Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Jito
mooi mooi.
even iets tussendoor
passen RH ZW1 17 inch velgen nog met die 312 schijven.. :^o
Door Northpole
dat je dat durft te vragen de audi's worden standaard geleverd met 16 inch ...... dus dan past 17 inch zowiezo
Door Foeglass
hoeft niet persee Audi TT
kan ook net zo goed van een Golf IV v6 4-motion of een Audi S3 of Seat leon V6 4motion.

gemiddelde prijs voor een setje met remschijven blokken is al snel 450 euro/500 euro 2ehands.
althans zo zie ik ze gaan op marktplaats.
Door Northpole
klopt zijn allemaal dezelfde maat maar probeer die maar te vinden ;)
Door Paul
northpole schreef:dat je dat durft te vragen de audi's worden standaard geleverd met 16 inch ...... dus dan past 17 inch zowiezo
De snellere audi's met deze grote schijven staan op 17"
Buiten dat is de ET waarde van die velgen hoger dan van RH met een rand aan de buitenkant.
Ikzelf heb 305 mm brembo's en die passen zo achter die audi wielen, maar NIET achter RH's met 20 mm adapters.
Door Northpole
misschien iets genuanceerder brengen dan 57,1 naafdiameter als die anders dan kan je op je hoofd gaan staan maar past het niet.... en de ET tja euh ga ewr wel vanuit dat mensen daarop letten...
en voor jou info Paul: de 305 mm brembo's passen met 16 inch velgen want het reserve wiel van audi's (thuiskomertje) zijn 16 inch
Door Paul
mooi mooi.
even iets tussendoor
passen RH ZW1 17 inch velgen nog met die 312 schijven..
northpole schreef:dat je dat durft te vragen de audi's worden standaard geleverd met 16 inch ...... dus dan past 17 inch zowiezo
Doelde meer op de vraag of het past, waarvan ik denk dat het moeilijk wordt.
Audi's thuiskomer mag dan wel 16" zijn, maar die ET waarde is totaal anders.
Zeker bij RH's met adapters, die velgen lopen onderaan terug naar binnen.
Door Northpole
maar de RH ZW1 17 passen met de 312 shijven ik heb het vaker gezien dus vandaar mijn droge antwoord moet er wel bij zeggen dat zowel met adaptors en zonder adaptors geplaatst met zelfs grotere remschijven, nee de problemen met grote schijven beginnen zolang je niet met het formaat 330 gaat stoeien bij 16 inch velgen .... als je 330 ( en stel je voor dat je een set r32 remmen plaatst 345 mm ) dan kan je beter 18 inch hebben want dan begint 17 inch erg krap te worden...
kijk maar eens tussen de foto's van de meeting van MIVW en dan kan je ze wel spotten met en zonder adaptors en grotere remschijven....

De maten die je een beetje moet weten voor je vr6:
naafdiameter: 57,1
steek: 5 x 100
ET waarde: 38 (mag varieren tussen 35 en 40 note: waarbij 38 ideaal is)
J-waarde: 7,5J ideaal (kan je mee varieren tot max 10J waarbij hoe breeder de velg wordt hoe meer er aan de wielkastranden moet gebeuren ... in het geval van 10J moet je zelfs de gehele wielkast uitkloppen!!!! )

als je dus met adaptors moet werken dan kan je dus rekening houden met afwijkende ET waarden waarbij je dus op de velg minder ET hebt die je kan compenseren met de adaptor.... enne als je gaat voor 17 inch hoef je niet je wielkastranden te bewerken tenzij je gaat voor 8,5j dan is het de randen rollen

De remmen mogen vanaf standaard tot en met 312 mm geen probleem opleveren.... als je gaat voor 330 mm dan begint het erg krap te worden ( er zit dan tussen de klauw en je velg maar 8 a 9 mm maar het past wel... ) als je dan ooit een stoepje verkeerd pakt heb je wel de poppen aan het dansen)

Denk dat ik nu heel erg genuanceerd en uitgediept heb ;)
Door Jochem
dit topic is nu wel behoorlijk offtopic geraakt...
Door Northpole
ja helemaal waar ik ben schuldig :(
Door Jito
Daarintegen heb ik de hele remmenset binnen ! Had alles besteld via Ebay.
echt een heel mooi setje.. en snelle en goede service van de verkoper .

Klauwen gespoten en het setje eronder geknald...
Maar de RH's passen echt nog maar net. ( laten we zeggen niet veel speling tussen klauw en velg )
Staat in ieder geval wel dik.

Alleen krijg ze op dit moment niet helemaal ontlucht..
Dus moet ik nog even wat meer tijd voor vrijmaken

Foto's en meer info van mn bezigheden volgen nog.. batterijen van camere hebben ineens de geest gegeven..

J,
Door Northpole
maar ze passen :D zoals ik al zei :mrgreen:
Door Jito
ja idd. rockon.gif

heb je misschien ook een tip voor het ontluchten ? we zijn nu gewoon met zn 2en bezig geweest.. 1 pompen en de ander nippel bedienen.

J,
Door Northpole
ja een bleeder gebruiken maar die heb je niet dus heb je 2 man nodig ;)
Door Jochem
ik heb een aantal keer gebleed en een aantal keer met twee man gedaan... dat laatste is echt /de/ manier...
powerbleeden krijg je jammer genoeg toch niet al de lucht eruit...
Door Jito
Is hij nou bij jou helemaal goed ?
want lijkt net alsof hij bij mij niet beter wordt.

alsof er 1 mega luchtbel in zit
Door Jochem
doe je het wel goed?

reservoir vullen en deksel terug.
10x pompen
kracht op pedaal
nippel open tot pedaal bijna onderin is (iets eerder stoppen, om beschadiging van de rubbers te voorkomen)
nippel dicht
pedaal omhoog
en dan weer pompen

als het echt niet meer lukt, kan de hoofdcylinder kapot zijn...
Door Northpole
ps zet m op contact tijdens het pompen opdat het systeem druk opbouwt .... werkt even wat sneller ;) voor de rest gewoon de handelingen die jochem geeft volgen moet werken ;)
Door Jochem
dat is vooral de achterkant belangrijk, dacht ik?
maar achter kan je beter ook de remkrachtverdeler indrukken, anders zit die tegen te werken...
Door Northpole
als er nog lucht dwaalt in het systeem is het beter om met contact aan te werken dan kan de rembekrachter en de abs pomp mee werken ( doordat die kleppen dan gaan meewerken wordt de druk hoger ipv alleen op de voet ;) ) het helpt in ieder geval mee het sneller te doen