Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Jochem
als het zoveel moeite kost om hem eruit te halen moet hij er ook in geperst worden...
of nog erger: thermisch! Dus blok warm zodat het uitzet en bus koud
je kan hem dan niet uit een oud kapot blok halen...
Door vr6syncro
Jep, lager moet er idd in geperst worden. eerst maar is kijken of ik ergens 1 kan laten maken en dan leg ik hem wel een nachtje in de vriezer. dan gaat ie er wel in passen.
Door Mars
Bij een metaal bewerkings bedrijf langs gaan, de maten doorgeven en
dan zorgen dat je ergens aan vloeibaar stikstof kan komen.
Daar het busje ingooien en dan in je blok persen / tikken.
Zo moet t volgens mij, alleen moet je wel ff weten wat voor soort koper / messing soort het is.
Bel anders stroeve eens, misschien kunnen zei jou helpen...

Succes
Door Jochem
je huisarts heeft vloeibare stikstof om wratten te bevriezen... anders langs een lab oid...
dat wat in die wrat-bevries spuitbusjes zit, is lang niet koud genoeg...

Misschien droogijs... dat is ook erg koud...
Door WietseVR6
OMG :shock: ben ik blij dat ik die krengen toch heb laten zitten.....
Dat is balen ja, tsja, als je dan de dealer vraagt krijg je het eeuwige antwoord...staat er niet in dus kan ik niet bestellen..! Kortom een lopende computer :lol:
Anders zou je ze uit een ander blok moeten halen of zo, of een metaal bedrijf die aan dat lager materiaal kan komen, is geen brons of zo.

Maare, die klepstoters, zou je die niet vervangen als je er ook andere nokkenassen in doet,slijtage zie je er niet echt aan af he, ze gaan gewoon lekken en gaan tikken.

En die picca met die hakselaar er op ziet er idd wel naar gaaf uit, wat steekt dat ver uit trouwens of ligt dat aan mij.
Door Jochem
idd... ik zou geleijk alles vervangen...

en was het niet met die schick assen zo dat er ook schijven en veren enzo vervangen moeten worden?!
Door vr6syncro
Waarschijnlijk gaat het lager uit een sloper komen. moet er nog even achteraan en dan hopen dat ik die wel in 1 geheel eruit krijg.
Ik heb een beetje genoeg van de dealer want als ze hooren dat het voor een vr6 van 97 is dan hebben ze al zoiets van, daar heb je er weer zo 1. Tenminste bij mijn lokale dealer. Misschien dat het verder in NL wel kan.

Heb er wel aan gedacht om de klepstoters te vervangen maar ik had zoiets van, ze werkten prima in het oude blok dus waarom zou ik ze nu vervangen. Dingen kosten ook weer 15 euro stuk ofzo. stel dat ze over 1000 kilometer stuk gaan dan kan ik ze altijd nog vervangen. Is bij een vr6 ook geen enorme operatie dus die laat ik nog even zitten.

Als je zo naar de foto kijkt steekt het idd een beetje uit, maar ja dat hoort nou eenmaal zo. Als de kleppendeksel en hitteschild enz. er weer op zit dan valt het wel weer mee. vr6 heeft gelukkig enorm veel ruimte aan de achterkant.

en memory, er zitten ook andere kleppen in en dus is meteen alles mee vervangen. Ik weet niet of dat ook perce moet met schrick assen maar het werd me zowiezo aangeraden voor deze setup.
Door Jochem
risico nemen dat iets wat in je blok zit kapotgaat????
6*15 = 90 euro... da's relatief niets... veel onderdelen zijn al duurder...
Door vr6syncro
Dan wordt het dus 12 X 15, over het algemeen zitten er 2 kleppen per cilinder :lol: iemand die toevallig precies weet wat die dingen kosten??
en wat gaat er kapot dan? als ze teveel lekken gaan ze tikken. Dan kan ik ze alsnog vervangen. Het blok zal niet compleet op een hoop lopen. Blok gaat serieus geld in zitten en dan vind ik ook niet erg, maar als ik een beetje kan besparen zal ik het ook echt niet laten.
Door Jochem
uhm... owja... :oops:

hiero
133 euro voor een 12-'stuck' sport-set
Door WietseVR6
die klepstoters vervangen is ook niet veel werk, maar als ze het wel begeven en er gaan meerdere onderdelen stuk dan zou dat wel erg zonde zijn. Maar vaak adviseren ze ook andere klepveren als je nokkenassen neemt met meer kleplift. En inderdaad gelukkig dat er genoeg ruimte achter het blok zit, zal al wel over nagedacht bij volkswagen :) de ontwerper zei vast, hou maar een beetje ruimte over voor een turbo!!
Door Jochem
Hier
Hier
^ zitten schijven ook bij...
Hier

Heb je alles van schrick
400 euro wel... plus die 133... ids dus 530 euri...
Door WietseVR6
Ik zeg niet dat dat nodig is maar soms zie je wel eens setjes nokkenassen die een milimeter of meer kleplift hebben en ze dan aanbevelen om er ook sterkere klepveren op te zetten.
Wil je niet op kosten jagen 8) , maar soms is dat nodig.
Maar als dat echt een vereiste is zeggen ze dat er altijd wel bij dat je ook de klepveren moet vervangen.
Door confusius
hey heb je SKF al geprobeerd?
das De leverancier van echt alle kogellagers... hebben ze t niet dan maken ze t wel........

Svenska Kullagerfabriken

hier in amsterdam zit al een depot
Door vr6syncro
nee, heb skf niet geprobeert maar het is ook een glijlager en geen kogellager.
kan het uiteraard wel proberen. heb wel gehoord van een revisie bedrijf morien? die schijnt ze wel te hebben dus daar ga ik maandag meteen achterna.
Door vr6syncro
Nou mensen, het is gelukt.

Ik heb eindelijk een lager voor me olie pomp. Heb hem uit een oud vr6 blok getrokken en er heel uit kunnen krijgen. Dus die zit er nu in. Heb vandaag niet heel veel tijd gehad om aan de 6 te sleutelen, maar heb wel de kettingen kunnen fixen.

Dus dan volgt nu de foto update.

Afbeelding

Afbeelding

en dat was hem al weer :roll:

Ik weet het hij is een beetje aan de korte kant. Toch ben ik er blij mee. cker nu dat dat lager erin zit.

Tot de volgende Update!!!!
Door dennisds
ik vind allemaal erg veel belovend eruit zien ken zelf nie wachten op mn garage dan kan ik ook wat :wink:
Door WietseVR6
Daarom heb ik ook een huis gekocht, zat een garage bij van 6x4 meter, huis doet er niet toe als de garage maar ruim is :lol:

Maar het ziet er allemaal strak uit, als die van mij straks ook een beetje zo gaat lijken dan zijn we in de goeie richting 8)
Door diekale
Netjes :) Vakwerk noemen ze dat :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17