Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door cent56
Beste mensen ik had een vraag over een Cold Air Intake voor een golf3 vr6.
Want ik zou graag zo een kit willen installeren alleen loop tegen een probleem aan.
De plek waar de buis naar benden moet gaan is bezet door een ronde ding.
Hebben jullie enige idee waar dat voor is en of ik het kan verplaatsen?
Alvast bedankt mates! eventueel tips zijn altijd wel!
Groeten,
Ashkan
Bijlagen
IMG_4080.JPG
foto van mijn eigen golf 3 vr6 en ik vroeg me af waar dat ronde ding voor is?
IMG_4080.JPG (1.64 MiB) 3984 keer bekeken
Picture002.jpg
Zoals jullie op deze foto zien gaat de buis naar beneden maar ik kan dat niet doen aangezien een ronde ding in de weg staat.
Picture002.jpg (139.48 KiB) 3984 keer bekeken
Door B4N44N
Dat is het koolstof filter. Die kun je wel verplaatsen.
Maar ik raadt je af om het filter daar te plaatsen. Je inlaat traject wordt zo een stuk langer wat ten koste gaat van je gas respons. Tevens krijg je een typisch "Honda" aanzuig geluid te horen wat de vr6 gewoon overstemd.
Ik raad et je af maar goed, zelf beslissen :)
Door cent56
B4N44N schreef:Dat is het koolstof filter. Die kun je wel verplaatsen.
Maar ik raadt je af om het filter daar te plaatsen. Je inlaat traject wordt zo een stuk langer wat ten koste gaat van je gas respons. Tevens krijg je een typisch "Honda" aanzuig geluid te horen wat de vr6 gewoon overstemd.
Ik raad et je af maar goed, zelf beslissen :)
:D Top man bedankt voor de info!
Heb de filter set al besteld kan het even niet terug draaien maar ik ga het testen want VR6 wordt echt heet jo en hij ademt nu ook alleen maar hete lucht naar binnen.
Ik ga het testen en laat het je weten of heb je zelf al getest?
Door B4N44N
Graag gedaan :)
Onder de kap wordt het inderdaad erg warm. Je zou van plexiglas of plaatmateriaal een hitteschild kunnen maken. Of het plaatsen van de originele luchtfilterbak en daar onderin een paar gaten boren. Desnoods met een kleine pijp naar beneden :)
Succes
Door peanutsNL
Ik heb de inlaat aangepast naar de opening van de originele inlaat (achter je spatscherm). Weet niet of t werkt, auto heeft nog niet gelopen hahaha
Zal morgen ff foto schieten ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Jochem
Op een ongemodificeerde VR6 kan je eigelijk het beste de originele filterbak gebruiken. Het papierfilter wat daarin zit is echt groot genoeg voor de 174 pk die de vr6 heeft. Verder zuigt die zijn lucht niet aan vanuit de warme motorruimte, maar via een buisje vauit de ruimte achter het spatbord.
Je zou eventueel een CIA naar de filterbak kunnen maken, met een flinke diameter voor voldoende lucht.

Al die konische openluchtfilters geven eerder vermogensverlies door of warme lucht, of een lang aanzuigtraject. Je wilt alleen zo'n ding als er geen andere oplossing is

Het carbonfilter (koolstoffilter) filtert giftige dampen uit de brandstoftank. Het restant wordt via de N80 klep de motor weer ingezogen om verbrand te worden. In sommige landen (australie, californie) zijn die verplicht voor APK, maar in nederland niet. Maar als je hem weghaalt, heb je dus wel kan dat je giftige dampen gaat inademen...
Door cent56
B4N44N schreef:Graag gedaan :)
Onder de kap wordt het inderdaad erg warm. Je zou van plexiglas of plaatmateriaal een hitteschild kunnen maken. Of het plaatsen van de originele luchtfilterbak en daar onderin een paar gaten boren. Desnoods met een kleine pijp naar beneden :)
Succes
Juist zo iets ga ik testen en dan nog een slang van voorkant naar bumper want die geluid van die filter vind ik echt mooi maarja moet wel een oplossing voor de warmte hebben he :lol:
foto wat je ziet is een set van 225euro die plastiek ding met een filter hahaha ik moet lachen man, wie gaat nou zoveel geld uitgeven voor zo iets. :shock:
kan je toch maken.
Bijlagen
504609_x600.jpg
504609_x600.jpg (89.46 KiB) 3848 keer bekeken
Door cent56
peanutsNL schreef:Ik heb de inlaat aangepast naar de opening van de originele inlaat (achter je spatscherm). Weet niet of t werkt, auto heeft nog niet gelopen hahaha
Zal morgen ff foto schieten ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weet niet helemaal wat je bedoelt maar ben wel benieuwd man. 8)
Door cent56
Jochem schreef:Op een ongemodificeerde VR6 kan je eigelijk het beste de originele filterbak gebruiken. Het papierfilter wat daarin zit is echt groot genoeg voor de 174 pk die de vr6 heeft. Verder zuigt die zijn lucht niet aan vanuit de warme motorruimte, maar via een buisje vauit de ruimte achter het spatbord.
Je zou eventueel een CIA naar de filterbak kunnen maken, met een flinke diameter voor voldoende lucht.

