Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door pimS
:P Je ziet m ook niet zitten als je de kap open doet. ja moet rechts naast de auto gaan staan en dan zie je m:)
Door Northpole
was me opgevallen toen ik naar je voorstel foto's keek ;)
Door pimS
hmm-m

marehm, ik zou de isolatie inderdaad wel laten zitten met een turbo die zo dicht op de kap zit, dat ie net even te tricky, kan je niet van die ventalatie roostertjes van een golf 1 oid in je motorkap lassen?
Door Northpole
dat vond ie niet mooi maar ik zou de isolatie juist verwijderen want een turbo wordt echt roodgloeiend.... zeker als ik ermee zou rond rijden ( altijd een aansteker bij de hand ;) ) enfin die mat onder de kap is brand vertragend maar als ze de hens in gaan doen ze dat ook erg goed :( en kan je je motor en de rest van je auto naar de sloop brengen
Door pimS
Beter zou dan inderdaad zijn, de isolatie eruit, heatwrap om je downpipe en spruitstuk heen, en een isolatieschild om je turbo heen
Door vr6syncro
Nou volgends mij wordt het tijd om weer eens iets te posten.

Heb de laatste tijd zo goed als niks aan me auto gedaan.
Begin hem een beetje zat te worden. Het gaat allemaal zo traag op het moment.

Ik heb last van de bekende Build dip denk ik.

Afgelopen zaterdag wel weer even bij de auto geweest en wat gedaan. Toen was ik toch even enthousiast te krijgen.

Had namelijk me nieuwe intercooler binnen gekregen en die moest even gepast worden en alvast wat kleine dingen modiviceren aan de bumper en bumperbalk.

Deze is prima kwa maat. Heeft ook 2,5"aansluitingen. Dus niet de 52 mm die me oude had. Die ik nog wel heb trouwens iemand kopen? :P

Heb geprobeerd om zoveel mogelijk van de bumperbalk te behouden zodat de bumper nog wel goed bevestigd kan worden. Alleen de onderste punten moesten toch echt verweiderd worden om de intercooler te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Nou dat was hem dan. Nu moet ik ergens alu vandaan halen zodat er bevestigings dingen op de IC gelast kunnen worden en als dat erop zit kan in eindelijk verder met de buizen. Waar dan ook weer siliconen voor besteld moeten worden.

Tot de volgende update. Hopelijk heb ik dan de dip verslagen.
't ziet er wel netjes uit zo je intercooler man =D>
Knap weggewerkt zo achter je bumper
Uhmmmmm, nee. :oops: Heb weinig nieuws voor jullie helaas.

ThomasVR6 schreef:'t ziet er wel netjes uit zo je intercooler man =D>
Knap weggewerkt zo achter je bumper
Heeft ook wel beetje werk gekost en me halve front, maar dan heb je ook wat. Ik vond het belangrijk dat ik wel die orgineele speilen kon houden.
Dat zoiets veel werk en tijd kost zou mij niet zoveel uitmaken
Als het resultaat er maar naar is
En dat is in jou geval ook dus keurig gedaan man :D
Door vr6syncro
Jaja,

Jullie zullen het niet geloven maar er is een update.
Jullie dachten cker al dat project wordt echt helemaal niks meer, maar gelukkig. Niks is minder waar.

Ben blij dat er iig weer wat gebeurd. Bij me laatste update was me intercooler ongeveer op zen plek. Nu zit ie dan ook eindelijk vast.

Afbeelding

Afbeelding

Het was eerst de bedoeling om hem op te hangen aan die rubbers die je op de foto hierboven ziet. Alleen zo zit ie wel makkelijker. Hij hangt nog wel in rubbers iig, maar nu zit ie dus aan me bumperbalk vast.

Me buizen gehecht. Beetje donkere foto wel. Had de flitser nog niet aan staan volgends mij.

