Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Robmelliske
Goedeavond,

Heb op het forum gezocht, en zowaar niet kunnen vinden of er een topic is m.b.t het plaatsen van een forge dump valve adapter. Heb op internet diverse verhalen gezien namelijk, hopelijk kunnen jullie mij hulp bieden. Ik rijd een golf 6 uit 2009 benzine 1.4 tsi motor met 161pk. Graag zou ik er een adapter van forge op willen plaatsen, (ivm het afblaas geluid ) mits dit aan te raden is. Weten jullie of het kwaad kan deze te monteren of word het juist afgeraden?

Graag hoor ik jullie ervaringen (kennis).

Alvast bedankt!

Mvg rob
Door PaulusB
Het is een close loop systeem hier is de luchtmassa meter op berekend. Het voegt verders niks toe. Een vervangen Forge DV kan altijd maar dan wel een gesloten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Door Robmelliske
Beste Paulus,

Bedankt voor je reactie, m.a.w doordat het een gesloten systeem is zou het afblazen doormiddel van de adapter tussen de orginele DV te zetten, problemen geven met besturing van de luchtmassameter?

Dan ben ik dus verkeerd voorgelicht, degene die de DV adapter (forge) verkoopt zegt dus dat hij bestemd is voor de 1.4 tsi vw golf 6.

Mvg rob
Bijlagen
1AD3922D-D676-4AF4-BE8A-E237C95164D8.png
1AD3922D-D676-4AF4-BE8A-E237C95164D8.png (557.96 KiB) 481 keer bekeken
Door PaulusB
Hij zal vast wel passen maar het is geen aanrader. In het verleden maakte Forge ook een split r waarbij maar 30% gebruikt werd voor afblazen om de eigenschappen van de motor in stand te houden.