Al die konische openluchtfilters geven eerder vermogensverlies door of warme lucht, of een lang aanzuigtraject. Je wilt alleen zo'n ding als er geen andere oplossing is

Het carbonfilter (koolstoffilter) filtert giftige dampen uit de brandstoftank. Het restant wordt via de N80 klep de motor weer ingezogen om verbrand te worden. In sommige landen (australie, californie) zijn die verplicht voor APK, maar in nederland niet. Maar als je hem weghaalt, heb je dus wel kan dat je giftige dampen gaat inademen...

nee hooguit verplaats ik die koolstoffilter maar haal hem niet weg.
Je hebt helemaal gelijk standaard filter is de beste maarja die brul is echt mooi man met open filter.
Door ATi
Er komt daar geen water binnen, anders was ik er zelf nooit aan begonnen, weet waarmee ik bezig ben :lol: of je moet zo slim zijn je wielkast bescherming weg te halen omdat ie wagen zo is verlaagd is... :wink:

en persoonlijk vind ik zo'n paddestoel luchtfilter maar een lelijk geval zo onder de motorkap, ziet er niet uit (maar ja dat is persoonlijke kwestie) en als je wilt brullen met zo'n openluchtfilter prima, maar het levert 0.0 vermogenswinst op dat is nog het mooiste van dit hele verhaal... :lol: ofwel gewoon standaard filter met standaard luchtfilter-bak is altijd nog het beste...

het schijnt dat de inlaat tempsensor (zit in de inlaat te hoogte van je brandstofdrukregelaar) wel eens vervangen wordt door een van een 1.8 T (golf 4) en deze heeft een beter gevoel zeg maar :lol: en daar krijg je dan ook meer vermogen van... alleen moet je weer gaan boren en rare dingen doen :lol:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 6-manifold

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... Sensor-mod

levert weer iets van 2 Pk extra op...
Door paulus
Jochem schreef:Op een ongemodificeerde VR6 kan je eigelijk het beste de originele filterbak gebruiken. Het papierfilter wat daarin zit is echt groot genoeg voor de 174 pk die de vr6 heeft. Verder zuigt die zijn lucht niet aan vanuit de warme motorruimte, maar via een buisje vauit de ruimte achter het spatbord.

Alsof dat filter na zo'n 20 jaar nog wat doet...
Door tempel
paulus schreef:

Alsof dat filter na zo'n 20 jaar nog wat doet...
Qualiteit van VW wordt hier ter discussie gesteld :shock: Natuurlijk werkt dat nog.
Door cent56
Mannen helaas is mijn golf vr6 is vorige week in brand gevlogen door een gesmolten bumper op de uitlaat en vanaf de achterbumper tot aan de dashboard is alles verbrand.
Wat nog goed is bied ik bij deze aan.
Dis VR6 1995 220000 100% goed compleet motorblok+boordcomputer. (staat in Amersfoort) kan ook in losse onderdelen weg.
VR6 filter+buis+luchtmassameter
Set elektrische spiegels
Enkel spiegel rechts=
Carbon M3 spiegel
Grill zonder VW embleem
Set achterlichten
Set elektrische raammechanisme
Set raammechanisme handmatig
Origineel koplamp
Set FK zwart angel eyes koplamp
Voorbumper incl mistlamp en knipperlicht:
Radiator+fan
Getinte raam bestuurder zijde
Vr6 reservewiel, er moet wel een nieuw band op

Qua prijzen doe ik niet moeilijk om want het is niet me handel en spullen staan in de weg. mail: aprilia_1@live.nl 0629339337
Mocht er iemand zijn die een nette golf 3 vr6 te koop heeft staan, laat me dan weten.
Groeten.. :(
Bijlagen
IMG_4284.JPG
IMG_4284.JPG (2 MiB) 3601 keer bekeken