Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Gebruikersavatar
Door vr6syncro
#73547
Nou, heel traag op het moment.

Me blok is weer terug naar de poader coater gegaan, omdat het er om 1 of andere reden er niet op bleef zitten. De brokken vielen er zo vanaf. Dus het blok kon weer helemaal dicht gemaakt worden.

Hij is inmiddels wel weer terug en het ziet er nou veel mooier uit. Ook niet meer zon lelijke waas erover heen, echt heel strak nu.

De kop is ook weer weder gekeerd. Op de flowbank max bewerkt.
Me krukas is gebalanceerd en bijna al me onderdelen zijn binnen. Dusssssss, met een beetje mazzel kan ik volgende week eindelijk weer beginnen met opbouwen.

en heel misschien ga ik alsnog voor een grotere turbo.



Uiteraard hou ik jullie dan weer op de hoogte.
Laatst gewijzigd door vr6syncro op 31 aug 2008, 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jochem
#73555
grotere turbo? moet je dan niet gaan denken aan dingen als oliekoeler, dikkere krukas en dingen als versnellingsbak en rest van aandrijflijn verstevigen...
Ik hoorde dat de achteras (of achterdifferentieel) van de synchro maar 350 pk aankan...
Het zal ook niet echt fijn zijn met normaal weggebruik, met zo'n turbogat...

vergeet ook niet al je rubbers voor te vervangen door polyurethaan:
- motor/versnellingsbaksteunen
- subframe steunen
- draagarmrubbers
vooral die laatste worden nog wel eens vergeten, maar ik heb standaardrubbers van onder een turbo bak gezien en daar was weinig van over...
Gebruikersavatar
Door vr6syncro
#73557
Jep er moet dan idd een oliekoeler op. Was zoiezo al het plan. Voor een goeie koeling moet ik minimaal 21 rijen hebben. Ik hou gewoon de orgineele krukas, die kan dat makkelijk hebben. Heb er wel extra sterke lagers inliggen. Wat betreft de bak. Ik heb een VW motorsport 6 bak gekocht met korte verhoudingen. Zou het aan moeten kunnen. Ken iemand die het dan wel weer voor elkaar heeft gekregen om van zon bak al 3 keer een versnelling kapot te rousen. Schijnt aan zijn rijstijl te liggen.

Of de aandrijfassen heel blijven. Dat weet ik nog niet. Ik hoop het en anders laat ik daar ook wel wat voor maken, maar ik ga het eerst met de orginele proberen. Of het achterdiff maar 350 pk aan kan weet ik niet, maar ik ga voor 400 op de krukas dus tegen de tijd dat het bij het diff is, is er natuurlijk al een hoop verloren gegaan.

Ik ga de auto ook niet voor dagelijks gebruik gebruiken. Gewoon voor naar meetings en sprints en op circuits.

Tja het turbogat...... Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Kijk als ik met deze turbo 400 pk kan krijgen dan hou ik deze gewoon. Maar als het kiele kiele wordt en de turbo is dan de beperkende factor dan komt er denk een Gt30 in die dan ook meteen kogelgelagert is en waterkoeling heeft. Dat is dus nog even afwachten. Eerst even de rest op een rij krijgen.

Dan de rubbers, de voorste van de motorrubbers wordt zowiezo 1 van polyurethaan. Ik ga ze niet alle 3 vv want dan wordt echt elke trilling doorgegeven. Ik weet alleen niet of er ook andere opties zijn dan polyurethaan, omdat ik gehoord heb dat bij b.v. rallyauto's die dat gebruiken dat de rubbers ertussenuit gedrukt worden. Daar moet ik ook nog even achteraan. zowiezo is het lastig om ze voor een syncro te krijgen. Voor is geen enkel probleem alleen achter zijn ze volgens mij nooit gemaakt.

Echt super wegligging zal ie niet krijgen denk omdat het chassis gewoon te slap is. Een vriend van mij is bezig met zen golf 2 vr6 en die laat ook het hele carrosserie doorlassen en een echt serieuse rolkooi erin, maar hij gaat echt voor een full circuit auto. Het is natuurlijk ook maar net wat je ermee wil doen.

Een vr6 turbo is meer voor het hard rechtdoor gaan dan hard door de bochten denk ik. Hoop het niet maar daar komen we wel achter als ie klaar is.


