. kan je zien dat een single turbo setup met krap 250 pk ook gewoon zeer relaxt rijd;)

Qua compressor setups, ik ben sowiezo anti compressor omdat je vermogen weggooit om dat kreng aan te drijven
Van de andere kant ben je wel heel het specifieke en eigenschappen van het vr6 blok kwijt..
Door pimS
geluid? Dar ga ik niet om treuren als ik 80 pk winst maak.

En een screamer pijp klinkt onzettend vet. Heb nog nooit mensen zien schrikken van t geluid van een NA vr6. :roll:
Door diekale
pimS schreef:geluid? Dar ga ik niet om treuren als ik 80 pk winst maak.

En een screamer pijp klinkt onzettend vet. Heb nog nooit mensen zien schrikken van t geluid van een NA vr6. :roll:
I.c.m de eigenschappen van het blok..

Maar hier kunnen we jaren over doorgaan, ieder zijn ding ;)
Door Northpole
pimS schreef:geluid? Dar ga ik niet om treuren als ik 80 pk winst maak.

ik zou zeggen stap eens in mijn auto en geef eens luk raak gas op de snelweg de gemiddelde bestuurder schrikt zich kapot en ik heb geen screamer pijp! en ook geen turbo of compressor :mrgreen:
Door pimS
Een 120 Decibel kanon?

Ik geef trouwens de voorkeur aan "Maximum boost" Weet nu wel grotendeels waar ik op moet letten qua intercooler keuze, constructie van m'n plenum, intercooler piping etc.
Door pimS
Weet er iemand een adresje voor kelken?

Om de flow mn inlaat in zo optimaal te houdne wil ik 6 kelken ind e plenum plaatsen, echter ben ik voor 6 stuks bij biesheuvel minimaal! 120 euro kwijt.

Weten jullie nog een adresje? Goolgle heeft me ook weinig opgeleverd.
Door Northpole
kijk effe tussen de sponsors: tuning center lowering of Stroeve Motorsport ik weet van beide bedrijven dat ze hier wel raad mee weten maar wat het moet kosten??? geen flauw idee.
Door Jochem
Kelken hadden bij drukvulling dacht ik minder nut. Zou ik ff moeten bekijken.
edit: shit, m'n boek is al ingepakt :( Wordt volgende week.

Iemand had een keer een linkje voor me met throttlebodies. Weet niet meer waar. 'k vond wel dit:
http://postmamotorentechniek.nl/content ... &Itemid=27

Waar wil je die kelken trouwens plaatsen?
Door Northpole
short air intake ;) dus op de plek waar de orginele luchtinlaat het blok ingaat ;)
Door pimS
ik ga dus dit maken:

Afbeelding

In dat spruitstuk wil ik kelken plaatsen. In maximum boost stond ook aangegeven dat een afronding de inlaat kanalen in het beste werkt, of kelken plaatsen zoals ik nu ga doen.

T moet dus iets in deze trend worden:
Afbeelding

En int plenum ziet dat er zo uit:
Afbeelding

vind alleen de vorm van deze airbox hierboven niet echt geweldig, naar mijn idee zit het plaatwerk veel te dicht op de kelken.

Ook laat ik mijn spruitstuk vanaf de gasklep steeds verder toelopen(kleiner worden) om te zorgen dat de vulling per cillinder niet te veel gaat afwijken.

Verder heb ik de intercooler buizenkit die hier op t forum stond overgenomen.
Zat eerst te denken om t spul bij intercoolerparts.nl te halen.
Maar bij nader inzien blijkt het randje wat er voor moet zorgen dat de slangeklemmen er niet afschieten, wat er bij intercoolerparts op de buizen zit. De flow nogal te verstoren
Door Northpole
ik denk dat je weinig ruimte overhoudt tussen het plaatwerk en het blok als je dit fabriceert, maakt niet uit verder, maar de ruimte daarvoor is niet al te groot, de kelken hebben een bepaalde afstand nodig om optimaal te werken en de box eromheen moet ook een bepaalde afstand hebben.... anders werk je de aanzuiging/drukvulling tegen....
Door Jochem
Als we het dan toch over flow hebben: De vorm van dit inlaatspruitstuk vgls mij zeer slecht voor de flow!
Als je een dwarsdoorsnede op papier zet en de luchtstroom erin probeert te schetsen, dan zie je al dat je niet uitkomt.

Tevens zie ik dat de maker is vergeten dat de inlaattrajecten van de cylinders verschillend zijn. Ik zou zeggen: als dan je /toch/ kelken plaatst, houd daar dan in ieder geval rekening mee...
edit: ow wacht...dit is geen vr6... doh!

Ik zal kijken of ik v'nvond ff een tekeningetje kan maken van hoe het vlgs mijn boek aangeraden wordt.
Door pimS
Je kan natuurlijk verschillende kelken nemen, voor geblazen motoren worden over t algemeen langere aanbevolen.

bij veel spruitstukken zie je zelfs dat er geen kelken aanwezig zijn, dus t plaatsen van uberhaupt een kelk is al een goed plan

Maar ik moet nog onderzoeken wat ik voor opties heb qua ruimte. dus er gaat nog heel wat gebrainstormed worden over het ontworp van t spruitstuk
Door Jochem
pimS schreef:bij veel spruitstukken zie je zelfs dat er geen kelken aanwezig zijn, dus t plaatsen van uberhaupt een kelk is al een goed plan
Daar ben ik het dus niet mee eens, aangezien kelken niet altijd even functioneel zijn. Zeker als ze de flow juist verslechteren.
Door pimS
een platte plaat met 6 ronde gaten is altijd kut voor flow....

Kelken zullen dan in 99% van de gevallen beter zijn
Door Jochem
Hmm... dat zou ik eerst op een flowbank willen zien...

Kelken tune je ook maar voor een bepaald toerental...
Door pimS
Een kelk geleid de luchstroom gewoon beter je inlaat kanaal in en verzoorzaakt minder wervelingen.

Dat iedere kelk anders is weet ik, en ik weet dat de lengte van een kelk ook belangrijk is per type motor/motorkarakter.
Door pimS
Zo ik heb maar zelf kelken gemaakt.

Ff koud geperst op mn werk:) scheelt weer 140 euro
Door Northpole
goed bezig !!!! foto's :mrgreen:

ps heb nog wat rond gekeken maar aangezien je geblazen gaat rond rijden ontkom je niet aan het maken van een box eromheen misschien moet je 'm zo bol mogelijk maken maar ik heb echt geen flauw idee of dat de flow ten goede komt aangezien die ruimte daar zo klein is .... helaas kan je de motor niet naar achteren verplaatsen ivm de aandrijfassen anders zou ik zeggen kijk even of dat een optie is dat creert meer ruimte voorin....

of je maakt zelf een mooie slotplaat :D die minder ver de motor ruimte instaat ;) ( als je die kelken zelf kan maken is die slotplaat als het goed is ook te doen aan je werk ;) )
Door pimS
Komt wel goed, ik heb t ontwerp al in mn kop zitten ;) Zal nog ff fototjes maken.

Ik heb gisteren een normale blow off op mn auto gezet, kon ik voor een prikkie overnemen.

Wat rijd dat KUT zeg, geluidje is leuk, maar ik heb 4x zo veel lag, en hij pakt kut op, valt terug in toeren bij gas loslaten etc.
Dus die recirculerende gaat er weer op!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8