Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Northpole
dat is weer zo'n discussie waarbij ik het liefste zeg: 2 verschillende principes met ongeveer hetzelfde resultaat: waarbij de een een simpele bolt on is en de ander een complete motor rebuild vereist, you take your pick :)
@Jochem: sort it out dude !!!!!
Door pimS
Dat is niet waar wat je zegt, een rebuild is helemaal niet nodig, ligt er aan hoe ver je wilt gaan ;)
Door Northpole
nope je moet je uitlaat aanpassen, je moet je inlaat veranderen etc etc etc .... compressor enkel de compressor erop en de dynamo op een andere plaats that's it.... dus is wel waar :D en dan heb ik het over een stage 1 turbokit tegenover een stage 1 compressor kit. de turbo vereist meer aanpassingen dan een compressor altijd al zo geweest en tevens meteen de charme ervan doordat je meer moet aanpassen kun je ook veel meer pk's ermee behalen ;)
Door pimS
En vooral veel efficienter, jullie hebben t altijd over de lag etc van een turbo vr6, maar volgens mij moeten jullie meer een keer een rondje meerijden. Ook qua geluid vind ik niet echt dat DE vr6 sound er uit gaat, als ik mijn filmpjes vergelijk met andere op youtube.

maareh aanpassingen bij mij zijn in vergelijking met een compressor alleen de 3inch downpipe tot aan de Cat, kwa buizenwerk niets bijzonders, vanaf de turbo naar de gasklep, wat zelfs korter is als bij de meeste compressor instals
Door Northpole
Welke turbo setup heb jij er dan precies opzitten ???
Door Northpole
met deze specs?
- Garrett turbo.
- Oil feed
- Oil return
- Water feed
- Water return
- Exhaust manifold: cast iron
- External wastegate 38mm
- Complete plug&play downpipe assembly incl flexible piece.
- Boostpipe
- Silicon connectors
- High grade hose clamps
- Bosch bypassvalve
- Spark plugs
- 70 degr.celsius thermostat
- many more small parts
- Custom chip incl fine-tuning in our shop

klinkt niet verkeerd man ... zou ik best wel eens van dichtbij willen aanschouwen en natuurlijk een rondje ervaren ;)
Door Eric Nijssen
@ Northpole: waarom moet bij jou de dynamo verplaatst worden om een compressor te monteren?
Door pimS
northpole schreef:met deze specs?
- Garrett turbo.
- Oil feed
- Oil return
- Water feed
- Water return
- Exhaust manifold: cast iron
- External wastegate 38mm
- Complete plug&play downpipe assembly incl flexible piece.
- Boostpipe
- Silicon connectors
- High grade hose clamps
- Bosch bypassvalve
- Spark plugs
- 70 degr.celsius thermostat
- many more small parts
- Custom chip incl fine-tuning in our shop

klinkt niet verkeerd man ... zou ik best wel eens van dichtbij willen aanschouwen en natuurlijk een rondje ervaren ;)
Dit is hun nieuwere versie.

Ik heb een turbonetics t4, voor de rest ongeveer t zelfde, externe wastegate :twisted:

Maar laten we t daar maar in t turbo topic over hebben oid, ipv hier:)
Door Northpole
Eric Nijssen schreef:@ Northpole: waarom moet bij jou de dynamo verplaatst worden om een compressor te monteren?
effe snel omdat ik airco heb ;)
Door ATi
Snelle Airco-compressor PDT_crazy.gif
Door Eric Nijssen
Ik heb ook airco maar ook dan kan hij blijven zitten...
Door diekale
pimS schreef:Wat een hoop scheelt is de isolatie mat onder je motorkap vandaan halen,
Ik kon nooit mn hand op mn blok houden nadat ik had gereden, zo warm werd t onder de kap.
En dan iedere keer je motorkap in en uit zien deuken als het daaronder warm of koud word?
Door Jochem
ach... beter dan alles in de fik ;)
Door pimS
diekale schreef:
pimS schreef:Wat een hoop scheelt is de isolatie mat onder je motorkap vandaan halen,
Ik kon nooit mn hand op mn blok houden nadat ik had gereden, zo warm werd t onder de kap.
En dan iedere keer je motorkap in en uit zien deuken als het daaronder warm of koud word?
nee, ik zie niets gebeuren
Door diekale
Vreemd.. Heb al van meerdere mensen gehoord dat ze daarom die isolatie weer terug hebben geplaatst.
Door Northpole
hij heeft ook niet een super groot uitstekende turbo van wat ik heb begrepen maar eentje die precies groot genoeg is om van de vr6 een lekker monstertje te maken ;)
Door pimS
Mijn turbo is inderdaad niet hoog opgehangen maar wat lager.
Ik denk 30 cm lager als die hoog gemonteerde turbo's
Door Northpole
je turbo setup klinkt wel steeds interessanter ;)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17