Dus als iemand me misschien kan helpen met deze vragen??? Ik hoor het graag
Laatst gewijzigd door vr6syncro op 17 feb 2008, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door diekale
#73559
Vis (Corrie) en Arno (Golf) rijden allebei met rond de 350 pk rond en ik heb ze nog nooit horen klagen over een slechte wegligging.. Het zal ook voornamelijk aan je schokbrekers en je rubbers enz. liggen.
Beide hebben trouwens ook geen rolkooi.
Gebruikersavatar
Door vr6syncro
#73560
Maar hun hebben geen syncro toch?

Ik heb natuurlijk wat extra gewicht achterin wat in de bochten nog wel eens voor onvoorspelbaar gedrag kan zorgen. Helaas heb ik er maar 1 maand in gereden voordat alles uit elkaar ging dus heb er niet echt mee kunnen oefenen. Dus als ie af is, eerst tijdje rustig aan rijden om weer helemaal het gevoel van de auto terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door vr6syncro op 17 feb 2008, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mars
#73586
Ziet er inderdaad een stuk beter uit die poedercoat. Was de vorige keer wat verkeerd gegaan?
En als je straks klaar bent moet je toch je motor inrijden, dus dan kan je ook rustig gaan wennen aan het rijgedrag van je auto.
Maar het extra gewicht dat je achter hebt wordt denk ik weer opgeheven omdat hij achter ook aangedreven wordt.
En wegligging denk ik dat altijd wel goed is als je onderstel in orde is.

Keep us posted!
Gebruikersavatar
Door Jochem
#73592
ik heb beide motorsteunen polyurethaan en ja, hij maakt meer lawaai. Ik heb er wel eens opmerkingen van bijrijders over gehad, maar ik vind het wel mooi zo.
En als je er toch een drag/meeting bak van gaat maken, waarom niet? Beter dan dat je met dat vermogen een steun een keer lostrekt en je motor onder je auto ligt.
En de draagarmrubbers achter voor de synchro kan een probleem zijn, al valt er vast wel iets op maat te maken.
Voor is het gewoon als bij de andere golfjes as far as I know, dus doe die iig maar.
Bedenk dat je twee keer zoveel kracht op die onderdelen gaat zetten als ze normaal ooit te verwerken zouden krijgen (tenzij je crasht)... zeker als je gaat dragracen...
Gebruikersavatar
Door diekale
#73623
vr6syncro schreef:maar hun hebben geen syncro toch?

ik heb natuurlijk wat extra gewicht achterin wat in de bochten nog wel eens voor onvoorspelbaar gedrag kan zorgen. helaas heb ik er maar 1 maand in gereden voordat alles uit elkaar ging dus heb er niet echt mee kunnen oefenen. dus als ie af eerst tijdje rustig aan rijden om weer helemaal het gevoel van de auto terug te krijgen.
Wat ik altijd heb gehoord is het dan zo dat je juist gas bij moet geven :) Dan trekt hij hem zelf weer recht. Weet alleen niet wat er gebeurt wanneer de turbo dan ineens erin klapt :roll:

Theoooo heeft een syncro compressor, misschien kan die iets meer vertellen over het weggedrag?
Gebruikersavatar
Door Joerivr6
#74808
Als je gaat voor een grotere turbo, haal je uiteraard wel meer vermogen eruit, maar spoelt deze ook veel later. Draai je 5000 rpm en dan krijg je een vrachtwagen die je raakt in je onderrug met 80 km/h als de turbo inslaat. :wink: :wink:

Het is uiteraard wat je zelf wilt, ikzelf heb de voorkeur voor een turbo die geleidelijk inkomt en een breed vermogen creeert over een breed toerengebied. Dit gaat uiteraard weer ten koste van het vermogen.

De t03/04 is goed voor een vermogen van 500 pk. Door de kleine uitlaattrim zal hij snel spoelen.
Jij hebt al de grootste trim die je kan krijgen in deze set-up van de T03/04.

Verbeter mij ajb als ik onwaarheden vertel. :!:

Ik vind het overigens vreemd dat jij wel een reactie over de mail krijgt en ik niet, ondanks herhaalde pogingen :oops: :cry:

Ach shit happens, te moeilijke vragen denk :wink:

Nog even een tip voor eenieder die zijn blok ook wil laten stralen:
MDF met ducktape, daar is ducktape voor ontworpen. Plaatjes maken van MDF en dan de randen (wat mij betreft de hele plaat, maar dat zal niet nodig zijn) afplakken met ducktape.

werkt errug goed en even wat makkelijker te bewerken dan platen staal.

Ziet er verders erg netjes uit.

