Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door diekale
Jochem schreef:dus: boormachine erin en dan spagetti in de uitlaat gooien!

(sorry, maar ik heb vandaag zo'n saaie dag op werk, dat ik bedoefte heb aan wat humor... al is deze nog zo slecht)
Ja die is echt slecht.. Wat een kutdag moet jij wel niet hebben :lol:
Door Northpole
niet veel meer dan een bouwer van spruitstukken die goede shit leveren kost wat maar dan heb je ook wat ;) en kwaliteit is super .... mooi rvs lekker dikke wanden maar kan roodgloeiend worden bij goed blazen ondanks de dikte .. schijt het werkt ;)

en ja je hebt gelijk wil je meer pk's dan moet je de boel in combinatie toepassen...
probleem met de vr6 is dat vw zelf al behoorlijk goed bezich is geweest met zoveel mogelijk uit het blok te halen... maar als je los gaat met opboren etc kan je er veel meer uithalen... aan pure pk's aan de wielen ipv aan de krukas ;)
Door diekale
Soort EPS spruitstuk dus?
Door Northpole
Jup en als het niet werkt.... bouwen ze een andere
Door renko wagt
Red stuff weet ook niet waarom.. advies van een tuner. Ik zie dat er weer een hoop reactie is.
Bedankt allemaal. Ik werk zelf in een draai, frees fabriek dus heb wel wat mogelijkheden. Maar wou het blok simpel houden. Ik dat dat er misschien ook wel mogelijkheden waren met orginele onderdelen van andere type's maar dat is bij een vr6 dus niet echt het geval. Een afgedraaid vliegwiel in combinmatie met een andere nokkenas plus spaghetti pijp is denk ik eerst wel voldoende. En uiteraard een aangepaste chip.
Door Northpole
vergeet dan niet na de kat ook het antal dempers te reduceren je zal verbaasd zijn van het eind resultaat ;)
Door renko wagt
Ok ik heb nu 2 dempers, vlammendover en einddemper, en katvervanger.. Dat wou ik ook zo laten. Ivm met geluid. Zit er wel over na te denken om dan een ander systeem, vanaf kat tot eindemper, eronder te zetten van supersprint. Of ander goed merk. Maar eerst maar even het blok omzetten.
Door Northpole
opzich maakt het merk niet uit wat je er onder zet als het maar een gas dicht is en van goede kwaliteit is ;) de vlammendover vervangen voor de rechte buis van de golf 3 2.0 16v is een veel toegepaste en goed werkende ( geen APK afkeur) optie ;) wat betreft de motor een mooi begin is andere nokkenassen met een chippie en een lichterviegwiel... let daar wel mee op dat je dan wel stationair een wat minder mooi toerental hebt ( het schommelt dan heel erg)