Afbeelding

Nou me inlaat buis is nog een geval apart.
Het is dus vrij lastig om een 100mm buis te vinden die ook nog dunwandig is. Laat staan in een bocht die bij mij nog past.
Dat ging dus ook niet lukken. Nu is dus gewoon een rechte buis in hoeken gezaagt en aan elkaar gehecht om wel een strak genoege bocht te kunnen halen. Loopt vrij dicht langs me schokbreker toren. Als het goed is wordt die ruimte wel iets groter naarmate ik weer een nieuwe orginele motorsteun heb gekocht. Dan kanteld het blok weer een stukje naar rechts en dan past het allemaal perfect!! ( hoop ik )

Afbeelding

Lucht filter is besteld. Zit alleen een nogal lange levertijd op van 4 weken, maar ach eerder zal ie toch niet rijden.

Hier dan nog de rest van de intercooler buizen.

Afbeelding

Past echt net langs me frame en me airco heen, maar het past. Dat is dan ook het belangrijkste.
En helaas alweer de laatste foto van deze update der update's.

De andere kant natuurlijk.

Afbeelding

Let niet op me olie koeler die hangt idd nog los.

Zo dat was hem dan.
Ik hoop jullie honger naar foto's weer even gestild te hebben.
Op of aanmerkingen? Laat maar horen.
Netjes kerel! Mooie updates
Zo, we zijn weer een paar maanden verder en er is weer eens gewerkt aan het project.

Plannen veranderen af en toe en het is ook wel makkelijk als je geld heb om ze uit te voeren.

Nou is jullie vraag natuurlijk wat heb je met dat geld gedaan. NOU
Ik heb een stand alone ecu gekocht van KMS voor een mooie prijs kunnen krijgen bij Dutchbuild.

Afbeelding

De dozen

Afbeelding

en de inhoud.

Dit is de KMS Managment ECU MA25
Heb er ook breedband lambda bij gekocht en een druksensor.
Wat je allemaal kan met deze ECU

- Complete engine management system up to 10 cylinders
- Lambda-control self-learning with standard or wideband sensors
- Boost control (gear independent)
- Launch control / Pitlane limiter (variable)
- Idle control
- Powershift (separate delay and cut-off time for each gear)
- A.L.S. (variable)
- Engine diagnostics
- 3 auxiliary outputs ( Shiftlight, water-injection, cooling fan, etc.)
- RPM limiter
- 2 engine load sensors
- Analogue input ( 2nd lambda, gearbox position, G-force sensor, EGT, etc.)
- Optional internal barometric pressure sensor (M)
- Billet aluminium housing

FF copy paste :)

Moet het alleen nog aansluiten. Heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar zitten iig hele mooie pinnetjes bij. Dus er hoeft zo goed als niks gesoldeerd te worden.

Heb me BOV ook binnen. Heb gekozen voor 1tje van Tial. Net zoals me wastegate. Alleen deze is zwart geanodiseerd. Wou dat me wastegate ook zo was, want ziet er dik uit. Flensje moet alleen nog aan de intercooler buizen gelast worden.

Afbeelding

Dan zijn ook me inlaat buizen nu afgelast. Ze moeten nog gepolijst worden. Of misschien toch in een kleur... Ik ben er nog niet uit iig. Eerst maar zorgen dat het werkt.

De 100mm aanzuigbuis.

Afbeelding

Int. piping.

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk is ook me K&N luchtfilter binnen gekomen. Ik denk dat ie dik 1,5 maand bij de douane heeft gelegen.
Deze heeft ook dan de 100mm aansluiting. Past echt super op de plek die ervoor bedacht was.

Afbeelding

Om de mannen van http://www.Dutchbuild.com toch nog bezig te houden heb ik de achteras eronder vandaan getrokken.
Ook de draagarmen en syncro eraf gehaald, dus die kan nu omgelast worden voor me haldex :D :twisted: :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ooit gaat deze 6 weer de weg op iig.
Greetz.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17