Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door vr6hobbyist
Had geen link geplaatst maar staat op marktplaats .

Bedankt voor de site leuke prijzen ook. Nu staat er bv 65 of 80 is hoe hoger hoe stugger?
En golfje 1 ja leek ons leuk aangezien ze nog niet heel prijzig zijn golf 2 mag ook maar zit je dan denk ik ook met zelfde probleem of zou dit minder zijn omdat hier ook snellere uitvoeringen van zijn.

Direct na oud en nieuw ben ik weekje vrij en ga ik lekker aan de slag om blok klaar te maken foto's volgen zsm.
Ook spuiten we alles even netjes in kleur of poedercoaten. Kan hier vlakbij voor leuke prijzen.

Alvast weer bedankt.
Door vr6hobbyist
Jochem had jij trouwens wat foto's die je hier wil delen van jou opbouw toen. Heb ik beetje afkijk materiaal haha
Door Jochem
vr6hobbyist schreef:Had geen link geplaatst maar staat op marktplaats .
Oh, moet ik dus zelf gaan zoeken? Eerlijk gezegd niet zo'n zin in. ;)
vr6hobbyist schreef:Bedankt voor de site leuke prijzen ook. Nu staat er bv 65 of 80 is hoe hoger hoe stugger?
Inderdaad: hoger is stugger. Staat op de site als het goed is. Wat je nodig hebt ligt aan je vermogen. Hoe harder, des te meer het doortrilt in de rest van je auto, wat niet zo comfortabel is.
vr6hobbyist schreef:En golfje 1 ja leek ons leuk aangezien ze nog niet heel prijzig zijn golf 2 mag ook maar zit je dan denk ik ook met zelfde probleem of zou dit minder zijn omdat hier ook snellere uitvoeringen van zijn.
Golf 2 is een stuk sterker dan de golf 1. Je kan de "plus ophanging" -dus vr6 subframe en achteraf- zo overzetten dacht ik. Voor de radiatorbalk heb je wel die van een vr6 corrado nodig, volgens mij. Moet je even uitzoeken.

Ik zou zeggen: zoek iemand in Nederland met een golf 1 VR6, en vraag hoe het ging met omkeuren.

Mijn foto's staan in mijn topic: link
Door vr6hobbyist
Haha nee was niet de intentie je aan het werk te zetten hoor.

Afbeelding

Dit is de koeler.

Ik had idd ook ergens gelezen dat golf 1 wel het zwakste is en corrado het stijfste . Nou kan ik hem in de corrado leggen maar die is bijna helemaal Orgineel en wou ik graag zo houden.

In golf 2 moet er indd van corrado of van een Passat voorbalk onder(golf volgens mij ook niet zeker). Ik ga nu eerst de motor in elkaar zetten en dan koop ik pas de auto ik ben nog niet vastgebonden aan een auto dus moeten maar zien hoe het loopt.

Bedankt voor linkje, had je trouwens ook last dat uitlaatspruitstuk kapot ging door gewicht turbo? Lees her en der dat het wel wil scheuren..
Door Jochem
Nee, dat is voor zover ik weet alleen een risico bij gelaste uitlaatspruitstukken: Het bewegen van de motor en het gewicht van de turbo, samen met het uitzetten en krimpen door de extreme temperatuurverschillen, is nogal heftig voor de lassen.
Jij hebt (en ik had) een gegoten. Die zijn een heel stuk dikker en horen niet zomaar te scheuren. Tenzij je één hebt van goedkoop (chinees) ijzer. Dat is namelijk vaak meer blik dan ijzer, dus zit allemaal vervuiling in. Erg zwak materiaal.

Die koeler: als die echt nieuw is, zou dat wel werken. Maar koop geen gebruikte radiateur: daar zit allemaal ijzerschraapsel in van de vorige gebruiker, wat je niet in je motor of turbo wilt.
Het is me trouwens niet duidelijk hoe je de aan- en afvoerleidingen op zet. Bedenk wel dat er tot 10 bar op de leidingen komt te staan, dus je wilt stevige schroefverbindingen.
Door vr6hobbyist
Dag Jochem ,

De man waarvan ik het spruitstuk van heb zegt dat hij hem bij Bolku heeft gekocht.... ik weet zeggen is makkelijk.

Ik zal die beste man eens bellen met zijn koeler hij weet van hoe en wat hou jullie op de hoogte.

Ook heb ik nu contact in Duitsland met turbodoodle ik heb mijn setup beschreven en zeggen dat ze wel een chip kunnen leveren . Wel moet ik zeggen hoeveel bar ik ga rijden is nogal van belang dan.
Ik vind dit nog steeds moeilijk aangezien een chip 450 kost en op maat 800 tot 1000.
Ik wil graag binnen me budget blijven het idee is nog steeds om voor leuk bedrag snelle (betrouwbare) auto te maken.
Graag wil ik hem klaar hebben voor ongeveer 5500 / 6000 euro met auto. ( niet opnieuw spuiten enz )
Ik weet dat dit weinig is maar wil het toch proberen.als ik er iets boven kom is niet erg maar moet niet buiten proporties vallen.graag wil ik ook nog iets uitgeven aan de bak ( verstevigen sper en koppeling)

Zouden jullie ondanks de turbo iets anders veranderen?

Alvast weer bedankt
Door Jochem
Je doet maar wat jou het beste lijkt;) Ik deel alleen mijn ervaring. En mening.
Door Jochem
Nog flink aan het uitbrakken van oud en nieuw blijkbaar :roll: :lol:
Door PaulusB
Mooi project doet me weer terug denken aan mijn turbo ombouw. Benieuwd naar een update?

Verstuurd vanaf mijn Moto G Play met Tapatalk