Succes
Gebruikersavatar
Door Joerivr6
#74809
Vergeet ajb niet je oliepomp te controleren, bij mijn revisie had ik dit niet gedaan (alles nieuw behalve de pomp) en toen kon ik na 1000km weer opnieuw beginnen. De overdrukklep bleef open staan waardoor ik te weinig druk had op hoge toeren.

4 nieuwe drijfstang lagers, 4 nieuwe krukaslagers, 3 drijfstangen en een krukas naar zijn grootje.

(Jaja, ik weet het kom ik alweer met mijn oliepomp verhaal) :lol:

Wil je de ellende van mij besparen.
Gebruikersavatar
Door vr6syncro
#74817
Hey joerivr6,

Bedankt voor je reactie! zoals ik al eerder zei ben ik ook bang voor het turbo gat, maar daar ga ik me nog mee bzig houden.

Ik weet niet wat jij bedoelt met reactie via mail? maar je kan natuurlijk ook gewoon langsgaan.

Ik heb ook een nieuwe oliepomp besteld. Ik zat nog te twijfelen, maar ik dacht als je toch een turbo erop schroeft dan wil je niet dat ie meteen naar de ballen gaat door te lage oliedruk. Dus die heb ik ook alvast klaarliggen.
Laatst gewijzigd door vr6syncro op 17 feb 2008, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door basdohc
#74821
zo dat ziet er netjes uit man :wink: ben erg benieuwd naar het resultaat
Door MATT
#74834
vr6syncro schreef:maar hun hebben geen syncro toch?

ik heb natuurlijk wat extra gewicht achterin wat in de bochten nog wel eens voor onvoorspelbaar gedrag kan zorgen. helaas heb ik er maar 1 maand in gereden voordat alles uit elkaar ging dus heb er niet echt mee kunnen oefenen. dus als ie af eerst tijdje rustig aan rijden om weer helemaal het gevoel van de auto terug te krijgen.
Die golf van arno is dacht ik een synchro
Gebruikersavatar
Door Jochem
#74842
toen ik bij hem achter keek leek ik geen aandrijfas te zien...
Door MATT
#74844
Ik dacht dat ik het gehoord had toen bij jeroen op z'n werk
Gebruikersavatar
Door Mars
#74883
Nee, is voorwiel aangedreven. Heb met de kerstmeeting bij stroeve er nog met m over gehad.
Gebruikersavatar
Door AngelVR6
#74920
Ik rij op dit moment met een Syncro Compressor
Gebruikersavatar
Door Joerivr6
#75690
Ik bedoelde de email aan ATP..

Niet aan u :wink:
Gebruikersavatar
Door vr6syncro
#75751
jaja weer een update,


Eindelijk weer iets aan me blok gedaan. Hoop vanaf nu iets regelmatiger een update te kunnen doen maar we zullen zien hoe het gaat.

Me blok is dus weer terug van de coater en het ziet er nu veel beter uit, meer zoals het hoort iig. Het is nu ook veel sterker. Moest natuurlijk wel weer al die platen eraf slopen en het blok goed schoonmaken. Dat zand komt echt overal, je denkt dat het goed dicht zit maar het komt er toch op de 1 of andere manier in. :(

Dan kon ik dus eindelijk met opbouwen beginnen. Als eerst me nieuwe oliesproeiers erin en daarna de bovenste krukas lagers.

Afbeelding

Daarna kon me uber uitgebalanceerde krukas terug geplaatst worden :P

Afbeelding



Mocht je nog niet 18 jaar of ouder zijn, scroll dan niet verder omlaag want nu volgt keiharde PORNO




















En dan komt het moment..... HALELUJA wat een kinky zuigers zijn dat toch.

Afbeelding

Dan gemonteerd op me H profiel drijfstangen.

Afbeelding

Afbeelding

en in het blok geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Als je daar geen straffe plasser van krijgt dan weet ik het ook niet meer. Het mooiste is dat het nog ronddraait ook. :twisted:

Afbeelding

Dan aan de onderkant de drijfstangen nog vastzetten met ARP bouten. De drijfstangen zijn ook gelagerd met speciale lagers. Deze lagers worden aanbevolen vanaf 340 pk, dus ik hoop dat ik dat zoiezo ga redden. :wink:

Afbeelding

Nou dat was hem weer voor deze zaterdag. Tot volgende week, dan ga ik proberen de max bewerkte kop erop te zetten.
Laatst gewijzigd door vr6syncro op 17 feb 2008, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17